۱۲۴۷۳۹۷
۲۶۲
۲۶۲
پ

حسرت ۱۴۳۶روزه قلعه‌نویی مقابل استقلال

با اتمام روزهای مختص به بازی‌های ملی دوباره فرصت به تیم‌های باشگاهی رسید تا لحظات جذابی را در روزهای پیش رو رقم بزنند و پیش درآمدی برای دیدارهای دلپذیر بیست‌ودومین دوره جام‌جهانی درون مستطیل سبز به نمایش بگذارند.

فرهیختگان: با اتمام روزهای مختص به بازی‌های ملی دوباره فرصت به تیم‌های باشگاهی رسید تا لحظات جذابی را در روزهای پیش رو رقم بزنند و پیش درآمدی برای دیدارهای دلپذیر بیست‌ودومین دوره جام‌جهانی درون مستطیل سبز به نمایش بگذارند. لیگ داخلی فوتبال ایران نیز از نکته اشاره‌شده مستثنی نیست و هفتمین هفته این رویداد درحالی در روزهای شنبه و یکشنبه یعنی ۹ و ۱۰ مهر برگزار خواهد شد که بدون‌شک تقابل غروب شنبه گل‌گهر سیرجان و استقلال که با تکیه به رتبه‌های دوم و سوم جدول راهی تعطیلات شدند از حیث‌های گوناگون جذاب و هیجان‌برانگیز است.

از یک‌سو علاقه‌مندان رقابت‌های داخلی باید به تماشای جدال شاگردان قلعه‌نویی و ساپینتو بنشینند که براساس نشانه‌ها و حدسیات این روزها آبی‌های تهران و سیرجان در زمره مدعیان عنوان قهرمانی قرار گرفته‌اند تا بر این اساس بتوان نهمین جدال دو باشگاه  را به‌چشم یک هماورد ۶ امتیازی پنداشت. همچنین حضور پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر روی نیمکت سیرجانی‌ها که تا پیش از قهرمانی استقلال با فرهاد مجیدی در فصل فوتبالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تمام افتخارات آبی‌ها در لیگ برتر توسط او رقم زده شده بود باعث چندین برابری حساسیت‌های رویداد ذکرشده می‌شود.

 تکاپوهای ژنرال حاصلی جز ناکامی نداشت

شاگردان قلعه‌نویی و ساپینتو درحالی قدم در چمن ورزشگاه سپهبد قاسم سلیمانی خواهند گذاشت که عقبه 7 دیدار لیگ برتری این دو تیم حاکی از کسب 5 پیروزی توسط استقلال و 1 برد برای گل‌گهر بوده است. تنها برد سیرجانی‌ها به 947 روز پیش یعنی هفته بیست‌ویکم فصل فوتبالی 1399-1398 برمی‌گردد که تیم تحت‌هدایت مجید جلالی توانست با گل علیرضا ابراهیمی شاگردان فرهاد مجیدی را شکست دهد تا گل‌گهر موفق شود شکست 2 بر 1 دور رفت را با کسب این 3 امتیاز جبران کند. از ابتدای دوره بیستم لیگ برتر سیرجانی‌ها برای کسب جایگاهی بهتر نسبت به رتبه دهم هدایت‌شان را به ژنرال فوتبال ایران سپردند تا فوتبال‌دوستان فارغ از جدال‌های جذاب باشگاه‌های سپاهان و تراکتور با باشگاه‌های محبوب پایتخت گاهی به تماشای جنگ‌های زیبا، تاکتیکی و تکنیکی درون مستطیل سبز اما همواره پرحاشیه گل‌گهر با استقلال و پرسپولیس بنشینند.

اولین تقابل قلعه‌نویی در قامت سرمربی نماینده استان کرمان با آبی‌های پایتخت به هفته نهم فصل فوتبالی 1400-1399 برمی‌گردد که آبی‌های پایتخت با گل‌های وریا غفوری و مهدی قایدی در همان 15 دقیقه نخست توانستند دوبار دروازه علیرضا حقیقی را فتح کنند که البته احمد زنده‌روح توانست از نقطه پنالتی یکی از گل‌ها را جبران کند اما جذاب‌ترین لحظات این رقابت زمانی رقم خورد که رشید مظاهری با واکنش‌های زیبایش توانست مانع گلزنی گل‌گهر شود تا استقلالی‌ها در پایان بازی حسرت پنالتی ازدست‌رفته دقیقه 30 وریا غفوری را نخورند. دیدار برگشت این دو تیم نیز با گل‌های محمدحسین مرادمند و مهدی مهدی‌پور با نتیجه 2 بر 0 به سود استقلال پایان یافت. 

جدال دور رفت گل‌گهر و استقلال در فصل 1401-1400 را می‌توان از نظر کسل‌کنندگی و خواب‌آوری در لیست بدترین رقابت دوره بیست‌ویکم لیگ برتر قرار داد اما بدون‌شک حواشی این نبرد را باید در صدر اخبار پربازدید سال گذشته فوتبال ایران گنجاند. نخستین حواشی این جدال پیش از آغاز بازی رقم خورد که کوین یامگا و رودی ژستد به‌دلیل عدم ارائه ضمانت‌های لازم مالی توسط باشگاه استقلال دیدار اشاره‌شده را از دست دادند. آبی‌های پایتخت که به‌دلیل فقدان دو مهره تاثیرگذار هجومی خود به کسب نتیجه بدون گل برابر سیرجانی‌ها بسنده کرده بودند ساعاتی بعد از این تقابل با بررسی بیشتر متوجه استفاده غیرقانونی گل‌گهر از اریک باگناما شدند تا با شکایت از حریف‌شان زمینه تغییر نتیجه و ثبت برد 3 بر صفر را فراهم کنند.

دیدار دور برگشت دو تیم نیز نشأت‌گرفته از اتفاقات دور رفت بود تا حتی کوچک‌ترین برخورد میانه میدان نیز تنش را به بالاترین حد ممکن برساند اما این رقابت برخلاف رقابت‌های گذشته آنها متن خوبی داشت تا استقلال تهران بتواند با 2 گل کوین یامگا در مقابل تک‌گل مرتضی تبریزی حریفش را شکست دهد. همچنین استقلال و گل‌گهر در تاریخچه فعالیت‌شان 2 بار در جام حذفی برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که ماحصل این تقابل‌ها کسب پیروزی‌های 2 بر 1 برای تیم تحت هدایت علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی بوده است که جدال نیمه‌نهایی دو تیم در سی‌وچهارمین دوره جام حذفی به‌دلیل صحنه‌های مشکوک داوری و صحبت‌های جنجالی قلعه‌نویی در ذهن فوتبال‌دوستان حک شد.

 قلعه‌نویی به‌دنبال شکستن یک طلسم

بدون‌شک حسرت 1436‌روزه قلعه‌نویی در راه غلبه بر استقلال  بخشی از کارنامه سرمربی 58 ساله را شامل می‌شود. سرمربی 58 ساله پیش از این در تورنمنت‌های مختلف 29 مرتبه در روزهایی که هدایت استقلال اهواز، مس کرمان، سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتور، ملوان و گل‌گهر  برابر استقلال قرار گرفته که حاصلش 10 پیروزی، 5 تساوی، 14  شکست و ثبت لحظات تلخ و شیرین زیادی بوده است. او همچنین در تاریخ لیگ برتر 24 بار در قامت سرمربی مقابل تیم محبوبش قرار گرفته که در کارنامه مربیگری وی 9 برد، 5 تساوی و 10 شکست درج شده است. 

سرمربی فعلی گل‌گهر در مجموع ادوار لیگ برتر توانسته 1012 امتیاز به‌دست آورد که سهم باشگاه استقلال از این دستاورد 402 امتیاز بوده اما قلعه‌نویی بارها اثبات کرده تعلق‌خاطرش به آبی‌های پایتخت هیچ‌وقت نمی‌تواند از عطش و میل او برای پیروزی برابر استقلال بکاهد. بدون‌شک کسب 2 پیروزی 3 بر 2 قلعه‌نویی برابر سرمربی وقت استقلال یعنی پرویز مظلومی در هفته ششم فصل فوتبالی 1391-1390 و هفته بیست‌ونهم فصل فوتبالی 1395-1394  به این راحتی‌ها از اذهان فوتبال‌دوستان پاک نخواهد شد. 

 ساپینتو فقط برد می‌خواهد

درحال‌حاضر گل‌گهر با 12 امتیاز تیم دوم جدول رده‌بندی است و استقلال با 11 امتیاز در رده سوم قرار دارد. این یعنی تساوی در این بازی باعث می‌شود آبی‌ها همچنان پایین‌تر از تیم قلعه‌نویی بمانند. به همین دلیل ساپینتو که نمی‌خواهد فاصله تیمش با صدر بیشتر شود از این بازی سه امتیاز می‌خواهد تا جای تیم قلعه‌نویی را بگیرد و اگر این اتفاق رخ دهد اولین شکست گل‌گهر در فصل جاری ثبت خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج