۱۲۴۷۶۶۷
۱۴۲
۱۴۲
پ

رافت: نتایج اخیر تیم ملی بی‌جهت توقعات را بالا برد

یکی دیگر از بازی‌های حساس هفته هفتم لیگ برتر عصر امروز بین تیم‌های پرسپولیس و تراکتور برگزار خواهد شد.

فرهیختگان: یکی دیگر از بازی‌های حساس هفته هفتم لیگ برتر عصر امروز بین تیم‌های پرسپولیس و تراکتور برگزار خواهد شد. دو تیم ریشه دار فوتبال ایران که جدال آنها در چند سال اخیر با حواشی زیادی همراه بوده است. به توجه به اتفاقاتی که در بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته رخ داد کمیته انضباطی تصمیم گرفت بازی امروز را بدون تماشاگر برگزار کند. درباره این مسابقه و همچنین شرایطی که تیم ملی با کارلوس کی‌روش دارد، پایان رافت گفت‌وگویی با «فرهیختگان» انجام داد.

دیدار امروز دو تیم پرسپولیس و تراکتور را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این بازی همیشه جذاب و پر حاشیه بوده و دلیل اصلیش هم هواداران آنها هستند. هیچ‌یک از هواداران دو تیم دوست ندارند بازنده این جدال باشند و همین مسئله بر حساسیت مسابقه اضافه می‌کند. هر چند دیدار امروز بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد اما با این حال حساسیت و جذابیت خاص خود را دارد. 

به نظر شما اوضاع کدام‌یک از دو تیم بهتر است؟

از لحاظ بازیکن که قطعا شرایط پرسپولیس نه‌فقط از تراکتور بلکه از همه تیم‌ها بهتر است. با این حال هر دو تیم تغییرات زیادی در ارنج خود نسبت به فصل پیش داشته‌اند و هنوز برای بهتر و هماهنگ شدن جا دارند. این تغییرات به نظرم در تراکتور بیشتر بوده و به کادرفنی هم مربوط می‌شده که فکر کنم الان بردیف به شناخت لازم از تیمش رسیده است. در کل پیش‌بینی من یک مسابقه سخت و پر افت و خیز برای دو تیم است و هر کدام از موقعیت‌ها بهتر استفاده کنند برنده میدان خواهند شد. 

پرسپولیس تیمی فرصت‌طلب تا اینجای فصل نشان داده است، موافقید؟

بله خب حضور مهاجمی مثل لوکادیا در خط حمله پرسپولیس کیفیت خط حمله این تیم را بالا برده است. هر چند هنوز لوکادیا آماده نیست و فکر کنم در این تعطیلات شرایطش بهتر شده باشد. 

اینکه مهاجمی با ۵۰ درصد آمادگی می‌تواند در لیگ ما اینقدر تاثیرگذار ظاهر شود آیا دلیلش کیفیت بالای بازیکن است یا سطح پایین لیگ ما؟

هر دو عامل می‌تواند باشد. نباید فراموش کنیم لوکادیا در لیگ کشورهای هلند، انگلیس و آلمان بازی کرده و این نشان می‌دهد او مهاجمی در کلاس جهانی است. شاید او از لحاظ بدنی آماده نشان نداده اما کلاس فوتبالش و هوش بالایش را به خوبی به رخ فوتبال ایران کشیده. قدر مسلم آمادگی بالای لوکادیا می‌تواند برای پرسپولیس خیلی خوب باشد و کار حریفان این تیم را هم برای مهار او بسیار سخت خواهد کرد. 

به نظر شما با بودن لوکادیا و حتی مهدی عبدی لازم بود این همه پول برای جذب شیخ دیاباته هزینه شود؟ حتی نوع بازی شیخ هم شبیه همین دو مهاجم است!

با نظر شما موافق هستم. لزومی نداشت شیخ را در این سن و سال و این آمادگی به خدمت بگیرند. الان او به هر دلیل مصدوم بوده یا در تمرین دچار آن شده است اما به هر حال تا هفته چهاردهم یا پانزدهم غیبت خواهد داشت. چند هفته هم زمان نیاز دارد تا در ترکیب پرسپولیس جا بیفتد. سبک بازیش هم شبیه لوکادیا و عبدی است. شاید بهتر بود جای او یک بازیکن ریزنقش و جوان جذب می‌شد تا حداقل از نظر تاکتیکی به کار تیم بیاید. شیخ در استقلال هم اگرچه عملکرد خوبی داشت اما زیاد مصدوم می‌شد. به هر صورت شیخ با این سن شاید فقط یک نیم فصل به کار پرسپولیس بیاید که امیدوارم در همین مقطع هم بتواند برای این تیم موثر باشد. 

به نظر می‌آید مهدی عبدی هم در رقابت با لوکادیا حسابی کم آورده و روحیه خود را از دست داده است!

با شناختی که از عبدی دارم او جوان خوب و لایقی است. انصافا هم در این دو سال گل‌های حساسی برای پرسپولیس زد. رقابت در هر تیمی وجود دارد و باعث پیشرفت خود بازیکن هم خواهد شد. ان‌شاءالله عبدی کم نیاورد و به این زودی قافیه را به رقبای خود نبازد. شیخ که حالا حالاها مصدوم است... پس اگر عبدی خوب تمرین کند قطعا یحیی به او بازی می‌دهد. او باید قدر فرصت‌ها را بداند و خودش را به همه و مربیانش ثابت کند. عبدی مهاجم جوان و آینده‌‌داری است که در شرایط فعلی باید ‌انگیزه‌اش از همه بازیکنان پرسپولیس بیشتر باشد. فرصت از این بهتر نصیب این بازیکن برای درخشان ظاهر شدن پیش نخواهد آمد. 

برخی اعتقاد دارند قرارداد لوکادیا همین حالا باید تمدید شود، نظر شما چیست؟

بله خب، مسلما. این ایده درستی است اما باید دید لوکادیا الان حاضر به تمدید قرارداد خواهد شد. او به فوتبال ایران آمده که توانایی‌های خودش را به رخ بکشد و از این طریق بتواند برای آینده فوتبالش هم درآمدزایی داشته باشد. قطعا از همین حالا تیم‌های عربی روی لوکادیا زوم کرده‌اند تا پایان فصل شکارش کنند. من فکر می‌کنم حفظ لوکادیا برای پرسپولیس کاری بسیار دشوار و هزینه‌بر است. اگر از الان مذاکرات را آغاز کنند شاید بشود حفظش کرد. 

شما موافق فروش عبدی در نیم فصل هستید؟

نه. اگر پیشنهاد هم برسد بعید است پرسپولیس به‌راحتی عبدی را از دست بدهد. معلوم نیست فصل بعد لوکادیا باشد و شیخ هم با این سن و سال نیم فصل دوم فقط به کارپرسپولیس می‌آید. پس بهتر است روی عبدی برای فصل بعد و بعد از آن همچنان سرمایه‌گذاری کنند. الان هم نباید خیلی عبدی را تحت فشار قرارداد. فقط 6 هفته از لیگ سپری شده و قطعا فرصت برای عرض اندام عبدی زیاد است. 

به عقیده شما پرسپولیس فقط باید ۵ سهمیه در تیم ملی داشته باشد یا نفرات دیگری هم هستند که می‌توانند شانس بازی در جام‌جهانی را داشته باشند؟

واقعیت را باید پذیرفت که کی‌‌روش نفراتش را برای جام‌جهانی انتخاب کرده و شاید فقط یک اتفاق غیرمنتظره بتواند بازیکن جدیدی را به لیست اضافه کند. با شناختی که من از سرمربی تیم ملی دارم فکر نمی‌کنم تغییری در لیست اخیر او برای بازی‌های جام‌جهانی ایجاد شود. 

سوال آخر در مورد پرسپولیس اینکه تغییر دستیاران گل‌محمدی در این فصل تا چه حد موثر واقع شده؟

شرایط نشان می‌دهد که این تغییرات نتایج مثبتی را به همراه داشته است. مربیان خوبی به کادر پرسپولیس اضافه شدند و قطعا در ادامه فصل بهتر می‌شود در مورد عملکرد آنها صحبت کرد. اما چیزی که من می‌بینم این تیم از هر لحاظ نسبت به فصل قبل بهتر شده است. 

درباره تیم ملی و حضور کی‌روش به جای اسکوچیچ چه نظری دارید؟

در مورد تیم ملی می‌توان گفت که هدایت این تیم به مربی‌ای سپرده شده است که خیلی بهتر از من و شما تیمش را می‌شناسد. تقریبا 80 درصد این بازیکنان سال‌هاست شاگرد کی‌روش در تیم ملی بوده‌اند و دو طرف شناخت کامل از یکدیگر دارند که این مساله به تیم ملی کمک زیادی می‌کند. 

بازی با اروگوئه و سنگال خیلی‌ها را به آینده تیم ملی در جام‌جهانی امیدوار کرده است، شما را چطور؟

من احساسی نظر نمی‌دهم. واقعیت امر این است که نگاه دو تیم اروگوئه و سنگال به بازی دوستانه با ایران در حد یک بازی برای ریکاوری بود. هر دو حریف در مقابل ما خودشان را چندان به آب و آتش نزدند که این امر هم طبیعی بود. به هر حال اکثر آنها در باشگاه‌های بزرگ اروپایی عضویت دارند و بازی‌های جام‌جهانی هم نزدیک است. در این شرایط آنها خیلی مراقب ساق‌های خود هستند. دیدید که چند بازیکن هم مصدوم شده و جام‌جهانی را از دست دادند. مسلما شرایط بازی‌های دوستانه الان با بازی‌های جام‌جهانی خیلی فرق دارد. وقتی می‌بینم مردم می‌گویند با شکست اروگوئه و تساوی مقابل سنگال می‌توانیم در جام‌جهانی ولز و آمریکا را شکست داده و از انگلیس هم مساوی بگیریم تعجب می‌کنم. این دو بازی دوستانه نباید باعث شود توقع همه از تیم ملی بالا رفته و بازیکنان را تحت فشار بگذاریم. این یک واقعیت است که ما چه از نظر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و چه کیفیت بازیکنان‌مان در سطح هیچ یک از حریفان‌مان نیستیم و در جام‌جهانی کار بسیار سختی داریم. 

پس نباید به تیم ملی امیدوار بود؟

قدر مسلما بازیکنان ما هم توانایی‌های بالایی دارند اما جام‌جهانی با همه میادین فرق دارد. اکثر نفرات تیم ملی خوشبختانه بازی در جام‌جهانی را تجربه کرده‌اند و خوب می‌دانند که برای این رقابت‌ها چقدر باید از نظر روحی و روانی و البته بدنی آماده باشند. شاید در فاصله یک هفته مانده به جام‌جهانی بهتر بشود در مورد تیم ملی حرف زد. از این جهت که آن موقع وضعیت بدنی همه نفرات تیم مشخص است. حتی حریفان. چرا که ممکن است آنها ستاره‌های خود را در بازی‌های باقی‌مانده باشگاهی از دست بدهند. من به شخصه اعتقاد دارم بازیکنان ایران باید از نظر روحی و روانی به خوبی برای مسابقات آماده شوند و اگر از این لحاظ شرایط‌شان ایده‌آل باشد می‌توان امیدوار به نتایج درخور توجه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج