۱۲۴۰۰۱۰
۱۳۶۱
۱۳۶۱
پ

رقم قرارداد شیخ پرسپولیسی مشخص شد

آقای گل سابق فوتبال ایران و تیم استقلال، بالاخره به تهران آمد و به صورت رسمی قراردادش با پرسپولیس را به مدت یک سال به امضا رساند.

خبرورزشی: آقای گل سابق فوتبال ایران و تیم استقلال، بالاخره به تهران آمد و به صورت رسمی قراردادش با پرسپولیس را به مدت یک سال به امضا رساند.

پیش از این گفته می‌شد شیخ دیاباته از مدیران باشگاه پرسپولیس خواسته است که این قرارداد در کشور ترکیه به امضا برسد اما با مخالفت سرخپوشان همراه شد.

نکته جالب در مورد شیخ دیاباته آن است که شنیدیم پایه قراردادش با پرسپولیس ۳۸۰ هزار دلار است اما قراراست به صورت تصاعدی دستمزد بگیرد. بدین صورت که قرارداد پلنگ سیاه (لقب شیخ دیاباته) با پرسپولیس به صورت برد برد است. باشگاه با این بازیکن به صورت شرایط خاص قرارداد بسته طوری که او بسته به تعداد بازی هایی که میکند و تعداد تأثیرگذاری های که میکند حقوق می‌دهد که باعث می‌شود تلاش این بازیکن برای گل و پاس گل بیشتر شود!

اگر او بتواند در تمام بازی ها شرکت و آمار خوبی از لحاظ گلزنی و تأثیرگذاری به ثبت برساند این قرارداد قابلیت دو برابر شدن هم دارد. در مورد خرید جدید پرسپولیس بد ندیدیم به بررسی سوابق او در گذشته بپردازیم؛

گلزن‌ترین بازیکن خارجی تاریخ استقلال

شیخ دیاباته بازیکن فوتبال اهل مالی است که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر بازی می‌کند. او گلزن‌ترین بازیکن خارجی تاریخ باشگاه استقلال است و همچنین یکبار موفق به کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر فوتبال ایران شده است.

بوردو

بعد از دو سال حضور در تیم نوجوانان بوردو، دیاباته در سال ۲۰۰۸ به تیم بزرگسالان دعوت شد. ولی در اولین سال حضور در این تیم، به صورت قرضی به آژاکسیو پیوست.

آژاکسیو

وی در تیم آژاکسیو خوب کار کرد و با وجود سن کم، در ۳۰ بازی به میدان رفت و موفق به زدن ۱۴ گل نیز شد.

نانسی

دیاباته اولین بار برای این تیم، مقابل سن-اتین به میدان رفت. در پایان فصل، دیاباته تنها ۳ بازی برای تیمش انجام داد که موفق به گل یا پاس گل نشد.

بازگشت به بوردو

وی پس از دوسال گذراندن قرضی در تیم‌ها، به بوردو بازگشت.

۲۰۱۰

دیاباته اولین بار مقابل سوشو به میدان رفت. در مسابقه جام حذفی برابر تیم روان، دیاباته برای اولین بار برای تیمش گلزنی کرد. آنهم ۲ گل. در ادامه، او حتی مقابل تیم پاری سن ژرمن هم گلزنی کرد. در پایان، دیاباته شش‌بار موفق به گلزنی شد.

۲۰۱۱

دیاباته موفق شد بهتر از قبل ظاهر شود و ۸گل را در این فصل به ثمر رساند. در این فصل هم دیاباته موفق به گلزنی به پاری سن ژرمن شد.

۲۰۱۲

شاید بشود گفت این فصل، بهترین فصل دیاباته با بوردو بود. دیاباته با این تیم، رتبه هفتم لیگ فرانسه را کسب کرد، قهرمان جام حذفی فرانسه شد و تا مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا پیش رفت. همچنین دیاباته در عنوان آقای گلی جام حذفی فرانسه را به همراه این تیم کسب کرد.

۲۰۱۳

این فصل برای بوردو فصل خوبی نبود؛ زیرا هیچ جامی بدست نیاوردند و در لیگ برتر، به رتبه ای بهتر هفتم دست نیافتند. در جام حذفی و سوپرجام هم حذف شدند. از مرحله گروهی لیگ اروپا هم نتوانستند صعود کنند و در جام اتحادیه باشگاه‌های فرانسه هم کار خاصی نکردند تا این فصل، فصل خوبی برای آنها نباشد. اما شیخ دیاباته، مهاجم فرصت طلب این تیم به همراه ژوسیه، با ۱۱ گل، بهترین گلزنان فصل این باشگاه شدند.

۲۰۱۴

دیاباته در این فصل، مصدومیت‌های زیادی پیدا کرد و تنها ۱۷ بازی برای تیمش انجام داد. بوردو در این فصل از جام حذفی فرانسه و لیگ کاپ فرانسه حذف شد و در لیگ‌برتر رتبه ششم را کسب کرد تا برای فصل بعد، سهمیه پلی‌آف فرانسه در لیگ اروپا را داشته باشد.

۲۰۱۵

این فصل، بازهم از فصل‌های بد بوردو بود. این تیم در لیگ کاپ و جام حذفی حذف شد و در لیگ قهرمانان هم رتبه چهارم در گروه خود را بدست آورد. در لیگ برتر هم رتبه یازدهم را بدست آورد. دیاباته در این فصل، بهترین گلزن تیمش بود و موفق به زدن ۱۳ گل در رقابت‌های مختلف شد. این فصل، آخرین فصل دیاباته در تیم بوردو بود و پس از آن، این بازیکن بعد از ۸ سال حضور در تیم بزرگسالان و ۲ سال حضور در تیم جوانان (در مجموع ۱۰ سال) این تیم، دیگر قرارداد خود را تمدید نکرد و به کشورهای دیگر برای پیشرفت رفت.

عثمانلی‌اسپور

دیاباته در ۲۷ مه ۲۰۱۶ با قراردادی ۳ ساله به تیم عثمانلی‌اسپور پیوست. وی در این تیم، فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا نکرد و بیشتر از روی نیمکت کار را دنبال کرد. در مرحله گروهی لیگ اروپا مقابل استوا بخارست، دیاباته موفق شد برای تیمش گلزنی کند. اما بیشترین گلزنی او در جام حذفی رخ داد که او در ۳ بازی، ۵ گل به ثمر رساند.

متس

بعد از نیم فصل، مدیران آنکارا اسپور به دلیل نارضایتی از دیاباته و همچنین قیمت بالای این بازیکن، تصمیم گرفت این بازیکن را به صورت قرضی به تیم متس فرانسه بدهد. دیاباته در تیم متس عملکرد خوبی داشت و با تاثیرگذاری‌های مستقیم، این تیم را از سقوط به لیگ ۲ فرانسه، نجات داد. عملکرد دیاباته در حدی بود که تیم متس حاضر بود این بازیکن را به صورت دائم در اختیار بگیرد ولی در نهایت او به آنکارا اسپور بازگشت.

بنونتو

بعد از بازگشت به آنکارا اسپور، مدیران این تیم که علاقه چندانی به وی نداشتند، باری دیگر او را قرضی به تیم بنونتو فرستادند. دیاباته با وجود بازی‌های خوب و گل‌های مهم، نتوانست مانع از سقوط تیم بنونتو به لیگ دسته دو شود. همچنین دیاباته با وجود اینکه در نیم فصل به این تیم پیوست، توانست در پایان فصل با ۸ گل زده، بهترین گلزن فصل این تیم شود. دیاباته در این فصل موفق شد تا در سه بازی متوالی، ۲ گل به ثمر برساند که مقابل هلاس ورونا، یوونتوس و ساسولو زده شد. دیاباته با ۶ گل در ۳ بازی، رکورد تاریخی را در سری آ ایتالیا زد و از رکورد داریو هوبنر گذشت. با پایان فصل، دیاباته با ۸ گل از ۱۱ بازی، بهترین نسبت گل را با بازیکنانی که بیش از یک فصل است در سری آ بازی می‌کنند گرفت، بالاتر از بازیکنانی مثل ادینسون کاوانی، روملو لوکاکو، کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ.

الامارات

دیاباته وقتی به آنکارا اسپور بازگشت، مدیران این تیم این‌بار به بهانه بالارفتن سن وی، او را باری دیگر به صورت قرضی به تیم دیگری فرستادند. دیاباته این‌بار به خلیج فارس رفت و به تیم الامارات پیوست. بعداً، دیاباته با موافقت مدیران تیم آنکارا اسپور، قراردادش را فسخ کرد و به‌طور دائمی به الامارات پیوست. او در این تیم یکی از کلیدی‌ترین مهره‌ها بود. دیاباته در پایان فصل، بهترین گلزن فصل تیمش شد. هرچند که الامارات به لیگ دوم امارات سقوط کرد.

استقلال تهران

در ۱۸ تیر ۱۳۹۸، دیاباته با قراردادی ۲ ساله به تیم استقلال پیوست. پس از پیوستن به استقلال، شماره ۷ این تیم به او تعلق گرفت. در بازی برابر ماشین‌سازی در ۱ شهریور، او به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۶۸ به جای فرشید اسماعیلی وارد شد تا نخستین بازی‌اش را برای استقلال انجام دهد. او در این تیم موفق شد عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران را تجربه کند. همچنین با زدن ۱۹ گل، از رکورد مامه بابا تیام، بازیکن سنگالی سابق این تیم پیشی گرفت و بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال شد. در دیدار با نفت مسجدسلیمان دیاباته دچار مصدومیت شد و با تکرار مصدومیت در تمرینات تیم، او ۴ ماه از حضور در میادین محروم شد. تیم استقلال در پایان رتبه دوم لیگ برتر ایران را کسب کرد و به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. او با حضور در ۵ شهرآورد نتوانست مقابل پرسپولیس گلزنی کند.

درپایان فصل ۱۴۰۰–۱۳۹۹ با اعلام رسمی مدیران استقلال این بازیکن از استقلال جدا شد.

شیخ دیاباته در فصل ۹۹–۱۳۹۸ که آقای گل ایران شد کفش طلای خود را دریافت نکرد و بدون دریافت جایزهٔ آقای گلی از ایران رفت.

الغرافه قطر

در ۲۵ شهریور ۱۴۰۰، دیاباته با قراردادی یک ساله به باشگاه فوتبال الغرافه قطر پیوست. او حالا به پرسپولیس آمده است تا دومین ماجراجویی خودش در فوتبال ایران را آغاز کند.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج