۱۲۳۹۴۴۴
۳۴۰
۳۴۰
پ

دو روی سکه یک استعفا؛ تصمیم شمسایی عجولانه بود؟

روز گذشته سرمربی تیم ملی فوتسال پس از آگاهی از نتیجه انتخابات فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد.

ایلنا: انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران که روز گذشته در مجمع انتخاباتی و از سوی اعضای هیات رئیسه صورت گرفت با واکنش های مثبت و منفی زیادی از سوی اهالی فوتبال همراه بود و یکی از آنها که تا حدودی غیر منتتظره هم بود، استعفای وحید شمسایی از هدایت تیم ملی فوتسال است. شمسایی در اظهار نظری که به نظر شتابزده و عجولانه می‌آمد همان هنگام خروج از مجمع تصمیم خود را در جمع خبرنگاران مطرح کرد و اعلام کرد به دلیل مخالفت با فضای فوتبالی که تحت ریاست فدراسیون مهدی تاج قرار است شکل بگیرد تمایلی به ادامه همکاری با تیم ملی فوتسال ندارد.

این استعفا هم واکنش های مختلفی به همراه داشت و آن را می‌توان هم از جنبه‌های منفی و هم از جنبه های مثبت مورد بررسی قرار داد.

نکته مثبت در خصوص این اقدام شمسایی را می‌توان صراحت در طرز تفکر و البته تصمیم گیری او دانست. شمسایی عقیده دارد فضای فوتبال ایران با مدیریت شخصی مثل ماجدی مناسب‌تر از مهدی تاج است ولی هیچ صحبت و جو سازی در این خصوص پیش از انتخابات انجام نداد و بعد از آن هم سعی نداشت جنجالی به راه بیاندازد. خیلی صریح نام کاندیدای مورد نظرش که به آن رای داده بود را اعلام کرد و در کناره گیری خود فقط به این نکته بسنده کرد که با فضای حال حاضر حاکم بر فدراسیون ارتباط برقرار نمی‌کند و بهتر است برود.

مورد بعدی این است که شمسایی در محیط و فضایی که در آن احساس مفید بودن نمی‌کند و به این نتیجه رسیده که کار کردن در آن برایش دشوار است به هر قیمتی فقط برای حضور و باقی ماندن در رأس کار آن را نادیده نمی‌گیرد و وقتی احساس می‌کند فضای کار کردن برایش راحت نیست عطای آن سمت را هرچقدر هم که برایش جذاب باشد به لقایش می‌بخشد. این موردی است که شاید اگر سایر اهالی فوتبال و ورزش کشور و حتی در دیگر نهادها به آن توجه شود و خیلی از افرادی که در مسئولیتی احساس مفید بودن ندارند آن را به شخص دیگر بسپارند مشکلات زیادی در آن حوزه‌ها برطرف خواهد شد.

و نکته مثبت سوم که می‌توان از استعفای شمسایی برداشت کرد تحمیل نکردن خودش به مدیران جدید است. شمسایی خوب یا بد انتخاب مدیران پیشین بود و کنار گذاشتنش توسط مدیران جدید برایشان هزینه می‌تراشید و ممکن بود حتی در صورت مخالفت با این همکاری قید برکناری‌اش را می‌زدند و به نوعی بالاجبار این همکاری با می‌پذیرفتند ولی در شرایطی که همدلی وجود نداشته باشد نتیجه از قبل معلوم است. استعفای یک شخص برای باز گذاشتن دست مدیران و مسئولان جدید در انتخاب اقدام قابل توجهی است که شمسایی با عبور از جایگاه خودش و با در نظر گرفتن مصالح فوتسال کشور آن را انجام داد.

و اینکه در پایان باید گفت آیا به استعفای شمسایی در این مقطع هیچ نکته و زاویه دید منفی وجود ندارد؟ یک نکته منفی که در این خصوص می‌توان به آن اشاره کرد رها کردن تیم ملی فوتسال در شرایطی سخت است. تیم ملی فوتسال به زودی باید راهی تورنمنت تایلند شود و چندی بعد هم جام ملت‌های آسیا در پیش است. شمسایی در اقدامی درست و به موقع دست به جوانگرایی در تیم ملی زده و نفرات جدیدی را وارد فهرست کرده است که ممکن است با تغییر سرمربی این روند دچار اختلال شود و سرمربی جدید با اجرایی کردن چنین رویکردی به این شکل به هر دلیلی مخالف باشد و تغییر پروژه تعریف شده در این مقطع یا ممکن نیست و یا هزینه های زیادی برای تیم ملی خواهد داشت. ضمن اینکه فهرست نفرات تیم ملی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده و امکان تغییر در آن وجود ندارد و از این جهت می‌توان گفت شمسایی زمان خوبی برای کناره گیری انتخاب نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج