۱۲۴۹۸۰۲
۳۴۱
۳۴۱
پ

نامجومطلق: اینجا شلوغ نکنید، سرتان کلاه می‌رود

پیشکسوت استقلال روند این تیم را در بازی با فولاد به‌خصوص در نیمه دوم راضی‌کننده دانست.

ورزش سه: استقلال مقابل فولاد در هفته هشتم نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک کسب نکرد اما از نظر شکل بازی توجه بسیاری از کارشناسان را جلب کند.

مجید نامجومطلق، سرمربی سابق استقلال، در خصوص دیدار استقلال و فولاد به خبرنگار ما گفت: بازی خیلی خوبی بود. دو تیم آماده بودند و یک فوتبال تاکتیکی بازی کردند. فکر می کنم تیم فولاد به خوبی استقلال را آنالیز کرده بود و نیمه اول شرایط بهتری داشت و به گل هم رسید. اما در نیمه دوم، ورق به نفع استقلال برگشت. برای اولین بار شاهد یک نمایش خوب از استقلال بودیم. بازیکنان تا دقیقه نود از لحاظ بدنی خوب کار کردند، بسیار هماهنگ بودند و استحقاق اینکه سه امتیاز را بگیرند، داشتند. گرچه امتیاز گرفتن مقابل فولاد سخت است اما بچه ها هدفمند بازی کردند و اگر در بازی های بعد نمایش آن‌ها مثل نیمه دوم دیدار با فولاد باشد واقعاً جای امیدواری وجود دارد.

او در مورد قضاوت جنجالی این دیدار و پنالتی‌هایی که به زعم استقلال برای آن‌ها گرفته نشد، ادامه داد: ببینید باید جانب انصاف را رعایت کنم و بگویم اتفاقا صحنه‌ها طوری بود که به سختی می شد تشخیص داد ولی حداقل به نظر من یکی از آن ها صددرصد و یکی بحث‌برانگیز بود. این‌طور مواقع در فوتبال اروپا و یا حتی در خیلی از لیگ های دنیا که خیلی هم قوی نیستند VAR وجود دارد و به کمک داوران می‌آید. تا زمانی‌که این تکنولوژی وارد ایران نشود ما شاهد این اتفاقات هستیم. تمرکز داوران هر هفته بیشتر به هم می‌ریزد و فشار بیشتر می شود و این اصلا به نفع فوتبال ما نیست. امیدوارم که اشتباهات سهوی باشد ولی باید بپذیریم که در دیدار با فولاد تشخیص آنها سخت بود، حتی آن صحنه‌ای که قطعاً پنالتی بود. امیدوارم این اشتباهات عمدی نباشد و تیم ها از این شرایط ضرر نکنند.

نامجومطلق: اینجا شلوغ نکنید، سرتان کلاه می‌رود

پیشکسوت استقلال در مورد عملکرد فنی ساپینتو و هیجانات کنار خط او عنوان کرد: بهتر است در مورد بعد فنی او صحبت کنم. شرایط فوتبال ما به سمت و سویی رفته که نیمکت خیلی از تیم ها به اجبار شلوغ‌کاری می‌کنند تا بیشتر از این درگیر مشکلات داوری نشوند. زیرا می دانند که هیجانات کنار زمین در قضاوت داخل زمین تاثیرگذار است و تنها چیزی که می تواند از این مسائل جلوگیری کند VAR است. مربی که شلوغ‌کاری نکند، سرش کلاه می‌رود اما این سیستم ویدیویی می تواند جلوی آنها را بگیرد.

نامجومطلق افزود: از نظر فنی هم همان‌طور که اشاره کردم در بازی با فولاد شاهد پیشرفت بودیم و تیم هر هفته بهتر می‌شود. ساختار خوب تیمی را می بینیم. وقتی مقابل تیم فولاد بچه ها اینگونه بازی کردند نشان دادن که روند رو به رشدی دارند. امیدوارم در بازی‌های بعدی هم این روند ادامه پیدا کند. بازیکنان بیشتر با تفکرات ساپینتو آشنا شدند و او هم بیشتر دچار شناخت شده و اهداف تاکتیک به خوبی اجرا می شود. اگر استقلال همانند نیمه دوم دیدار با فولاد فوتبال بازی کند یک تیم خیلی خوب را می بینیم که بازی کردن مقابل آن بسیار برای حریفان سخت خواهد شد.

بازیکن اسبق استقلال در مورد دیدار پیش رو این تیم با ذوب‌آهن گفت: ذوب آهن تیم خوب و منسجمی دارد. از طرفی نباخته ولی مساوی هایی هم که گرفته کمتر از برد خفیف نیست. با کسب یک  امتیاز های متعدد نمی‌توانی در رده‌های بالای جدول باشی ولی با تمام این ها استقلال بازی سختی دارد. این تیم ساختار دفاعی خیلی خوبی را رعایت می‌کند. امیدوارم استقلال بتواند تفکراتش را به حریف تحمیل کند.

نامجو مطلق در پایان در مورد حضور نام ۵ استقلالی در برنامه ارزیابی کی‌روش برای تیم ملی افزود: نام روزبه چشمی در این لیست جدید است و بقیه در لیست اولیه و ثانویه او حضور داشتند. این نشان می دهد که کادر فنی بازی ها را زیر نظر دارد و نفرات زیر ذره‌بین هستند. همین موضوع باعث می‌شود بازیکنان تا بازی های جام جهانی تمام توان خود را نشان بدهند و ما نیز اینگونه بازی های جذاب‌تری می بینیم. به نظر من حتی بازیکن های بیشتری می توانند از استقلال دعوت شوند. برای مثال رضاوند این روزها خیلی خوب بازی می‌کند و امیدوارم شاهد سهمیه های بیشتری از استقلال در تیم ملی باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج