۱۲۳۹۷۰۳
۳۰۶
۳۰۶
پ

رحمتی: ارزیابی من از روند استقلال مثبت نیست

کیانوش رحمتی پیشکسوت استقلال می گوید برای ارزیابی ساپینتو باید ۶ الی ۸ هفته به او زمان داد.

ورزش سه: کیانوش رحمتی عملکرد استقلال در ۴ هفته اخیر را ارزیابی می کند و معتقد است این تیم با مهره هایی که دارد به آن چیزی که مد نظر کارشناسان و هواداران است نرسیده.

ارزیابی ام از روند استقلال مثبت نیست

بازیکنان هنوز به هماهنگی لازم نرسیده اند و در آینده می توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند. ارزیابی من از آقای ساپینتو کاملاً متوسط است. ما در فاز حمله شاهد بازی خوب و روانی در بازی با نفت مسجد سلیمان از سمت استقلال نبودیم. ما به موقعیت رسیدیم ولی این که با چه کیفیتی به آن رسیدیم، یک چیز مشخصی نیست. خلاقیت فردی که یک بخشی از موقعیت سازی در فوتبال است کار را جلو می برد، ولی استقلال به عنوان پر مهره ترین تیم ایران می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. البته چهار بازی گذشته و آقای ساپینتو هم دیر اضافه شد و طبیعی است که به لحاظ کارشناسی حساب کنیم باید یک زمان معقول به هر سرمربی در فوتبال دنیا  بدهیم. ارزیابی که می توانیم داشته باشیم بین ۶ تا ۸ هفته است ولی تا اینجای کار ارزیابی من از روند این تیم مثبت نبوده که این موضوع دلایل خاصی دارد.

می توانستیم به گل های زیادی برسیم اگر...

برای رسیدن به گل باید توپ را در زمین طوری بچرخانی که حریف را وادار به جابجایی کند. ما نمی خواهیم تعداد پاس زیاد با مالکیت داشته باشیم ما می خواهیم استقلال با آرامش بیشتری در مالکیت توپ به فضای پشت دفاع حریف برسد. ما می دانستیم مسجد سلیمان به هر حال تیمی است که بیشتر عقب می نشیند. وقتی یک تیمی این کار را می کند، شما نمی توانید خیلی شتابزده حمله کنید. ما می‌توانیم با یک بازی مالکانه با هدف جابجا کردن خط دفاعی حریف، آنها را از فضا در بیاوریم و خودمان به آن فضا برسیم و زیر ساخت این موضوع این است که ما می توانستیم در نیمه حریف با پاس های با کیفیت به فضا پشت آن ها برسیم‌. تعداد رسیدن به آن فضا ها، موقعیت های گل زیادی ایجاد می کرد و قطعا می توانستیم به گل های دوم یا سوم برسیم.

ساختن آن سیستم دفاعی یک هنر بود 

فصل پیش استقلال کم‌ گل خورد و ساختار دفاعی که آقای مجیدی  و پین ساختند خیلی خوب بود. این هم یک نوع هنر است که یک تیم تلاش کند کم ترین موقعیت را به حریف بدهد. استقلال در دفاع خطی ۴ نفره بیشتر به حریف موقعیت و فضا می دهد. ما در زمان آقای استراماچونی و مجیدی وقتی با دفاع ۳ نفره کار کردیم، عمق داشتیم و فاصله عرضی خط دفاع هنگام دفاع ۳ نفره بیشتر بود‌. آن موقع ما تبدیل به خط دفاع ۵ نفره می شدیم  و به حریفان موقعیت کمتری می دادیم. همیشه یک نفر به نام سیاوش یزدانی فضای پشت غلامی و داسیلوا را پوشش می داد. موقعیت هایی که ما به حریف می دادیم، نشان می‌داد بچه ها هنوز به دفاع سه نفره متکی هستند و در بحث حمله هم وقتی یک تیم دفاع فشرده دارد، من فکر می کنم بازی جناحین وجود هافبک ها شوتزن و این که شما بتوانید در نیمه حریف با پاس های خوب و با کیفیت و‌موثر به محوطه جریمه حریف برسید نه با تعداد پاس های الکی که ما فقط بخواهیم عرض زمین را طی کنیم فایده ندارد.

کاوه یک مهاجم با کلاس کار جهانی است 

من در مورد کاوه رضایی این توضیح را بدهم که مهاجم شش دانگ است. علاوه بر ویژگی های بازیکن هجومی در خط جلو، فوتبالیستی است که میزان دوندگی بالایی دارد و با توجه به ذهنیت دفاعی، زمانی که تیم توپ را از دست می دهد، به هم تیمی هایش کمک می کند. در فوتبال روز دنیا مهاجمانی که در بخش دفاعی هم می توانند کمک کنند، نمره بهتری دارند‌‌.

باید دستیاری با تجربه تر از خسرو انتخاب می کردیم

در مورد انتخاب خسرو در کادر فنی نیز باید بگویم از یک‌ زاویه خسرو بازیکن متعصب و با اخلاق این تیم بود و چهره محبوبی در بین هواداران است. من فکر می کنم باشگاه باید جواب بدهد که انتخاب مناسبی بود یا خیر؟ با تمام خوبی های خسرو، من فکر می کنم با حضور مربی خارجی، با توجه به زمان و شناخت کم ساپینتو‌ از فوتبال ایران به خصوص تیم استقلال، دستیار ایرانی با تجربه می توانست کمک بیشتری به تیم‌ بکند. خسرو دوست و هم  بازی من در پاس و استقلال بوده و یک چهره محبوب و متعصب است و جزو سرمایه های استقلال است ولی احساس می کنم باید دستیاری با تجربه تر از خسرو در اختیار ساپینتو می گذاشتیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج