۱۲۴۱۵۵۲
۲۳۷۰۸
۲۳۷۰۸
پ

کودتا برای بازگشت منصوریان؟

بعد از مدت‌ها اولین فصلی است که تیم صنعت‌نفت هم سرمربی خود را زود انتخاب کرد و هم تمرینات را به موقع استارت زد و اردوی تدارکاتی داشت. به همین دلیل توقع می‌رفت حداقل این بار عملکرد این تیم نسبت به فصول قبل بهتر باشد اما...

فرهیختگان: بعد از مدت‌ها اولین فصلی است که تیم صنعت‌نفت هم سرمربی خود را زود انتخاب کرد و هم تمرینات را به موقع استارت زد و اردوی تدارکاتی داشت. به همین دلیل توقع می‌رفت حداقل این بار عملکرد این تیم نسبت به فصول قبل بهتر باشد. صنعت‌نفت اما با برد شروع نکرد و در ادامه هر چند یک برد داشت اما نتایج راضی‌کننده نبود. تا جایی‌که صدای اعتراض عده‌ای از هواداران این تیم بالا رفت و خواهان برکناری پرکاس شدند.

کودتا برای بازگشت منصوریان؟

اعتراض‌ها زمانی بالاگرفت که در دربی جنوبی‌ها تیم صنعت‌نفت با وجود بازی خوب موفق نشد از سه امتیاز این بازی محافظت کند و نتیجه را به رقیب مسجدسلیمانی واگذار کرد. بازی نفتی‌های جنوب از آنجا که مدت‌هاست رقیب هم هستند برای هواداران مهم بود و این شکست دربی‌گونه برای صنعت‌نفتی‌ها گران تمام شد. 

 چرا حال صنعت‌نفت خوب نیست؟ 

یک اصول مشخص و برنامه ازپیش تعیین‌شده راهکاری است که پرکاس برای تیمش دارد. این برنامه البته زمانبر به نظر می‌رسد و در آبادان کسی حوصله ندارد به سرمربی زمان بدهد. آبادانی‌ها کم‌طاقتان شرجی‌پسندی هستند که فقط برنده‌شدن، بازی تهاجمی و تیم گلزن را دوست دارند اما صبوری از آنها برنمی‌آید. 

ابراهیم قاسمپور مدیرفنی تیم صنعت‌نفت در این مورد گفت: «من به‌عنوان مدیرفنی صحبت می‌کنم و نه می‌خواهم چیزی را تحمیل کنم و نه می‌خواهم در کار مربی دخالت کنم. آنچه اما مشخص است تیم نفت از ابتدا مشکلاتی داشته که هنوز حل نشده و همچنان به قوت خود باقی است. متاسفانه مسئولان رده‌بالای وزارت نفت این تیم را رها کردند. این شهر جزء اولین‌ها بوده اما کمکی به آن نمی‌شود. تیم نفت باتوجه به بضاعتی که داشت نفراتی به‌خدمت گرفت که فکر می‌کرد به تیم کمک می‌کنند. هرچند هنوز هم به‌دنبال بازیکن هستیم. تاکنون هم بد کار نکردیم. شاید از نظر نتیجه چندان قابل قبول نیست اما باتوجه به فوتبالی که بازی می‌کنیم روند روبه‌رشدی به لحاظ کیفیت بازی داریم. این خود برای ما امیدوار‌کننده است. می‌بینیم که هرچه پیش می‌رویم بازی‌های بهتری ارائه می‌دهیم و قطعا از این پس می‌توانیم نتایج بهتری هم کسب کنیم.» 

وی معتقد است باید به سال‌های گذشته نگاه کنیم تیم نفت همواره از 10 بازی اول سه امتیاز گرفته و یک برد داشته و همواره در انتهای جدول بوده. درنهایت هم فصل را با بیش از 10 هفته نبردن به پایان می‌رساند. او گفت: «نمی‌خواهم نتایج را توجیه کنم یا سال‌های قبل را به‌رخ بکشم. امسال اما مهره‌های کلیدی را ازدست دادیم و تا همین حالا هم چند بازیکن مصدوم داریم که در روند تیم تاثیرگذار هستند. طالب ریکانی مصدوم است بیت سعید، سینا مریدی و بوعذار را هم مصدوم داریم که غیبت‌شان بسیار تاثیرگذار است. درنتیجه وقتی نفراتی که حساب ویژه‌ای روی آنها باز کردیم در دسترس نیستند و از نظر تعداد بازیکن هم در تنگنا قرار داریم طبیعی است کمی در نتیجه‌گیری به مشکل بخوریم. با این‌حال ما در بازی با برخی تیم‌ها عملکرد خوبی داشته و بازی زیبایی ارائه دادیم. بازی با پرسپولیس با آن همه مهره یک نیمه اصلا موقعیت نداشت و در نیمه دوم 40 دقیقه با قاطعیت حمله کردیم و چند موقعیت بالای 70 درصد گل داشتیم.»

با این‌حال این‌طور به نظر می‌رسد که شاید جایگاه پرکاس متزلزل شده باشد. برخی از هواداران از او ناراضی هستند و شاید مدیران باشگاه بخواهند به او اولتیماتوم دهند. قاسمپور اما معتقد است هنوز برای این حرف‌ها زود است. مدیرفنی تیم صنعت‌نفت گفت: «من تصمیم‌گیرنده نیستم و معتقدم به هر مربی باید فرصت داده شود که تفکراتش را به تیم القا کند. وقتی تیم بد کارمی‌کند و نتایج بد می‌گیرد بله به تغییر هم فکر می‌کنیم اما وقتی تیم خوب کار می‌کند و شاید نتایج راضی‌کننده نیست می‌توان بیشتر صبوری کرد. تیم تراکتور با این همه هزینه و مربی خارجی و بازیکن خارجی تازه یک برد کسب کرده است. ما با یک برد به میانه جدول می‌رسیم. یا تیم فولاد را ببینید. باشگاه‌هایی که میلیاردی هزینه کردند مگر چه کردند که ما نکرده باشیم. پول یکی دو بازیکن پرسپولیس برابری می‌کند با کل بودجه تیم ما.» 

 یاغی‌گری آنچه صنعت‌نفت از آن محروم است

یک داور زمانی در برنامه تلویزیونی از فساد داوری گفت یا خودمان بارها دیدیم که برخی کمک‌مربیان، سرپرست‌ها یا نفر سومی روی نیمکت خود را جلو انداخته جاروجنجال می‌کند تا هم توجه را از سرمربی دور کند و هم روی اعصاب تیم حریف برود. این اتفاقات روبه‌روی تیم صنعت‌نفت هم کم رخ‌نداده است. صنعت‌نفتی‌ها به این رفتارها معترض هستند. کادر فنی این تیم هم البته نه اینکه نداشته باشد، بلکه برخی مربیانش روی نیمکت یاغی‌گری را خوب بلدند اما اینجا فعلا مکتب دیگری است که کم‌کم ممکن است رنگ ببازد و برای اینکه از رقبا کم نیاورد مثل برخی تیم‌ها سیاه‌بازی را درپیش بگیرد. خیلی هم بد نیست. کی‌روش را یادتان هست، مربی به روزی بود اما در بازی با کره‌جنوبی از همین تاکتیک استفاده کرد، جو کنار زمین را به‌هم ریخت و موفق هم شد. 

مدیرفنی باشگاه صنعت‌نفت در عین اینکه ضعف‌های تیمش را قبول دارد اما معتقد است برخی اتفاقات غیر فنی آنها را از رسیدن به موفقت در این 5 هفته دور کرده است. قاسمپور به «فرهیختگان» گفت: «ما اهل آه و ناله کردن نیستیم. ضعف و ناامیدی نشان ندادیم. ما در رابطه با داشته‌هایمان صحبت می‌کنیم. بازی استقلال و نفت‌مسجدسلیمان را نگاه کنید. بازی ما با نفت را هم نگاه کنید. من قصد توجیه ندارم اما واقعیت‌ها را نمی‌شود کتمان کرد. تیم ما بهتر از نفت بود و روی دو اشتباه گل خورد و بازی را واگذار کرد. ما تیم جنجالی نیستیم. از آن تیم‌ها نیستیم که 10 نفر را بیاوریم کنار تیم و به نوبت آنها را بفرستیم تا سروصدا کنند و روی اعصاب داور بروند. این موضوع اما یک تاکتیک شده است. شاید اگر این‌طور پیش برود ما هم باید همین کار را کنیم. آدم بیاوریم اجیر کنیم و بگوییم از این کارها کنند.» 

قاسمپور به نکته جالبی اشاره می‌کند. او از اتفاقات قبل از بازی با نفت‌مسجدسلیمان پرده برمی‌دارد و برای آن دلیل هم می‌آورد. او در این مورد چنین گفت: «جالب‌تر اینکه قبل بازی با نفت‌مسجدسلیمان به ما اطلاع دادند که مواظب باشید قرار است در این بازی 60 به 40 را به نفع حریف بگیرند و گرفتند. یا بازی ما با پرسپولیس به بازیکن حریف باید کارت قرمز می‌داد اما حتی برای ما خطا هم نگرفت! نمی‌خواهم نتایج را توجیه کنم چون سرمربی تیم نیستم. اما زیروبم فوتبال را خوب می‌فهمم و فساد در فوتبال را می‌شناسم. فسادی که فوتبال را فراگرفته و هیچ‌کس به دادش نمی‌رسد. من این چیزها را دیدم و لمس کردم.» 

 کودتا در نفت؟

از همه این دلایل بگذریم این روزها چیز جالبی در مورد تیم صنعت‌نفت شنیدیم. این که کودتایی در این تیم درحال وقوع است و برخی بازیکنان یا بهتر است بگوییم بزرگ‌تر‌های تیم برای پرکاس بازی نمی‌کنند. حتی شایعه شده که برخی مصدومیت‌های اخیر مهره‌های تاثیرگذار صنعت به همین موضوع ربط دارد و مدعی هستند چند نفر در تماسی که با علیرضا منصوریان داشتند به او وعده داده‌اند که با عملکردشان در بازی‌های لیگ برتر به‌زودی نسخه پرکاس را می‌پیچند و شرایط بازگشت منصوریان را فراهم می‌کنند. از این‌رو از او خواسته‌اند آماده بازگشت باشد!

کودتا برای بازگشت منصوریان؟

در ابتدا هم وقتی منصوریان از تیم صنعت‌نفت جدا شد خیلی‌ها به این تصمیم مدیران باشگاه انتقاد کردند. برخی بازیکنان به مدیران خرده‌ گرفتند و حتی برخی اعضای هیات‌مدیره نیز از مخالفان جدایی او بودند. درنهایت اما با توقع مالی که منصوریان داشت، نتایجی که کسب کرده بود و امکاناتی که می‌خواست، توافق حاصل نشد تا این جدایی رقم بخورد. به این‌ترتیب این موضوع دور از ذهن نیست، چراکه تیم دقیقا همین مصدوم‌ها را دارد. با اشتباهات عجیب گل می‌خورد و می‌بازد و از طرفی رابطه خوبی بین منصوریان و بازیکنان وجود داشت. البته که این ادعاها تایید نشده است. 

یکی از بازیکنانی که متهم شده طالب ریکانی است. او مرد اخلاق در این تیم است و در بین آبادانی‌ها به باوفا‌ترین معروف است. خیلی‌ها روی او حساب باز کردند و او هیچ‌وقت منفعت تیم را به منفعت خود نفروخت. حالا این سوال پیش می‌آید که واقعا در آبادان چه خبر است؟ آیا واقعا این وصله‌ها به ریکانی می‌چسبد؟

ابراهیم قاسمپور در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «من با قاطعیت این مسائل را رد می‌کنم؛ چراکه به بازیکنان تیمم اعتقاد دارم. من به بازیکنی که اسمش ورزشکار است و منش ورزشکاری دارد شک نمی‌کنم. می‌دانم که برخی نام ورزشکار را یدک می‌کشند اما من مطمئن هستم بازیکنان ما شرافت خود را زیر پا نمی‌گذارند و این حرف‌ها فقط حاشیه‌سازی است. با این حال ابایی از انعکاس این خبر ندارم. هرچند این موضوع را رد می‌کنم. اعتقاد راسخ به بازیکنان تیمم از جمله ریکانی دارم. طالب دست‌پرورده خودم است و چنین کاری نمی‌کند.»

شاید عملکرد منصوریان در تیم صنعت‌نفت بد بوده است اما خودش راضی بود و وقتی هیات‌مدیره به عملکرد او انتقاد کرد تصمیم به جدایی گرفت و آبادان را ترک کرد.

قاسمپور اما معتقد است او فصل خوبی در آبادان نداشته و گفت: «سوال من این است تیمی که 3 امتیاز بازی با هوادار را گرفته و دوازدهم جدول شده است نتیجه جالبی نگرفته است؟ اگر این تیم خوب بود که ما هم در شرایط خوبی بودیم. اینجا نه بازیکن هست نه پول. اگر اینجا بازیکن مستعد بود ما به بازیکنان درجه 3 التماس نمی‌کردیم با تیم‌مان قرارداد ببندد. من معتقدم این موضوعات فقط به این دلیل است که تیم ما را به حاشیه ببرند. ما نمی‌توانیم در مورد چیزی که می‌شنویم قضاوت کنیم. نمی‌شود براساس حدس و گمان تصمیم گرفت. شک نکنید اگر مسئولان باشگاه یا مربیان چیزی احساس کنند قاطعانه برخورد می‌کنند حتی اگر بهترین بازیکن تیم باشد. اما فوتبال خوب بازی می‌کنیم و چیزی از این‌دست که تیم را به حاشیه می‌برد نمی‌بینم.» 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج