۱۲۴۶۱۶۷
۱ نظر
۳۷۲۱
۱ نظر
۳۷۲۱
پ

محمد بنا چگونه در کشتی ایران خودمختار شد؟!

کارشناس کشتی ایران گفت: سیستم نتیجه گرای ورزش ما باعث شد محمد بنا خودمختار باشد و هرکاری می‌خواهد انجام دهد درصورتی که فدراسیون باید او را هدایت می‌کرد.

جی‌پلاس: محمد دلیریان در خصوص عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: به نظر من از نظر جسمانی کشتی گیران آمادگی که باید را نداشتند؛ حتی گرایی که قهرمان جهان و المپیک بود وقتی در فینال به وقت دوم رسید نشان داد کم آورده است و در کل از نظر روحی و بدنی اکثر کشتی گیران در آمادگی خوبی نبودند. کشتی فرنگی ما جدا از نتیجه گرفتن حالا با یک مدال بیشتر یا کمتر در همین سطح است بنابراین نباید انتظار شق‌القمر داشته باشیم. دوره گذشته که چهار طلا و در المپیک لندن که سه طلا کسب کردیم خیلی مسائل دخیل بود که گذشته و از آن شرایط هم خوب استفاده نکردیم و نتوانستیم بدنه کشتی فرنگی را گسترده کنیم در حالی که می‌شد از آن سه طلا استفاده و باشگاه‌ها را لبریز از کشتی گیر کرد اما برنامه نداشتیم. یک موقع اشتباهاتی هم می‌شود؛ مثلا درهمین مسابقات نجاتی و محسن نژاد جزو نفراتی بودند که شایستگی حضور در فینال را داشتند اما هردو به کوچینگ و اشتباه مربی باختند. ورزش ما نتیجه گرا است و گلخانه‌ای عمل می‌کنیم؛ به این فکر نمی‌کنیم که پایه را درست و از کانال انتخابی ورزشکار انتخاب کنیم البته اسمش را می‌گذاریم انتخابی اما هزار ترفند می‌زنیم که آن کار را نکنیم.

دلیریان در مورد کناره گیری محمد بنا از سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: به هر دلیلی که بنا از تیم ملی رفته به هر حال زحمت کشیده است؛ این سیستم نتیجه گرای ورزش ما است که مربی را سوق می‌دهد که نتیجه بگیرد و این سیستم نتیجه گرای ما است که صبر نمی‌کند چهار پنج سال برنامه ریزی شود مثل والیبال که عطایی سرمربی شده و تغییر نسل داده اما همه می‌خواهیم بلافاصله قهرمان شود. می‌خواهیم کم خرج کنیم و بهره زیادی هم ببریم که نمی‌شود. سیستم نتیجه گرای ورزش ما باعث شد محمد بنا خودمختار باشد و هرکاری می‌خواهد انجام دهد وگرنه فدراسیون باید هدایتش می‌کرد و می‌گفت که باید چه  کاری را انجام دهد. به هرحال حرمت محمد بنا باید به خاطر زحماتی که کشیده حفظ شود. من دشمن بنا نیستم او هم دشمن من نیست؛ مخالف یک سری رفتارهایش بودم و هستم اما حرمت او باید حفظ شود چون نتایجی برای ما گرفته که تا به حال بی سابقه بوده است.  

او در پاسخ به این سوال که آیا حسن رنگرز جایگزین مناسبی برای محمد بنا است یا نه گفت: رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران بود و نمی‌دانم چه شده که این پست را رها می‌کند و سرمربی تیم ملی می‌شود اما به نظرم چند جوان هستند از جمله رنگرز، سوریان، باوفا، نوروزی و قاسم رضایی که باید مربیگری کنند و داشته‌هایشان را به تیم ملی بیاورند. آن زمان که مدیر تیم ملی بودم حسن رنگرز را به عنوان مربی جوانان گذاشتم و نتیجه خوبی هم گرفت؛ به نظرم انتخاب درستی بود.

کارشناس کشتی ایران با اشاره به صحبت‌ها و گلایه‌های پدر حسن یزدانی تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس نظرم را نخواهید بلکه به عنوان یک علاقه مند به کشتی می‌گویم که برای حسن یزدانی حاشیه درست نکنند به هر حال کشتی برد و باخت دارد؛ المپیک برده بود و ثانیه‌های آخر شکست خورد، مسابقات جهانی پیروز شد و این بار هم باخت، بد کشتی گرفت و حرکت نکرد اما اینکه چه اتفاقی افتاده حسن یزدانی کشتی که در نهایت باید سه چهار امتیاز ردوبدل شود را با نتیجه هفت بر یک واگذار می‌کند؛ باید آسیب شناسی شود چون من حضور نداشتم و نمی‌توانم نظر دقیقی بدهم اما یزدانی که خیلی هم دوست داشتنی است اگر کشتی خودش را می‌گرفت نتیجه غیر از این بود.

محمد دلیریان همچنین در خصوص کسب مدال توسط علی ارسلان گفت: همان طور که گفتم اگر انتخابی تیم ملی برگزار می‌شد این حاشیه‌ها ایجاد نمی‌شد که علی ارسلان به صربستان برود. باید انتخابی برگزار می‌شد و اگر عملکرد خوبی داشت که به تیم ملی دعوتش می‌کردند و اگر هم عملکرد خوبی نداشت برای دعوت نشدنش دلیل داشتند.  این را هم بگویم همه علی ارسلان نمی‌شوند که این اتفاقات رخ دهد و بعد مدال کسب کنند؛ ارسلان انگیزه خیلی بالایی داشت چون چهار پنج سال پیش که او را به فرانسه بردم و بعد در جام جهانی گذاشتم کشتی بگیرد می‌دیدم که انگیزه زیادی دارد.  با او برخورد شد و گفتند دوپینگ کردی اما نشان داد تمام این حرف‌ها بیهوده بود. سه چهار سالی است که از کشتی دورم و فقط از طریق رسانه پیگیری می‌کنم؛ به هر حال ورزش ما سینوسی است یعنی ناگهان اوج می‌گیرد یا افت می‌کند و این مسئله را باید آسیب شناسی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مردقهرکشتی ایران فقط قهرمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج