۱۲۴۴۵۲۷
۳۳۷
۳۳۷
پ

جهانبخش با بازگشت کی‌روش انگیزه گرفت

علیرضا جهانبخش در فصل جدید رقابت‌های لیگ هلند توانسته شروعی قابل‌قبول داشته باشد و با ادامه این روند می‌تواند روزهای خوبش در این رقابت‌ها را تکرار کند.

فرهیختگان: علیرضا جهانبخش در فصل جدید رقابت‌های لیگ هلند توانسته شروعی قابل‌قبول داشته باشد و با ادامه این روند می‌تواند روزهای خوبش در این رقابت‌ها را تکرار کند. جهانبخش در تیم‌های خود معمولا فصل اول را چندان خوب سپری نمی‌کند اما در این مدت فقط در برایتون نتوانسته در فصول بعدی هم با شرایط تیم جدید، خود را وفق داده و به فرم ایده‌آلش برسد. او در نایمخن و آلکمار به خوبی توانست جا افتاده و روزهای درخشانی را سپری کند. حالا به نظر می‌رسد همانطور که مدیربرنامه‌هایش پیش‌بینی کرده بود در دومین فصل بازی در فاینورد او توانسته دوباره به همان بازیکن گلساز و گلزن سابق تبدیل شود و در این هفته‌ها بارها به داد تیمش رسیده است.

البته از سوی دیگر این درخشش او تقریبا با بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی ایران همزمان شده و شاید حضور دوباره مرد پرتغالی در روحیه گرفتن دوباره این وینگر ایرانی و درخشش دوباره او در اردویسه بی تاثیر نبوده است. جهانبخش یکی از بازیکنانی بود که گفته می‌شد چندان از کار کردن زیر نظر دراگان اسکوچیچ راضی نیست و تمایل دارد تا کی‌روش دوباره سکان هدایت این تیم را برعهده بگیرد. اتفاقی که بالاخره پس از ماه‌ها حرف و حدیث در فوتبال ایران رخ داد و حالا همه منتظرند تا نتیجه این تغییرات روی نیمکت یوزهای ایرانی را ببینند.

در این شرایط جهانبخش که ظاهرا انگیزه زیادی از این تغییرات گرفته است در این هفته‌های به یکی از بازیکنان موثر فاینورد تبدیل شده و همین اتفاق می‌تواند او را که حتی گفته می‌شد ممکن است شانسی برای بازی در جام‌جهانی نداشته باشد را دوباره به عنوان یکی از مدعیان جدی حضور در ترکیب اصلی ایران مطرح کند.

جهانبخش فصل قبل در ۲۷ بازی لیگ پیراهن فاینورد را به تن کرد که حاصل آن ۴ گل و سه پاس گل برای تیمش بود. البته او در مقطعی چند هفته‌ای توانست در تیمش بدرخشد و در ادامه توسط آرنه اسلات نیمکت‌نشین شد و کمتر فرصت بازی در ترکیب اصلی را بدست آورد. وقتی در پیش فصل باز هم نام او در دیدارهای تدارکاتی به عنوان بازیکن فیکس دیده نشد می‌شد حدس زد که در شروع فصل باز هم سرمربی تیم از او استفاده نخواهد کرد اما جهانبخش ناامید نشد و تلاش خود را در تمرینات بیشتر کرد تا شاید بتواند دوباره جایی در ترکیب اصلی پیدا کند.

در دو بازی ابتدایی فصل مجموعا ۲۲ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد اما در هفته سوم اسلات او را به زمین نفرستاد تا شرایط برایش بدتر از قبل شود. همین روند باعث شد تا او با انگیزه بیشتری از دقایق کمی که در اختیارش قرار داده می‌شود استفاده کند و در دیدار برابر امن در هفته چهارم در همان ۶ دقیقه حضورش در زمین یک پاس گل داد و روی گل چهارم تیمش هم تاثیر مستقیم داشت تا در برد ۴ بر صفر تیمش نقش مهمی داشته باشد. هفته بعد اسلات او را از دقیقه ۷۴ به زمین فرستاد و این بار او باز هم یک پاس گل تماشایی داد تا تیمش این دیدار سخت را با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شود. همین عملکرد خوب در دو بازی پیاپی کافی بود تا سرمربی تیم متقاعد شود که در دیدار برابر لاتزیو در مرحله گروهی لیگ اروپا او را از ابتدای نیمه دوم به میدان بفرستد. فاینورد البته این بازی را در نهایت ۴ بر ۲ به حریف قدرتمند ایتالیایی باخت اما جهانبخش با عملکرد قابل‌قبول خود بیش از همیشه به ترکیب اصلی نزدیک شده بود.

 فیکس شدن در دربی

نهایتا او هفته قبل و در دربی روتردام برابر اسپارتا نام جهانبخش در فهرست اولیه تیم قرار گرفت تا نخستین بار در این فصل به عنوان بازیکن اصلی راهی زمین شود. فاینورد این بازی را نیز با 3 گل برد و جهانبخش اگر چه روی گل‌های تیمش تاثیر مستقیم نداشت 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد تا فاینورد همچنان در اردویسه بدون شکست به پیش برود.

پنجشنبه شب گذشته برای جهانبخش اوج هنرنمایی‌اش در این فصل بود که در دومین دیدار تیمش در لیگ اروپا برابر اشتروم گراتس اتریش نه تنها در ترکیب اصلی قرار گرفت بلکه دو گل زد و ستاره میدان لقب گرفت. فاینورد با وجود اینکه گل سوم جهانبخش آفساید اعلام شد این بازی را با 6 گل برد تا امیدهایش برای صعود به دور حذفی این تورنمنت زنده بماند. اسلات 64 دقیقه ستاره ایرانی‌اش را در زمین داشت و پس از آن او را تعویض کرد تا برای دیدار حساس روز گذشته برابر آیندهوون خسته نشود.

به این ترتیب در عرض کمتر از 20 روز جهانبخش به حدی در دیدارهای تیمش درخشید که از یک نیمکت‌نشین به مرد اول تیمش تبدیل شد. دیروز و در هفته هفتم لیگ هلند فاینورد در دیداری حساس برابر آیندهوون قرار گرفت و وینگر ایرانی تیم در همان دقیقه 3 پاس گل اول تیمش را داد. او 56 دقیقه در زمین حضور داشت و در نهایت تعویض شد تا فاینورد در این دیدار خارج از خانه نخستین شکست فصل خود در اردویسه را با نتیجه 4 بر 3 متحمل شود.

مارتین کرابندام، خبرنگار هلندی ساعاتی پیش از بازی دیروز به تمجید از جهانبخش پرداخته و گفته بود: «رشد رقابت در تیم فاینورد بیشترین تاثیر را روی بازی علیرضا جهانبخش داشته و این بازیکن ایرانی به وضوح شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است. به نظرم آرنه اسلات، سرمربی تیم از این اتفاق اصلا شگفت‌زده نشده است چون به خوبی از توانایی‌های این بازیکن آگاه است. جهانبخش همیشه در دومین فصل حضورش در باشگاه‌های جدیدش خوب کار می‌کند و این بار هم همین اتفاق برایش رخ داده است. او دو بار دروازه اشتروم گراتس را در لیگ اروپا باز کرد و یکشنبه قبل هم برابر اسپارتا نمایش بسیار خوبی ارائه کرد. جهانبخش با آرامش بیشتری نسبت به قبل فوتبال بازی می‌کند و اسلات هم به‌خوبی متوجه این موضوع شده است. او دیگر کمتر مثل قبل عجله می‌کند و شلختگی کمتری در بازی‌اش می‌بینیم. او در این فصل اساسا حکم یک بازیکن جدید را برای تیمش دارد.»

او در دیدار دیروز برابر آیندهوون اگرچه در همان دقایق اولیه پاس گل داد اما نتوانست درخشش دیدارهای اخیرش را تکرار کند و سایت «فوتبال پرمیر» هلند نیز به او نمره متوسط 5 را داد و درباره بازی او نوشت: «جهانبخش به طرز شگفت‌آوری در دیدار اخیر تیمش برابر اشتروم گراتس ستاره تیمش بود و نمایش عالی داشت اما این وینگر ملی‌پوش ایرانی نتوانست آن فرم خوب را برای دیدار یکشنبه مقابل آیندهوون حفظ کند. تیم اهل روتردام در کناره‌ها چندان خوب کار نکرد و جهانبخش هم نتوانست بازیکن چندان موثری در این باره باشد و درنهایت هم فاینورد این بازی را واگذار کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج