۱۲۳۹۱۴۵
۵۸۵
۵۸۵
پ

واعظ آشتیانی: تصمیم کامرانی‌فر شجاعانه بود

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال معتقد است همه اتفاقات خارج از عرف انتخابات فدراسیون فوتبال، ناشی از کوتاهی کمیته اخلاق است.

خبرگزاری تسنیم: امیر رضا واعظ آشتیانی درباره اعلام لغو برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و سپس خبر برگزاری آن، گفت: کدام بخش اساسنامه فدراسیون و آیین‌نامه انتخابات، چنین حقی به هیئت رئیسه داده که بگوید انتخابات برگزار شود یا خیر؟ مگر هیئت رئیسه به حد نصاب قانونی رسیده که اعضای آن اظهار نظر می‌کنند؟ مگر هیئت رئیسه چند عضو دارد که یک نفر به‌عنوان سخنگوی آن انتخاب شده است؟ این سخنگو اطلاعات خود را از کجا می‌آورد؟

وی با اشاره به اظهارات احسان اصولی تصریح کرد: کاش سخنگوی هیئت رئیسه، یک بار اساسنامه را مطالعه می‌کرد تا ببیند هیئت رئیسه می‌تواند نظر دبیرکل را وتو کند یا خیر. دبیرکل فدراسیون به بندهای درستی استناد کرده است. ما از فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کنیم، اما نباید کارهای منطقی را نادیده بگیریم. تصمیم دبیرکل فدراسیون کاملاً شجاعانه و منطقی بود؛ نه به‌خاطر لغو انتخابات، بلکه به این دلیل که تحت تأثیر و ارعاب کسی قرار نگرفت.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با تمجید از دبیرکل فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: حسن کامرانی‌فر در این حوزه فردی تازه‌کار است، اما عمل او بسیار پخته و شجاعانه بود. دبیرکل فدراسیون در بندهایی که برای لغو انتخابات برشمرد، به شکایت ما درخصوص رئیس و دو عضو کمیته بدوی انتخابات اشاره کرد که حضور آنها باعث ایجاد تعارض منافع شده است. آنها اصلاً وجاهت تصمیم‌گیری و امضا نداشتند.

واعظ آشتیانی، کمیته اخلاق را مسبب اتفاقات اخیر دانست و گفت: اگر این کمیته در زمان مناسب و شجاعانه وارد ماجرا می‌شد، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. نهایتاً چند نفر از سمت‌های خود برکنار می‌شدند که جایگزین آنها هم وجود داشت. چرا کمیته اخلاق در این باره سکوت کرده است؟ شکایت از کمیته اخلاق را باید به کجا ببریم؟ اگه بناست مجمعی برگزار شود، یا به حد نصاب نمی‌رسد یا انتخاباتی برگزار نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مراجع ذی‌صلاح باید برخورد لازم را با اعضای کمیته داشته باشند، عنوان کرد: همه اتفاقاتی که از روز اول رخ داده، نتیجه کوتاهی‌های کمیته اخلاق است. ما از اعضای کمیته بدوی به کمیته اخلاق شکایت کردیم، اما این کمیته هیچ عکس‌العملی نشان نداد. کاش حداقل اعلام می‌کردند که شکایت ما وارد نیست. تمام چیدمان اولیه درباره انتخابات مجمع کاملاً مهندسی شده بود و می‌دانستند باید چه کسانی را انتخاب کنند تا منافع آنها را حفظ کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال که برای سمت ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده بود، دلیل ورودش به انتخابات را بر هم زدن همین چیدمان مهندسی عنوان کرد و اظهار داشت: فقط می‌توانم بگویم هیئت رئیسه هیچ وجاهت قانونی ندارد و اعضا برای خودشان بساطی فراهم کرده‌اند که افاضاتی کنند. اگر کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون بماند یا نماند، از خودش نامی نیک به‌عنوان فردی شجاع به یادگار گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج