۱۲۴۲۰۱۲
۲۹۴
۲۹۴
پ

لشکرکشی شاگردان بنا برای فتح بلگراد

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان از امروز در صربستان آغاز می‌شود. در گام اول، این فرنگی‌کاران هستند که روی تشک می‌روند تا شیر مادر و نان پدر را حلال کنند

روزنامه همشهری: رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از امروز آغاز می‌شود. در روز اول این رقابت‌ها که به میزبانی کشور صربستان برگزار می‌شود کشتی‌گیران اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم به روی تشک می‌روند. شاگردان بنا در هر ۱۰وزن مدعی کسب مدال هستند و با توجه به اینکه سال گذشته در نتیجه تیمی عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کردند این بار با توجه به ترکیب تیم ایران و هدایت محمد بنا کسب عنوان قهرمانی دور از دسترس نیست.

لشکرکشی شاگردان بنا برای فتح بلگراد

جا پای بزرگان

پویا دادمرز در وزن 55کیلوگرم نخستین حضورش را در مسابقات جهانی تجربه می‌کند. وزن نخست با حمید سوریان سال‌ها یادآور خاطرات خوبی برای کشتی ایران بود ولی پس از خداحافظی سوریان از کشتی جایگزین مناسبی برای او پیدا نشد تا بتواند در این وزن عرض‌اندام کند. باید دید دادمرز به این ناکامی‌ها پایان می‌دهد یا خیر. از جدی‌ترین رقبای دادمرز می‌توان به الدانیز عزیزلی دارنده مدال طلای 2018 جهان از آذربایجان، نوگزاری سورتسومیا دارنده مدال طلای بزرگسالان جهان در سال2019 و اکرم اوزترک دارنده مدال برنز جهان از ترکیه اشاره کرد.

فرصت طلایی برای مختاری

محمدرضا مختاری در وزن 72کیلوگرم در مسابقات جهانی سال گذشته هم ملی‌پوش ایران بود که تا یک قدمی مدال پیش رفت اما درنهایت با شکست در کشتی رده‌بندی به‌عنوان پنجمی رسید. این کشتی‌گیر شیرازی طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در بلگراد به‌دنبال نخستین مدال جهانی خودش است. این وزن غیرالمپیکی کشتی‌گیری ندارد که بتوان گفت طلای این وزن را باید برایش کنار گذاشت و مختاری خودش یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا در این وزن به‌شمار می‌رود. در این وزن کریستوپاس اسلیوا دارنده مدال برنز جهان در سال2021 از لیتوانی در رنکینگ اتحادیه جهانی در رده نخست قرار دارد و ملخاس امویان ارمنستانی طلایی سال گذشته مسابقات جهانی به وزن 77کیلوگرم کوچ کرده است.

مرد برنزی در جست‌وجوی طلا

محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ایران، باز هم ملی‌پوش وزن 77کیلوگرم خواهد بود. گرایی دارنده 3مدال برنز جهان در سال‌های 2017، 2019 و 2021 یکی از مدعیان کسب مدال در رقابت‌های جهانی بلگراد به شمار می‌رود. کشتی‌گیر شیرازی پیش از اعزام با آسیب‌دیدگی‌های جدی از ناحیه زانو مواجه شد و نتوانست تمرینات خوبی را سپری کند ولی تجربه و تکنیک بالا، کماکان او را در جمع مدعیان این وزن نگه داشته است. آکژول ماخمدوف قرقیزستانی، شوهی یابیکو ژاپنی، مالخاس آمویان از ارمنستان، ویکتور نمس صرب و ایک ناتساکانیان بلغار از مدعیان اصلی این وزن به شمار می‌روند.

علیزاده به‌دنبال بزرگی در جهان

ناصر علیزاده دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا ملی‌پوش ایران در وزن 87کیلوگرم خواهد بود. این نخستین حضور این کشتی‌گیر مازندرانی در مسابقات جهانی است و کسب مدال برای او با توجه به انگیزه‌ بالایی که دارد دور از دسترس نیست. از جدی‌ترین حریفان علیزاده باید به داتوناشویلی صرب، آلکس کسیدیس دارنده مدال نقره2021 جهان از سوئد، تورپال بیسلطانوف دانمارکی و اسلام عباس‌اف دارنده مدال برنز امیدهای جهان از آذربایجان اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج