۱۲۳۹۹۶۷
۱۲۲۶
۱۲۲۶
پ

توپ پر تلویزیون علیه مهدی تاج

دوازده ساعت پس از انتشار نامه سرگشاده مهدی تاج به رئیس صدا و سیما موج تازه‌ای از حملات علیه او آغاز شد.

ورزش سه: دوازده ساعت پس از انتشار نامه سرگشاده مهدی تاج به رئیس صدا و سیما موج تازه‌ای از حملات علیه او آغاز شد.

آنطور که تاج در نامه‌اش به پیمان جبلی نوشته بود شورای هماهنگی ورزش صدا و سیما در نامه‌ای به برنامه‌های ورزشی شبکه‌های مختلف صدا و سیما ابلاغ کرده که در مخالفت با رئیس جدید فدراسیون فوتبال فعالیتی نداشته باشند و آیتمی نسازند.

این اتفاق در روز پنج شنبه از شبکه خبر و در گفتگو با اسدی یکی از نامزدهای سلب صلاحیت شده فدراسیون آغاز شد و با حضور حبیب‌الله حبیبی عضو کمیته استیناف در برنامه فوتبال برتر ادامه یافت.

فوتبال برتر با اجرای میثاقی در برنامه دوشنبه شب اولین جایی که خبر لغو مجمع انتخاباتی را منتشر کرد، اما با گذشت چند ساعت این خبر دوباره به حالت قبلی درآمد و فدراسیون فوتبال با اقدام به برگزاری مجمع رئیس جدید خود مهدی تاج را شناخت.

در برنامه شب گذشته حبیبی که در جلسات کمیته بدوی (که مسئولیت تعیین صلاحیت نامزدها را برعهده دارد) حضور داشت، صحبت‌هایی حقوقی در جهت اینکه آیا تاج صلاحیت لازم برای حضور در انتخابات را داشته یا نه به زبان آورد. همچنین در بخش انتهایی صحبت‌های حبیبی که از سوی دیگر اعضای کمیته استیناف عضو علی‌البدل و نه عضو اصلی قلمداد شده است، به این نکته اشاره کرده که بر اساس آئین نامه، هیئت رئیسه فدراسیون به دلیل عدم رسیدن به حد نصاب نمی‌توانسته تصمیم دبیرکل مبنی بر لغو مجمع را وتو کرده و مجمع را برگزار کند و بنابراین برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال هم غیرقانونی بوده است.

در این بین میثاقی هم به نکته مهمی اشاره کرد که کامرانی‌فر بعد از انتشار نامه لغو مجمع این موضوع را به فیفا اطلاع داده و تایید آن را از این مجمع مهم قانونگذاری فوتبال جهان دریافت کرده است.

اما این پایان کار نبود و امروز در برنامه ورزش و مردم نیز در آیتم‌های مختلف به موضوع انتخاب تاج پرداخته شد، که در بخش‌هایی از این برنامه که ذاتا محافظه‌کارتر از سایر برنامه‌های صدا و سیما است نادر فریادشیران به عنوان یکی از جدی‌ترین منتقدان رئیس فدراسیون روی خط آمد و علیه تاج صحبت‌هایی را مطرح کرد و همینطور واعظ آشتیانی یکی دیگر از نامزدهای رد صلاحیت شده فدراسیون با ادبیاتی تند نسبت به آنچه که موجب انتخاب تاج در مجمع انتخابی شد، موضعی کاملا منفی اتخاذ کرد. آشتیانی عقیده داشت که کمیته بدوی نمی‌توانسته با توجه به نامه مراجع قضایی مجددا رای به صلاحیت یکی از نامزدها ( مهدی تاج) بدهد و این موضوع کاملا برخلاف عرف جاری در کشور و غیرقانونی است. در این برنامه همچنین یک گزارش مردمی پخش شد که در آن بسیاری از مصاحبه‌شوندگان موضعی منفی نسبت به تاج داشتند.

این اتفاق در تایید پیش‌بینی تاج درباره همسویی برنامه‌های تلویزیونی در مخالفت با اوست و احتمالا ادامه‌دار نیز خواهد بود؛ کمااینکه دو شب پیش نیز یکی از فعالان رسانه‌ای در گفتگو با شبکه خبر درباره پرونده‌های قضایی رئیس جدید فدراسیون صحبت کرده بود. با این حال تاج با گذشت چند ساعت از این سه برنامه موضعی دراینباره اتخاذ نکرده و باید دید با توجه به اینکه او با ۵۱ رای مجمع فدراسیون را پشت سر خود می‌بیند چگونه و با چه شکلی وارد این کارزار ادامه‌دار خواهد شد. به هر حال او مدیری باسابقه طولانی و ارتباطات بسیار است و حضورش در انتخابات پس از رایزنی‌هایی بوده که وی را با اطمینان خاطر به مجمع فرستاد.

این را هم به خاطر داشته باشید که تاج در روزهای پیش از انتخابات بیش از هر کسی مورد حمله رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما قرار داشت و بسیاری از اهالی فوتبال گمان نمی‌کردند که وی بتواند از این مخمصه عبور کند و خود را به مجمع برساند. با این جان سختی حالا تاج باید در دور تازه مخالفت‌ها نسبت به تقابل با صدا و سیما و برنامه‌ها و شبکه‌های مختلفش به نتیجه نهایی برسد. یا اینکه ریسک مقابله را بردارد و با این دستگاه عریض و طویل بجنگد، یا از مسیر چانه‌زنی مسیری تازه‌ای برای این موضوع بغرنج بیاندیشد.

آنچه مسلم است اینکه صدا و سیما با بزرگنمایی تخلفات احتمالی موضوع ابطال انتخابات را دنبال می‌کند و تاج هم با توجه به رای مجمع و البته روابط قوی با AFC  و FIFA به دنبال تثبیت جایگاه خود است.

همه این‌ها در شرایطی است که کمتر از دو ماه تا مهم‌ترین رقابت تیم ملی در چهار سال گذشته مانده و باید دید بی‌ثباتی عظیم مدیریتی در ماه‌های گذشته که ممکن است ادامه هم داشته باشد  چه لطمه‌ای به آینده فوتبال ملی وارد خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج