۱۲۳۷۸۲۹
۱۰۰
۱۰۰
پ

استقلال - مس در هفدهمین تقابل پس از ۹ سال

از آخرین دیدار استقلال و مس در لیگ برتر ۹ سال می‌گذرد و دو تیم پیش از این در تاریخ رقابتهای لیگ برتر ۱۶ بار به مصاف هم رفته بودند.

خبرگزاری مهر: از هفته سوم رقابتهای لیگ برتر تیم‌های استقلال و مس کرمان روز پنجشنبه به مصاف هم می‌روند و این دیدار در حالی اتفاق می‌افتد هر دو تیم ۳ امتیازی و در رده‌های پنجم و ششم جدول قرار دارند تا این بازی را بتوان مصاف تیم‌های همسایه در جدول رده بندی دانست. هر دو تیم در هفته اول شکست خورده و در هفته دوم پیروز شده‌اند تا با ۳ امتیاز روحیه بخش از بازی‌های قبلی خود قدم به این میدان بگذارند.

استقلال و مس کرمان در تاریخ حیات خود ۱۶ بار پیش از این در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل بازی‌های قبلی ۶ برد برای استقلال، ۷ مساوی و ۳ پیروزی برای مس کرمان بوده است. در آن بازی‌ها استقلال ۱۵ و مس کرمان ۱۱ بار به گل رسیده‌اند؛ و آبی‌های پایتخت که در اولین دیدار خانگی شأن در این فصل شکست خوردند، به هیچ وجه نمی‌خواهند در هفته سوم دست خالی از ورزشگاه خانگی خود خارج شوند.

استقلال - مس در هفدهمین تقابل پس از ۹ سال

زنده یاد علی انصاریان زننده اولین گل استقلال به مس کرمان در تاریخ دیدارهای دو تیم در لیگ برتر

اولین بازی دو تیم در تاریخ برگزاری لیگ برتر به فصل ۸۶-۸۵ باز می‌گردد که در آن بازی استقلال با یک گل میزبانش مس کرمان را در دیداری که در تاریخ ۸۵/۶/۲۴ برگزار شد مغلوب کنند. تک گل پیروزی بخش دو تیم که اولین گل در تاریخ رقابتهای آنها بود را زنده یاد علی انصاریان از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا نامش به عنوان اولین گلزن تقابل‌های مستقیم دو تیم در تاریخ رقابتهای لیگ برتر ثبت شود.

آخرین دیدار استقلال و مس هم که با تساوی یک - یک به پایان رسید، در فصل ۹۳-۹۲ بود که در آن بازی سیاوش اکبرپور دروازه مس را باز کرد. این بازی در تاریخ ۹۲/۸/۷ در ورزشگاه آزادی برگزار شد و پس از این بازی که ۹ سال از آن می‌گذرد، دو تیم به دلیل سقوط مس کرمان به لیگ یک دیداری در لیگ برتر با یکدیگر نداشته‌اند.

بهترین گلزن تقابل‌های دو تیم

در ادوار گذشته لیگ برتر و در جریان ۱۶ بازی گذشته آنها مجموعاً ۲۶ گل رد و بدل شده که ۴ گل از این ۲۶ گل توسط آرش برهانی وارد دروازه مس شده تا مهاجم سابق آبی‌ها و بهترین گلزن این تیم در همه ادوار لیگ برتر، بهترین گلزن استقلال به مس و بهترین گلزن دیدارهای متقابل دو تیم باشد.

فرهاد مجیدی کاپیتان و سرمربی سابق آبی پوشان هم در تاریخ این رقابت‌ها ۲ بار موفق به گلزنی شده بود تا نام وی نیز در جمع گلزنان دیدارهای مس کرمان قرار داشت باشد.

استقلال - مس در هفدهمین تقابل پس از ۹ سال

خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال در سال ۹۲ مهم‌ترین اتفاق در جریان دیدارهای استقلال و مس است

مهم‌ترین اتفاق

شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقات که در جریان دیدارهای دو تیم به وقوع پیوسته، خداحافظ فرهاد مجیدی از دنیای بازیگری و آویختن کفش‌ها برای همیشه بود. فرهاد مجیدی کاپیتان سابق آبی پوشان برای آخرین بار مقابل مس کرمان به میدان رفت و در جریان این بازی با بوسیدن چهار گوشه زمین، خداحافظی خود را از کسوت بازیگری در فوتبال به صورت رسمی اعلام کرد.

در جریان آخرین دیدار دو تیم که در ۷ آبان سال ۹۲ اتفاق افتاد و دو تیم به تساوی یک - یک رضایت دادند، فرهاد مجیدی بدون اعلام قبلی (به صورت رسمی) برای همیشه از کسوت بازیکنی در دنیا فوتبال خداحافظی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج