۱۲۵۱۳۹۹
۴۰۶
۴۰۶
پ

فتح‌الله‌زاده و استقلال؛ تا پنج نشد، بازی نشد!

علی فتح‌الله‌زاده در شرایطی به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال منصوب شد که در گذشته ۴ بار روی صندلی مدیریت این باشگاه نشسته است.

ورزش سه: پنجمین حضور علی فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال به عنوان مدیرعامل حواشی زیادی داشته است. جدا از مسائلی که درباره برکناری ناگهانی آجورلو پیش آمده و اینکه مدیرعامل جدید چه برنامه‌هایی برای آینده دارد، مرور اتفاقاتی که در ۴ دوره قبلی مدیریت فتح‌الله‌زاده در استقلال رخ داده، می‌تواند قابل توجه باشد.

**ورود فتح‌الله‌زاده به عرصه فوتبال

اولین باری که فتح‌الله‌زاده، مدیریت باشگاه استقلال را برعهده گرفت به حدود 26 سال قبل برمی‌گردد؛ او در سال 1375 در حالی که برای اهالی ورزش چندان شناخته شده بود، مدیرعامل استقلال شد و یکی از باثبات‌ترین مدیران باشگاه لقب گرفت. فتح‌الله‌زاده تا سال 1382 و به مدت حدودا 7 سال مدیریت باشگاه را برعهده داشت و در این سال‌ها دو قهرمانی لیگ آزادگان، یک نایب قهرمانی و یک سومی در جام باشگاه‌های آسیا و چند قهرمانی در جام حذفی را به هواداران استقلال هدیه کرد. این مدیرعامل سرانجام از سمت خود کنار رفت و جای خود را به محمدحسین قریب داد.

**بازگشت همراه با ناصر حجازی

فتح‌الله‌زاده اما همواره خود را به عنوان یک هوادار استقلال معرفی کرد تا اینکه در سال 1386 بار دیگر سکان مدیریت باشگاه را برعهده گرفت. او در اولین اقدام خود ناصر حجازی را به عنوان سرمربی استقلال انتخاب کرد و در ادامه فیروز کریمی جایگزینش شد. آن سال استقلال بدترین رتبه تاریخ خود در لیگ برتر را به دست آورد و سیزدهم شد اما در ادامه با بازگشت امیر قلعه‌نویی جام قهرمانی حذفی را در اختیار گرفت. این دوره مدیریت فتح‌الله‌زاده بسیار کوتاه بود و او سریعا از سمتش کنار رفت و جای خود را به امیررضا واعظی آشتیانی داد.

فتح‌الله‌زاده و استقلال؛ تا پنج نشد، بازی نشد!

**سومین حضور برای نیمه‌نهایی آسیا

اگرچه تصور می‌شد پرونده حضور فتح‌الله‌زاده در استقلال بسته شده اما مسئولان سازمان تربیت بدنی وقت در اواسط سال 1389 رای به مدیرعاملی او دادند و این‌بار مدیریت فتح‌الله‌زاده 4 سال به طول انجامید. در این مدت یک قهرمانی لیگ برتر در سال 1392، یک قهرمانی جام حذفی و رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا دستاورد فتح‌الله‌زاده محسوب می‌شد.

**کرونا مدیریت چهارم را از او گرفت

فتح‌الله‌زاده پس از پنج سال، اواخر سال 98 سرپرست باشگاه استقلال شد، اما کمتر از یک ماه تصمیم به جدایی گرفت. آن زمان او درگیر بیماری کرونا شده بود و به همین خاطر تصمیم به کناره‌گیری گرفت.

فتح‌الله‌زاده و استقلال؛ تا پنج نشد، بازی نشد!

**امید به آینده در پنجمین دوره مدیرعاملی

حالا اما فتح‌الله‌زاده برای پنجمین بار مدیریت باشگاه را برعهده گرفته و امیدوار است بتواند روزهای خوبی که این تیم با مدیریت آجورلو پشت سر گذاشته را تکرار کند. استقلال سال گذشته قهرمان لیگ برتر شده و امسال نیز در صدرجدول قرار دارد. فتح‌الله‌زاده حالا برای حفظ آرامش مجموعه تلاش خواهد کرد و باید دید پنجمین مدیرعاملی او چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج