۱۲۴۰۹۵۲
۱۰۷
۱۰۷
پ

استقلال- پیکان؛ ماشین‌سواری ساپینتو؟

تیم فوتبال استقلال امشب میزبان پیکان خواهد بود.

برنا: تیم فوتبال استقلال امشب میزبان پیکان خواهد بود.

پس از گذشت چهار هفته دیگر کم کم می‌توان به ماهیت فوتبال تیم‌های لیگ برتری پرداخت. به هجومی بودن و دفاعی بودن یا نقاط ضعف و قوت آنها. هرچند که هنوز هم برخی از تیم‌ها مثل استقلال هنوز شکل خود را نیافته‌اند.

استقلال تا این هفته از لیگ برتر با کسب ۷ امتیاز از ۴ بازی خیلی بد کار نکرده اما چیزی که ماند شمشیر داموکلس بالای سر ریکاردو ساپینتو قرار گرفته آمار استقلال فرهاد مجیدی است. تیمی که فصل گذشته تا این مقطع ۱۰ امتیاز کسب کرد و تنها یک گل خورده بود. تیم ساپینتو اما فلسفه‌ای‌ بسیار متفاوت نسبت به تیم سال گذشته آبی ها دارد اما این تغییر نگرش هنوز در تیم جا نیفتاده و باعث شده سردرگمی استقلالی‌ها در گردش توپ و هجوم به سمت دروازه‌ به چشم بیاید. استقلال اما این بار فرصت دارد با برد در بازی امشب و دیدار خانگی بعدی مقابل نساجی با رتبه‌ای خوب اولین تعطیلی لیگ را پشت سر بگذارد.

در جمع آبی‌ها ستاره‌ای چون محبی حضور دارد که هنوز توانایی‌های خود را به طور کامل نشان نداده و قایدی هم از لحاظ بدنی با دیگر بازیکنان تفاوت دارد. بابایی عجول است و شهباززاده و مطهری هم هنوز یک ۹۰ دقیقه کامل بازی نکرده‌اند. مساله ای که نشان می‌دهد ساپینتو اصلا ترکیب تیم خود را نشناخته است.

در سمت مقابل پیکان حسینی دقیقا هم‌امتیاز با استقلال در رده پنجم قرار گرفته است. آن هم در حالی که بسیار تصور می‌کردند این تیم با جدایی قطعی یکی دو بازیکن چون کوشکی دچار مشکل شود اما تا این لحظه خوب کارکرده و حتی اگر مقابل مس با اشتباهات فردی دروازه‌بان مواجه نمی‌شد حالا می‌توانست صدر را هم تجربه کند. این تیم اخیرا تمیروف را هم به ترکیب اضافه کرده تا کنار اوکلویی که البته چند روز پیش در بیمارستان بستری بود و با کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد، زوج خط حمله را تشکیل دهند.

پیکانی‌ها از لحاظ روانی هم برتری نسبی دارند زیرا هیچ‌وقت حریف آسانی برای استقلال نبوده‌اند و حتی تساوی فصل گذشته‌شان مقابل استقلال می‌توانست موجب از دست رفتن قهرمانی آبی‌ها شود. هرچند که در ۵ بازی گذشته ۳ بار مقابل استقلال شکست خورده‌اند.

علی‌رغم فلسفه هجومی دو تیم اما میانگین گل‌های رد و بدل شده در دیدارهای گذشته دو تیم نشان می‌دهد چندان نباید به مشاهده یک دیدار پرگل امید داشت اما در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است همین بازی بال پرواز دو تیم به سوی موفقیت باشد.

استقلال در ۵ بازی آخر خود در لیگ برتر تنها ۴ گل زده که میانگین کمتر از یک گل را برای آبی‌پوشان نشان می‌دهد. در سمت مقابل پیکان هم تنها ۴ گل زده و شرایطی نسبتا مشابه دارد.

ارسلان مطهری فصل گذشته هم در لیگ مقابل پیکان گلزنی کرد و هم در جام حذفی. او حالا به تازگی به تمرینات استقلال اضافه شده. آیا او رکورد خوب خود مقابل پیکان را ادامه می‌دهد؟

از آخرین گل پیکان به استقلال بیش از یک سال می‌گذرد. آخرین بار ابراهیم صالحی در اسفند ۹۹ در جام حذفی دروازه استقلال را باز کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج