۱۲۳۹۱۲۷
۱۱۵۴
۱۱۵۴
پ

شمارش معکوس برای تعیین سرنوشت فوتبال ایران

پس از اعلام خبر لغو انتخابات هشتم شهریور با تصمیم دبیرکل فدراسیون، اعضای هیات رئیسه مقرر کردند که انتخابات برگزار شود.

برترین‌ها: پس از اعلام خبر لغو انتخابات هشتم شهریور با تصمیم دبیرکل فدراسیون، اعضای هیات رئیسه مقرر کردند که انتخابات برگزار شود. طبق موعد مقرر و برنامه اعلام شده مجمع انتخاباتی، ساعت ۹ صبح امروز روز سه شنبه ، هشتم شهریور ماه برگزار می شود.

شمارش معکوس برای تعیین سرنوشت فوتبال ایران

احسان اصولی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال پس از اعلام لغو این مجمع گفت: «هیچ کدام از اعضای هیات رئیسه در جریان اعلام لغو انتخابات نبودند  و این موضوع با ابتکار خود حسن کامرانی فر انجام شد.»

او گفت: «بلافاصله جلسه‌ای فوق العاده و فوری را تشکیل دادیم. ادله، دلایل و مستندات  را از کامرانی فر خواستیم و هیات رئیسه پس از گفت و گوهایی که در این جلسه داشتیم به این جمع بندی رسید که این جلسه به قوت خودش باقی بماند. الان ساعت ۵ صبح است و حدود چهار ساعت دیگر مجمع برگزار می شود.»

شمارش معکوس برای تعیین سرنوشت فوتبال ایران

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره دلایلی که کامرانی فر برای لغو مجمع در برنامه فوتبال برتر مطرح کرد و البته توضیحات کاملی هم نداد و آیا ورود ناظران فیفا و AFC سبب شد هیات رئیسه برای لغو این تصمیم جلسه فوری تشکیل بدهد، گفت: «هیچ کدام از دلایلی که کامرانی فر مطرح کرد مورد پذیرش هیات رئیسه نبود.»

اصولی درباره اینکه آیا حسن کامرانی فر پس از وتوی تصمیمش از سمت خود استعفا کرده است، توضیح داد:  «هنوز چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.»

میثاقی خطاب به تاج: در چاهی هستیم که شما کندید!

شمارش معکوس برای تعیین سرنوشت فوتبال ایران

بهروز رسایلی در روزنامه همشری نوشت: قاعدتا باید از این اتفاق خوشحال باشیم، اما کیفیت نامزدهای راه‌یافته به مرحله نهایی طوری است که مجال شادمانی و امیدواری نمی‌دهد. پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام صلاحیت مهدی تاج، عزیزالله محمدی و میرشاد ماجدی برای حضور در انتخابات تأیید شده، اما به‌نظر می‌رسد اگر مردم حق رأی داشتند و گزینه «هیچ‌کدام» در دسترس بود، این گزینه حائز اکثریت قاطع آرا می‌شد!

تاج؛ بدون شرح

بحث‌برانگیزترین چهره حاضر در انتخابات مهدی تاج است. او که نزد افکار عمومی و حتی بیگانگان با فوتبال با تراژدی بزرگ «ویلموتس‌گیت» شناخته می‌شود و تا این لحظه سنگین‌ترین بدهی بین‌المللی تاریخ این رشته ورزشی را به ایران تحمیل کرده، به شکلی غیرمنتظره در انتخابات نام‌نویسی کرد و بعد از انبوهی از شایعات در مورد ردصلاحیتش فرصت حضور مرحله نهایی را به‌دست آورد. بازگشت تاج به صحنه که بعد از قلب‌درد مبهم او اتفاق افتاد، کمکی به افزایش مقبولیت این رئیس پیشین فدراسیون فوتبال نکرد. او با وجود تریبون‌های متعددی که در اختیار داشت و به کمک آنها بسیار پررنگ‌تر از سایرین در رسانه‌ها ظاهر شد، نتوانست وجهه‌اش را ترمیم کند. بلکه برعکس؛ هر عذر بدتر از گناه تاج، به برهانی دیگر علیه او تبدیل شد و کار را برای این نامزد سخت کرد. هر چند تاج اساسا اعتنایی به افکار عمومی ندارد و به ترکیب و ساختمان رای‌دهندگان امیدوار است؛ کسانی که بعضا سال‌ها با او کار کرده‌اند و حاضرند با وجود همه هجمه‌ها به این مدیر رأی بدهند.

عزیزمحمدی؛ امان از شوالیه

بین نامزدها شاید عزیزالله محمدی قدری مقبول‌تر از سایرین می‌نماید. به هر حال او سال‌ها در سازمان لیگ زحمت کشیده و تنها نوبتی که حق پخش تلویزیونی از صداوسیما دریافت شده، مربوط به حضور عزیزمحمدی در فدراسیون می‌شده است. با این همه اما، زمانی که او علی فتح‌الله‌زاده را به‌عنوان نایب‌رئیس اول خود معرفی می‌کند، همین مختصر امید و خوش‌بینی نسبت به‌خودش را هم از بین می‌برد! چه تحولی قرار است در انتظار فوتبال ایران باشد، وقتی فتح‌الله‌زاده مغز متفکر و بازوی اجرایی عزیزمحمدی لقب می‌گیرد؟ البته که مدیرعامل اسبق استقلال موفقیت‌هایی در این باشگاه داشته است، اما انبوهی از انتقادات متوجه اوست؛ از گران‌سازی فوتبال و کمک به تشدید تورم این رشته ورزشی با ترکاندن بمب‌های مختلف تا افکار و اعمالی که فرسنگ‌ها با مدیریت مدرن و روزآمد فاصله دارند. زمانی که او متهم شده بود به پرداخت پول برای خرید عنوان شوالیه، در دفاع از خودش چنین جمله ناامیدکننده‌ای به زبان آورد: «پول دادم شوالیه خریدم، حشیش نخریدم که.» (خبرگزاری ایرنا، ۱۸تیر ۹۲) شاید اینها جزئی و پیش پا افتاده به‌نظر برسد، اما واقعا اینطور نیست و جهان‌بینی یکی مثل فتح‌الله‌زاده را نشان می‌دهد؛ مردی که قرار بود لیونل مسی را برای استقلال بخرد و حالا روشن نیست چگونه می‌تواند به عزیزمحمدی کمک کند.

ماجدی؛ بانی بحران 

قضاوت در مورد میرشاد ماجدی حتی آسان‌تر هم هست، چرا که او در طول ماه‌های اخیر سرپرست فدراسیون فوتبال بوده و عملکردش به خوبی می‌تواند عیار او را نشان بدهد. سردرگمی و اختلافات عجیب حاکم بر تیم ملی ایران در این مقطع، به خوبی سطح توان مدیریتی ماجدی را نشان می‌دهد. لغو پیاپی مسابقات دوستانه تیم ملی، غائله بازی تدارکاتی با کانادا، حواشی بی‌پایان اردوی قطر، دو‌دستگی و اختلاف نظر در تیم ملی، اجازه یافتن مقامات دولتی برای مداخله در امور تیم ملی، تناقض‌گویی پیرامون سرنوشت کادرفنی و... تنها بخش کوچکی از مصایب و مشکلات دوران مدیریت ماجدی است؛ کسی که در همین مقطع، تصادفا برادرش به عضویت کادرفنی تیم ملی جوانان درآمد و نیز برخی تحرکات او در آستانه انتخابات مخصوصا در زمینه تغییر کاپیتان‌های تیم ملی حسابی بحث‌برانگیز شد. بیش از این چه می‌توان گفت؟

تنها آرزو

این انتخاباتی نیست که آرزو کنیم از دل آن بهترین گزینه برای هدایت فدراسیون بیرون بیاید، تنها می‌توانیم امیدوار باشیم مدیری برگزیده شود که ضرر و زیان او کمتر باشد. همین!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج