۱۲۴۲۹۵۲
۳۸۶
۳۸۶
پ

مهری: سرمربی ما احساسی است، نه پرخاشگر

در همه این مدت انتقادهای زیادی از او می‌شد و بسیاری براین عقیده بودند که با توجه به عملکردش در گذشته امسال دیگر باید از استقلال جدا شود.

فرهیختگان: در همه این مدت انتقادهای زیادی از او می‌شد و بسیاری براین عقیده بودند که با توجه به عملکردش در گذشته امسال دیگر باید از استقلال جدا شود. برخی رسانه‌ها حتی پا را فرار از این گذاشته و نامش را هر روز بین لیست مازاد ساپینتو قرار می‌دادند این درحالی است که نام او با اعلام خودش برای اولین‌بار، از روز اول هم در لیست خروج نبوده و بعد از صحبت با ساپینتو تصمیم گرفت تا در استقلال بماند و بجنگد. سعید مهری که با درخواست محمود فکری به استقلال پیوست برحسب مقتضیات زمان هیچ‌گاه با این مربی همراه نشد اما در ادامه مجیدی و ساپینتو در استقلال او را برای ادامه همکاری انتخاب کردند تا امسال سومین فصل حضورش در جمع آبی‌ها را تجربه کند.

مهری که در پیش‌فصل مورد برخی هجمه‌ها قرار گرفته بود بدون در نظر گرفتن این موارد ماند و به کارش ادامه داد تا جایی‌که امروز یکی از خوب‌های استقلال به‌شمار می‌رود و امید دارد خاطرات خوب فصل گذشته را با این تیم دوباره تکرار کند. این بازیکن معمولا کمتر مصاحبه می‌کند اما این فرصت دست داد تا او بابت هجمه‌های اخیر به‌دفاع از خود بپردازد. گفت‌وگو با هافبک دفاعی آبی‌ها را در ادامه می‌خوانید.

استقلال مقابل نساجی بازی سرتری را به نمایش گذاشت و هوادارانش را به آینده امیدوار کرد.

درست است همان‌طور که خودتان هم دیدید بازی خیلی خوبی بود و می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم اما همین که توانستیم این دیدار را با موقعیت‌های فراوان و با نتیجه پرگلی به پایان برسانیم و هم 3 امتیاز را کسب کنیم، همین موضوع خیلی اهمیت داشت، این در حالی است که جلوی پیکان هم بازی روان و بسیار خوبی را ارائه کردیم و فقط نتوانستیم ضربه آخر را به ثمر برسانیم در غیر این صورت در این دیدار هم 3 امتیاز در مشت ما بود که متاسفانه با بدشانسی این امر محقق نشد. حالا رفته رفته بهتر می‌شویم تا جایی که در آمار دیدم در بازی با نساجی، رکورد امید گل در لیگ برتر را شکستیم که همین امر نشان می‌دهد تیم ما راه موفقیت را پیدا کرده و ان‌شاءالله بهتر از این‌ها هم می‌شویم.

تعطیلی رقابت‌های لیگ باعث می‌شود تا روند خوب استقلال متوقف شود یا در شروع دوباره، این تیم بهتر از گذشته وارد رقابت‌ها خواهد شد؟

ما در تمرینات خیلی سخت کار می‌کنیم و ساپینتو هم در تمرینات خیلی سختگیر است و روی همه نقاط ضعف و قوت مان هم کار می‌کنیم تا مشکلات را برطرف کرده و نقاط قوت را بیشتر تقویت کنیم. ان‌شاءالله در آغاز دوباره رقابت شرایط بهتر هم می‌شود. درست است که یک وقفه‌ای می‌افتد اما اگر بازی‌ها ادامه پیدا می‌کرد می‌توانستیم خیلی بهتر هم ظاهر شویم اما فکر نمی‌کنم تعطیلات زیاد تاثیر داشته باشد، چون تیمی که شخصیت داشته باشد و به ثبات رسیده باشد، اگر رقابت‌ها تعطیل هم شود و هر اتفاقی هم بیفتد باز هم فرم خوبش را نگه می‌دارد و امید به خدا بتوانیم این فرم را ادامه بدهیم.

رابطه‌ات با ساپینتو چطور است؟ به نظر می‌رسد همان‌طور که قبلا نوشتیم، چشم این سرمربی را گرفته‌ای؟

من از بچگی یاد گرفته‌ام که همیشه تلاش و تمرین کنم و کاری هم به حواشی نداشته‌ام. تلاش و تمرین کردم و سرمربی تیم هم لطف داشتند و به من اطمینان کردند و امیدوارم بتوانم بیشتر از این صحبت‌ها به تیمم کمک کنم تا بتوانیم این روند را ادامه بدهیم. آقای ساپینتو هم رابطه خوب و صمیمانه‌ای با همه بازیکنان دارد و خیلی خوب با آنها ارتباط می‌گیرد. نکته جالب اینکه وقتی این مربی به تهران آمد، در همان روز اول همه بازیکنان را به اسم می‌شناخت که این موضوع تا حدی موجب تعجب ما هم شد. این نشان می‌داد که درباره استقلال به خوبی تحقیق کرده و بازی‌ها را دیده بود و همه بازیکنان را قشنگ می‌شناخت. حتی می‌دانست من در سال‌های قبل چند بازی کردم و آمار تعداد بازی‌ها و پست‌هایی که در تیم‌های قبل از پیوستنم به استقلال در آنها بازی کرده بودم را هم داشت.

او آمار همه بازیکنان را داشت و این موضوع برای من و همه بازیکنان خیلی جالب بود. او با شناخت به تیم اضافه شده و روزبه‌روز این شناخت هم بیشتر شد تا جایی که در بازی آخر دیدید که چه بازی روان و زیبایی را به نمایش گذاشتیم. او همه بازیکنان را از روز اول می‌شناخت و رابطه‌اش هم با همه بازیکنان خیلی خوب است و اگر نکته‌ای یا ایراد فنی باشد، رودررو و یک به یک به آنها گوشزد می‌کند و ارتباط بین ما واقعا صمیمانه است. البته او در تمرینات سختگیر است تا کارهای تاکتیکی را بهتر انجام بدهیم در غیر این صورت به خاطر رابطه دوستانه‌ای که با بازیکنان برقرار کرده، کار با او لذتبخش است.

اما عصبانیت ساپینتو حین بازی‌های استقلال می‌تواند برای خودش و تیم، در ادامه به نوعی دردسرساز شود. او در تمرینات هم چنین برخوردهایی را با بازیکنان می‌کند؟

یک بار از خودش این سوال را پرسیده‌اند و درست نیست من چیزی بگویم. او آدمی احساسی است و از سر هیجان این رفتارها را انجام می‌دهد. ساپینتو احساسی است و اصلا پرخاشگر نیست که بخواهد با رفتارش به کسی توهین یا پرخاشگری کند. او دوست دارد تیمش نتیجه بگیرد و بر سر همین موضوع هیجان زیادی دارد. به خاطر همین است که این اتفاقات می‌افتد و موضوع دیگری در کار نیست که خدای نکرده بخواهد عصبی بشود یا به کسی بی‌احترامی کند. او آدمی بسیار احساسی است که اکثرا با اطرافیانش ارتباط خوبی دارد و با همه با روی خوش مواجه می‌شود.

به وضعیت تیم برسیم. استقلال با بهترین رکوردهای دفاعی سال قبل قهرمان شد اما شاهد هستیم که امسال این تیم از فاز دفاعی به فاز هجومی تغییر حالت داده است. دفاع از عنوان قهرمانی با این وضعیت سخت نمی‌شود؟

دردسرساز که خیر اما هر تاکتیکی که تیم بخواهد اجرا کند مستلزم زمان است. اگر یک مقدار زمان باشد و هماهنگ‌تر شویم شرایط در ادامه بهتر هم می‌شود. در این چند هفته دیدید که ما هفته به هفته بهتر شدیم. اجرای موفق تاکتیک‌های جدید زمان می‌خواهد. این در حالی است که استقلال چند سالی بود که 3 دفاعه بازی می‌کرد اما الان چند هفته است که 4 دفاعه بازی می‌کنیم و به مرور زمان وضعیت و نتایج بهتر هم خواهد شد. به نظر خودم امسال می‌توانیم کارهای بزرگی انجام بدهیم و خیلی به تیم‌مان امیدوار هستیم و تلاشمان را هم می‌کنیم. پارسال با بهترین نتایج قهرمان شدیم اما نتایج پارسال به خاطرات پیوسته ولی امسال هدف‌مان را بازی به بازی پیش می‌بریم و جلو می‌رویم و امسال هم امیدواریم که بتوانیم نتایج پارسال را تکرار کرده و از عنوان قهرمانی دفاع کنیم.

پس این‌طور نیست که چون تیم پارسال قهرمان شده، امسال با این ذهنیت رقابت کنید که به خاطر عنوان سال گذشته اگر امسال قهرمان هم نشدیم خیلی اهمیتی ندارد.

خیر اصلا! تیم بزرگ این حرف‌ها را ندارد و باید در تیمی مثل استقلال همیشه به قهرمانی و رسیدن به بهترین عناوین فکر کنیم و ان‌شاءالله که امسال هم بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم.

درباره داوری‌ها در رقابت‌های امسال چه نظری داری؟

در این مورد نظری ندارم و نمی‌خواهم صحبت داشته باشم. بهتر است در این مورد باشگاه ورود کند همان‌طور که در این چند روز آنها چند بیانیه دادند و نظر رسمی باشگاه را اعلام کردند. من نظری در این خصوص ندارم.

به وضعیت خودت برسیم. پیش فصل امسال مورد هجمه شدید انتقادات قرار گرفته بودی اما با نظر ساپینتو در تیم ماندنی شدی.

من زیاد پیگیر این مسائل نیستم که پشت این جریانات چیست و چه اتفاقاتی در این خصوص رقم می‌خورد اما اعتقاد دارم اگر انتقاد درستی باشد این موضوع می‌تواند مثبت و سازنده باشد. اگر انتقاد سازنده صورت بگیرد من با کمال میل می‌پذیرم و تلاشم را بیشتر می‌کنم. ما در تیم بزرگی بازی می‌کنیم و در تیم بزرگ انتظارات همیشه بالا است. امیدوارم که روزبه‌روز بهتر شوم. من تلاشم را می‌کنم تا بتوانم با بهترین در خدمت استقلال باشم.

این وضعیت در زمان فکری و مجیدی هم وجود داشت اما تو ماندی و کار را با استقلال ادامه دادی.

بله من با صحبتی که با فکری داشتم به استقلال آمدم. از تیم‌های دیگر هم پیشنهاد داشتم اما با فکری صحبت کردم، هرچند قسمت نشد با این سرمربی کار کنم و حتی سر تمرین هم او را ندیدم. من خرید فکری بودم که با درخواست وی با استقلال قرارداد بستم اما در ادامه تیم به رفسنجان رفت و بعد هم ایشان از تیم جدا شدند و من اصلا او را ندیدم. بعد هم مجیدی با یک طرز تفکر فنی دیگر به تیم اضافه شد. من در زمان این مربی هم تلاشم را کردم تا خودم را ثابت کنم. درست است که زیاد بازی نکردم اما باز هم مورد اعتماد این مربی هم بودم. درنهایت هم ساپینتو با یک طرز تفکر فنی متفاوتی نسبت به مربیان قبلی آمده و ان‌شاءالله بتوانم خودم را امسال ثابت کنم و روزهای خوبی را در استقلال داشته باشم. خودم می‌دانم که هیچ وقت کم نمی‌گذارم و همیشه تلاشم را می‌کنم و به امید خدا روزهای خوبی را در آینده داشته باشیم و موقفیت‌های بیشتری را با تیم به دست بیاوریم.

با توجه به انتقاداتی که در پیش فصل از تو می‌شد به نظر می‌رسید از لحاظ روحی و روانی با مشکل مواجه شوی اما با عملکردت در این بازی‌های اخیر نشان دادی که انگار از این مسائل بی‌خبری!

من زیاد پیگیر رسانه‌ها نیستم اما برخی مواقع خانواده‌ها از برخی مسائل و نوشته‌ها ناراحت و نگران می‌شوند. من خودم اصلا نه می‌خوانم و نه پیگیری می‌کنم و همان‌طور که گفتم تمرکزم روی کار و تمریناتم هست تا یک فصل موفق دیگر با استقلال داشته باشم اما یک باره پدر و مادر و برخی دیگر از اعضای خانواده تحت تاثیر این نوشته‌ها چیزهایی را می‌پرسیدند. شاید از این نظر برخی فشارها وجود داشت. وقتی من در لیست مازاد نیستم نمی‌توانم به زور بگویم من را در این لیست قرار بدهید. این در حالی است که اسم من مدام در این لیست از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شد و از آنجایی که خانواده و افراد نزدیک پیگیر بودند مدام از من درباره وضعیتم سوال می‌کردند و من مدام پاسخ می‌دادم که به من چیزی نگفته‌اند و من هر روز با تیم تمرین می‌کنم. اگر به من چیزی می‌گفتند که یک بحث دیگر بود.

در روزهای پایانی هم شایعه شده بود که در لیست مازاد هستی ولی خودت نمی‌خواهی جدا شوی و به باشگاه هم نرفته‌ای!

اصلا چنین مباحثی مطرح نبود. من اصلا در لیست خروج از روز اول هم نبودم. اتفاقا با ساپینتو در روزهای ابتدایی صحبت کردم و گفتم اگر نظر مساعدی ندارید من خودم جدا شوم. اتفاقا چند پیشنهاد هم داشتم و تاکید کردم که اگر روی من نگاه مثبتی ندارید از استقلال جدا شوم که سرمربی تیم گفت به من احتیاج دارد و باید بمانم. من هم ماندم و بدون توجه به حواشی‌ای که وجود دارد کارم را کردم. ولی این صحبت‌ها همیشه هست و ان‌شاءالله شرایط در آینده برای من و استقلال بهتر می‌شود.

گفته می‌شود استقلال بالانس بسته نشده و به‌طور مثال در خط حمله ترافیک دارید اما در برخی پست‌ها کمبود بازیکن هست یا از پلی‌میکر در ترکیب تیم خبری نیست. درباره پست خودت یک توضیح می‌دهی؟

این مسائل و بالانس بودن مطرح نیست، چون وقتی با مربی جدید با سیستم جدید کار می‌کنید همه‌چیز زمان‌بر است و دیدید که رفته رفته بهتر می‌شویم و این مسائل وجود ندارد. اتفاقا ما خیلی خریدهای خوبی کردیم تا جایی که در بازی آخر جلوی نساجی دو گل در جریان بازی را خریدهای جدیدمان زدند. در هر صورت امیدواریم باز هم این روند ادامه پیدا کند.

جالب اینکه بعد از نمایش‌های خوبی که داشتی، به یکباره ورق چرخید و همه شروع به تعریف از تو کردند.

هوادار از تیمش انتظار دارد و در هر صورت وقتی تیم خوب بازی می‌کند باعث می‌شود تا تک تک بازیکنان هم عملکرد خوبی داشته باشند. از سوی دیگر هوادار می‌بیند که همه تلاش می‌کنند و نتیجه به‌‌دست‌آمده هم برای آنها رضایتبخش است. ما در بازی آخر روند خوب خود را از دقیقه یک تا پایان حفظ کردیم و خداراشکر به نتیجه لازم هم رسیدیم. ما فرصت‌های زیادی در این بازی تا دقیقه 90 داشتیم و اصلا چنین بازی‌ای را خیلی وقت است به یاد ندارم که تیمی تا این اندازه توانسته باشد موقعیت ایجاد کند و اینقدر شانس گل داشته باشد.

به تیم ملی فکر می‌کنی؟

صددرصد آرزوی هر بازیکنی پوشیدن پیراهن تیم ملی است و امیدوارم با تلاش بیشتر بتوانم به این مهم دست پیدا کنم. ان‌شاءالله هر چه که خدا بخواهد ولی من سعی و تلاشم را می‌کنم تا این امر محقق شود.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج