۱۲۴۲۰۸۹
۲۲۰۷
۲۲۰۷
پ

از لقب جدید حسن یزدانی رونمایی شد

شمارش معکوس برای آغاز نبرد دو بزرگ کشتی جهان در وزن ۸۶ کیلو،آغاز شده است، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی ایران روایت دلنشینی از نبردی که نفس ها را درسینه حبس می کند دارد.

ورزش سه: رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد صربستان از امروز آغاز خواهد شد و سوت آغاز همین رقابت ها در رشته آزاد از روز پنج شنبه ۲۴ شهریور زده خواهد شد. رقابت هایی که با نبرد دوبزرگ کشتی جهان حسن یزدانی و دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم یکی از جذابترین دوئل های دونفره رقابت ورزشی را در این چند ساله در سطح جهان به وجود آورده است.  

تو هیچوقت تنها قدم نخواهی زد وقتی که درست وسط قلب مردم سکونت داری. میان دهلیزهایی که جغرافیای آن خزر را به خلیج‌فارس متصل می‌ کند 

برای ما تو پسر ایرانی و این؛ قراردادی است که انقضایی ندارد. اینکه یک کارون عشق در رگ‌های تو جاری است. یک دماوند کنارت ایستاده. اینکه از سال‌ها با تو روی هندسه تمام تشک‌ها قدم زدیم و خوب می‌دانیم در وانفسای جنگیدن هیچ نفسی را برای آینده پس‌انداز نمی‌کنی. خوب می‌دانیم باز هم شبیه فرشته مرگ بر سر «آخرین دوبنده‌» آوار ‌می‌شوی و «بلگراد»، همان‌جایی است که «تمامِ» آن لبخندهای به سرقت رفته‌ی توکیو را پس خواهی گرفت. برای تسویه حساب از یک معامله‌ی قدیمی. برای هشتمین مدال. برای وقتی که حتی دستمان به ارتفاع افتخارات شما نرسد. حتی عمرمان به دیدن رکورددار بعدی. تویی که غیرمعمولی‌ترین رکوردها را «پیش‌ پا افتاده» کردی. 

این داستان ماست. اینکه خوشبختی به سراغمان خواهد آمد. اینکه فریادهای نروژ دوباره برمی‌گردد و این؛ حادثه‌ای است که دوست نداریم پایانی برای آن متصور باشیم. اینکه فراتر از رنگ‌بندی‌ مرسوم مدال‌ها، «غرورِ» تو قطعا، خوش‌رنگ‌ترین غنیمت برای ما خواهد بود. برای پسری که در جنگ، با صورتِ زخمی و آن نگاهِ واگیردار؛ همیشه شکوه شمایل یک شیر دلفریب را به تشک‌ها می‌بخشد. جگرگوشه‌ای که حالا، دوست داریم بلندتر صدایش کنیم؛ «شیرشاه. ای جونم به تو.» 

از لقب جدید حسن یزدانی رونمایی شد

درستکار هشت سال قبل ، و در روزهایی که سرمربی تیم ملی نبود و یزدانی قرار بود به اولین تورنمنتش در رقابت های جهانی اعزام شود و در وزن ۷۴کیلوگرم برای ایران در عنفوان جوانی در لاس وگاس آمریکا نقره جهانی را به ارمغان بیاورد پیش بینی بزرگی را کرده بود ،سرمربی تیم ملی قبل از آغاز آن رقابتها برای یزدانی نوشته بود: 

نماینده وزن چهارم کشتی آزاد ایران بوی امامعلی حبیبی ملبورن،علیرضا دبیر تهران، حمید سوریان بوداپست و کلا "اولین هایی" را می دهد که در نخستین حضور بزرگ خود، جز شکار طلا، سودای دیگری در سر ندارند 

نفس چاق، بدن بیدار، فیزیک کشیده،پاهای تیغدار و اشتهای سیری ناپذیربرای پیروزی ،کم تجربه ترین عضو تیم ملی کشتی آزاد کشورمان را به پر امید ترین عضو تیم مبدل کرده و هیچ کشتی دوستی از این شیرشکار که طی یک سال گذشته برغم سن و سال کم بزرگانی چون تسابالوف، تقوی و ...را شکست داده، کمتر از طلا طلب نکند. البته باید اشاره کرد، با توجه به فیزیک بدنی و وزن سنگین یزدانی ، باید خوب و اصولی سر وزن برسد تا اولین و مشکلترین حریف خود را به خوبی از سر راه بردارد، همچنین نباید فراموش کرد که یزدانی هنوز به مرحله بلوغ تکنیکی و تاکتیکی نرسیده و هنوز گاهی اوقات (جوانانه) کشتی میگیرد و نمیتوان صرفا از نظر مثبت به ارزیابی عملکرد او پرداخت و نقاط ضعفش را نادیده گرفت،اما با این وجود حسن یزدانی فقط بوی طلا می دهد و بس. 

باید منتظر بود تا شامگاه جمعه شب ۲۵ شهریور فرا برسد، زمانی که هیچ ایرانی در جهان چشم از تشک کشتی برنخواهد داشت تا نبرد دوباره یزدانی و تیلور را دوباره ببیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج