۱۲۴۴۲۹۹
۳۰۷
۳۰۷
پ

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

یک گل دیگر بین گل‌های زیر یک دقیقه لیگ برتر انگلیس ثبت شد، اما سریع‌ترین گل‌های تاریخ این لیگ همیشه جذاب زیر ۱۵ ثانیه به ثمر رسیده‌اند.

خبرورزشی: یک گل در همان دقیقه اول بازی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای تیم گلزن و یک نفرین برای تیمی باشد که گل خورده است. شما می‌خواهید که سریع به گل برسید، اما برخی اوقات تصورش را هم نمی‌کنید که انقدر زود.

جک گریلیش هافبک منچسترسیتی در دیدار مقابل ولورهمپتون ثانیه ۵۵ گل زد، اما این فقط سریع‌ترین گل لیگ برتری سیتیزن‌ها بود و فاصله زیادی با سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس دارد. ۱۰ گل زودهنگام که همگی زیر ۱۵ ثانیه به  ثمر رسیده‌اند را مرور خواهیم کرد.

۱۰- آسمیر بگوویچ (ثانیه ۱۳.۶۴)

۵۰ گل نخست لیگ برتری برای بازیکن‌های بوسنیایی توسط ادین ژکو به ثمر رسید، اما پنجاه و یکمی یک دروازه‌بان بود! ضربه بلند آسمیر بگوویچ در سال ۲۰۱۳ مقابل ساوتهمپتون یکی از ۶ گلی است که توسط سنگربانان در لیگ برتر ثبت شده و یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ این لیگ هم هست. آرتور بروس گلی که از سنگربان استوک‌سیتی خورد را گردن باد انداخت!

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

۹- جیمز بیتی (ثانیه ۱۳.۵۲)

یک پاس اشتباه از جو کول و فرصت‌طلبی جیمز بیتی مهاجم ساوتهمپتون که دروازه چلسی را خیلی زود با شوتی تماشایی باز کرد. نکته جالب این که گل بیتی در آن دیدار، یکی از ۱۵ گلی بود که تیم ژوزه مورینیو دریافت کرد. تیمی که در نهایت با هدایت آقای‌خاص قهرمان شد و یکی از گل‌هایی که خورد خاطره‌انگیز بود.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

۸- کوین نولان (ثانیه ۱۳.۴۸)

دیداری که ۴-۳ بولتون از بلکبرن برد هیجان‌انگیز بود و حتی در همان ابتدای بازی هم گل مشاهده شد. قبل از آن بازی تصور نمی‌شد که هافبک بولتون بتواند در ثانیه ۱۳ گلزنی کند. نولان پاس کات‌بک کوین دیویس را با فرصت‌طلبی به قعر دروازه بلکبرن فرستاد و تیمش در همان ابتدای بازی پیش افتاد.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

۷- کریس ساتن (ثانیه ۱۲.۹۸)

قهرمانی بلکبرن در فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۴ یک قهرمانی خاطره‌انگیز و خاص در لیگ برتر انگلیس بود. در این قهرمانی خاص، یک گل خاص هم توسط کریس ساتن ثبت شد. یک‌دوی این بازیکن با آلن شیرر با ضربه نهایی ساتن باعث شد تا بلکبرن مقابل اورتون خیلی سریع به گل برسد، گلی که در مسیر قهرمانی تعیین‌کننده شد.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

۶- دوایت یورک (ثانیه ۱۲.۱۶)

ستاره سابق خط حمله منچستریونایتد یکی از رکوردداران گلزنی سریع در لیگ برتر است، البته با پیراهن استون‌ویلا. دیوایت یورک سال ۱۹۹۵ دروازه کاونتری را به سرعت باز کرد. پاسکاری با یان تیلور و زدن ضربه نهایی در ثانیه ۱۲. یورک بعد از آن گل‌های زیادی در لیگ برتر به ثمر رساند، اما نه به این سرعت!

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

۵- مارک ویدوکا (ثانیه ۱۱.۹۰)

مهاجم استرالیایی در اوج خود یک بازیکن تمام‌عیار بود. او در محوطه جریمه خوب فرصت‌ها را به‌دست می‌آورد و ضربه نهایی را وارد می‌کرد. مارک ویدوکا ستاره سابق لیدزیونایتد سال ۲۰۰۱ مقابل چارلتون بعد از ضربه سر آلن اسمیت به سمت توپ رفت و در سریع‌ترین زمان ممکن گل نخست تیمش را در این دیدار زد.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

۴- کریستین اریکسن (ثانیه ۱۰.۵۴)

کریستین اریکسن که این روزها پیراهن منچستریونایتد را برتن کرده، همیشه لحظه‌ای که دروازه تیم فعلی‌اش را قبل از تمام شدن ثانیه ۱۱ باز کرد، به یاد دارد. اریکسن سال ۲۰۱۸ به داوید دخئا خیلی سریع روی پاس دله الی گل زد. شاید هواداران منچستریونایتد تمایلی نداشته باشند آن گل ستاره دانمارکی‌شان را به یاد بیاورند!

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

۳- آلن شیرر (ثانیه ۱۰.۵۲)

از بین ۲۶۰ گل آلن شیرر رکورددار گلزنی در لیگ برتر، قطعاً این زیباترین گل او نیست ولی سریع‌ترین و یکی از مهم‌ترین‌ها هست. شیرر که شکارچی بزرگ دروازه‌ها بود، در دیدار نیوکاسل مقابل منچسترسیتی خیلی راحت دروازه کارلو نش را باز کرد، چرا که این سنگربان به اشتباه توپ را به ستاره کلاغ‌ها کوبید و پیش پای او افتاد.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

۲- لدلی کینگ (ثانیه ۹.۸۲)

این گل برای ۱۸ سال رکورددار سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر انگلیس بود و بازیکنی آن را به ثمر رسانده که در کل دوران بازی‌اش در لیگ برتر ۱۰ گل زده. لدلی کینگ از عدم تمرکز بازیکنان بردفورد استفاده کرد و از راه دور شوتی زد که به گوشه دروازه رفت. از یک مدافع انتظار نمی‌رفت چنین گلی و تا این حد سریع بزند.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

۱- شین لانگ (ثانیه ۷.۶۹)

مهاجم ایرلندی و پرتلاش سابق ساوتهمپتون در دیدار مقابل به سرعت به سمت مدافع حریف یورش برد و بعد از این که توپ به بدنش برخورد کرد آن را گرفت و از بالای سر دروازه‌بان به داخل دروازه فرستاد. واکنش سریع شین لانگ و گلزنی‌اش به شکلی بود که بعید است به این راحتی مثل آن در تاریخ لیگ برتر تکرار شود.

سریع‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج