۱۲۴۲۳۷۴
۳۸۳
۳۸۳
پ

شاهرخی: برکناری اسکوچیچ درست نبود

سرانجام و پس از حواشی بسیار دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی برکنار و کارلوس کی‌روش جانشین او شد.

خبرآنلاین: سرانجام و پس از حواشی بسیار دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی برکنار و کارلوس کی‌روش جانشین او شد. این تصمیم فدراسیون فوتبال موافقان و مخالفان بسیاری داشت و هنوز هم بحث در خصوص آن ادامه دارد. بسیاری معتقدند اسکوچیچ به واسطه صعود مقتدرانه به جام جهانی لایق نشستن روی نیمکت تیم ملی بود و عده‌ای دیگر هم با توجه به حواشی اخیر تیم ملی و دو دستگی بین بازیکنان اعتقاد دارند که اسکوچیچ شایسته هدایت تیم ملی نبود و کارلوس کی‌روش می‌تواند اوضاع تیم ملی را بهبود ببخشد.

همایون شاهرخی که خودش سال‌ها در کنار تیم ملی حضور داشت و در مقطعی سرمربی ایران هم بود درباره اتفاقات اخیر و تغییرات فدراسیون و تیم ملی صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

سال ها سرپرست و بازیکن تیم ملی بودید، در جام جهانی هم حضور داشتید. در آستانه جام جهانی سرمربی تیم ملی عوض شد و کارلوس کی‌روش جایگزین اسکوچیچ شد، نظر شما در این باره چیست؟

تصمیمی هست که گرفته شده است، در اصل این تصمیم نباید گرفته می‌شد، کسی که اشتباهی می‌کند برای جبران آن اشتباه هزاران اشتباه دیگر را مرتکب می‌شود. متاسفانه فدراسیون فوتبال اسیر این مسئله است. فدراسیون این انتخاب را کرد و بعد برای موجه کردن انتخابش دست به این کار ها زد و نهایتا آن چیزی که مورد نظر مردم است انجام نشد. اسکوچیچ برای فوتبال ما زحمت کشیده است، من موافق اسکوچیچ یا کی روش نیستم، من موافق این هستم که کسی که زحمتی کشیده باید پاداش زحمتاش را تا انتهای قراردادش بگیرد . این برای آینده و نسل پیش رو اشتباه است.

خیلی ها معتقد هستند که آقای اسکوچیچ از اول هم نباید سرمربی تیم ملی می‌شد، شما عملکرد ایشان را چه طور دیدید؟

عملکرد ایشان در تیم ملی بسیار خوب بود. به هر حال درست است که اسکوچیچ روزی در تیم های باشگاهی دسته دوم حضور داشته، اما شانس به او رو کرد و به تیم ملی آمد و نتیجه بسیار خوبی هم گرفت، ایشان ده یا دوازده بازی را برد و فقط یکی دوتا بازی را باخت. این اتفاقات اصلا خوب نیست، من طرفدار سلامت فوتبال هستم و معتقدم این انتخابات از نظر من درست نبود.

یعنی از نظر شما انتخاب تاج هم سیاسی بود؟

من نمی‌گویم ورزش از سیاست جداست، من می‌گویم ورزش از سیاسی بازی جداست، با توجه به مسائلی که قبلا اتفاق افتاده بود، نباید از یک نقطه دوبار گزیده می‌شدیم. چه طور مهدی تاج بعد از آن همه اتفاقات باز هم بر می گردد؟ اگر ایشان با آن پرونده به جا مانده از ویلموتس باز هم می‌تواند به این عنوان برسد حتما پارتی کلفتی دارد.

خیلی ها معتقد بودند که با اسکوچیچ ما نتیجه بسیار بدی در جام جهانی می‌گرفتیم و با کی‌روش این نتیجه تعدیل می‌شود، شما موافقید؟

چه کسی جز آدم های فرصت طلب که می‌خواهند از این فرصت برای خودشان استفاده کنند می‌تواند پیش‌بینی کند؟ من همه مراحل فوتبال را طی کردم، از سرپرستی تیم ملی تا سرمربی گری. وقتی تیم موفق می‌شود که همه همدل شوند. اگر تیمی متحد باشد حتی با یک سرمربی متوسط هم می‌تواند موفق باشد. ما با همدلی حتی با اسکوچیچ هم نتیجه می گرفتیم. متاسفانه ما فقط دلخوش به عدد و ارقام هستیم. مگر کی‌روش چه نتیجه ای گرفته است؟ من مخافتی با ایشان ندارم. اشتباه ما کجاست؟ به اعتقاد من تصمیم فدراسیون غلط بود. فدراسیون برای جبران هزاران اشتباهش اشتباه جدید مرتکب می شود.

گویا این اتحاد در تیم و رختکن اسکوچیچ وجود نداشتته است، اختلاف بین بازیکنان هم علنی شد و بعضی ها موافق ایشان و برخی مخالف بودند.

چه اختلافی بوده است؟

از قبل بود، مهدی طارمی یادداشتی علیه اسکوچیچ نوشت و اسکوچیچ هم علیه بازیکنان مصاحبه کرد.

چرا این اختلافات زمانی که تیم بالا می آمد وجود نداشت؟

شاید برای حیثیت تیم ملی بوده است، چون گویا همان زمان اختلافاتی بوده و همه چیز رسانه ای شده بود.

من دوست ندارم در این رابطه صحبت کنم، اما فراموش نکنیم وظیفه بازیکن چیست. وقتی وضایف درست مشخص شود و هر کسی در مقام خودش قرار بگیرد، هیچکس اجازه ندارد پایش را از حدش دراز تر کند. اما متاسفانه در فوتبال ایران، بازیکنانی که پا به سن می‌گذارند، باند بازی را شروع می‌کنند. ای شاید در هر رشته ورزشی باشد ولی در فوتبال بیشتر به چشم می‌آید، باید برخورد قاطع وجود داشته باشد. بازیکن باید فوتبال اش را بازی کند.

در دوران ما هم بازیکنان سرکش بودند، اما خیلی راحت آن هارا بدون توجه به اسمشان کنار می گذاشتیم. بازیکن باید بازی اش را بکند، اگر بازی نکند خانه نشین می شود، بنابراین از نظر من باید این جدیت برای کنار زدن بازیکن وجود داشته باشد. ما بدون توجه به بزرگی اسم بازیکن باید او را کنار بگذاریم.

در دوره ای که شما سرپرست تیم ملی بودید، همین اختلافات و دو دستگی بین علی دایی و علی کریمی وجود داشت، حتی علی دایی می‌گفت بازیکنان در چشم من نگاه می‌کردند و پاس نمی‌دادند. آن دوره را چه طور می‌بینید؟

این مسائل را بعد از بازی ها به ما می‌گفتند. ما این چیز هارا ندیدیم. وقتی بازی ها تمام می‌شود هر کسیی مسئولیت را گردن یکی دیگر می‌اندازد. یک تیم ۲۲ نفر است، ممکن از سه چهار نفر هم با هم مشکل داشته باشند. ما این را در بازی ندیدم. حرف های بعد از بازی جداست. کادر فنی در حین بازی ها متوجه این ماجرا نشده بود. من و کادر فنی این را ندیدیم. مطمئن باشید در همین جام جهانی هم بعد بازی ها حرف هایی می‌زنند و تقصیر را گردن دیگری می اندازند. این حرف ها همیشه در حاشیه فوتبال ما است. من تکذیب نمی کنم اما نمی گویم این را دیدم.

ولی این اتفاق در سال های قبل هم دیده می‌شد و اختلاف سلیقه علی کریمی و علی دایی از همان زمان ها مشخص شده بود.

من چون ندیدم نمی‌توانم چیزی بگویم، اما من معتقدم اگر باشد بدون توجه به بزرگی اسم و تعداد بازیکنان، باید از تیم ملی کنار گذاشته شوند. اگر ۵ نفر از ستاره های تیم هم این مشل داشته باشند باید حذف شوند، کاری که یک رووز مربی تیم ملی با کنار گذاشتن ۱۴ نفر از تیم ملی کرد و همه به او حمله کردند. بازیکن حتی اگر مرد سال و اروپا هم باشد، اگر مشکل داشته باشد باید کنار گذاشته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج