اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۵۱۶۰۲
۱۶۶
۱۶۶
پ

لیگی که محبوب «کی‌روش» نیست

طبق الگوی کاری دوره قبلی حضور کی‌روش در ایران، سازمان لیگ برنامه مسابقات لیگ را در اختیار این مربی پرتغالی می‌گذاشت و او حق هر جرح و تعدیلی را در آن برای خود قائل بود و هر هفته لیگ و زمان‌های مقرر آن فقط زمانی اجرایی می‌شد که کی‌روش بر آن مهر تأیید می‌زد.

وصال روحانی در خبرآنلاین نوشت: شرایط فعلی دلالت بر آن دارد که همان روال اینک نیز برقرار شده و کی‌روش از جریان یافتن مجدد لیگ پس از اتمام دیدارهای اخیر فیفادی در سطح جهان راضی نیست و ترجیح می‌دهد که ادامه لیگ به بعد از جام‌جهانی بیست و دوم موکول شود. این در حالی است که تا شروع این جام کمتر از ۴۵ روز باقی مانده و اگر هم کی‌روش موفق به برپایی اردوهایی برای یوزها از حالا شود، فقط می‌تواند از نفرات مقیم وطن برای تمرین دادن آنها بهره گیرد و دستش فعلاً از لژیونرها کوتاه است. با توجه به اینکه ترکیب ۲۳ نفره منتخب سرمربی ۶۹ ساله ایران معمولاً بین ۷۵ تا ۸۰ درصد مبتنی بر لژیونرها است و سهم بازیکنان حاضر در لیگ ایران در خوشبینانه‌ترین نگاه هم از ۲۵ درصد فراتر نمی‌رود بنابراین هر اردوی داخلی که کی‌روش در سه چهار هفته پیش‌رو ترتیب بدهد متشکل از نفراتی خواهد بود که حداقل ۹۰ درصدشان به قطر اعزام نخواهند شد و به این ترتیب بی‌فایده و اتلاف وقت خواهد بود.

ردویی از همین دست هم که در دهه سوم شهریورماه و در بدو بازگشت کی‌روش به ایران در تهران برپا شد، سود خاصی را برجای نگذاشت و با اینکه معدودی از نفرات حاضر در آن اردو مانند سرلک، کامیابی‌نیا، ترابی، امیری، حسینی، مردانی، جلالی و نیازمند بعداً به اردوی اتریش هم اعزام شدند و شماری از آنها به جام‌جهانی بیست و دوم هم خواهند رفت اما برگزاری هر اردوی داخلی در حال حاضر و حتی در اوایل آبان‌ماه در ایران کاری عبث و کم‌حاصل خواهد بود و مردان پرشماری را شامل خواهد شد که در نهایت به ترکیب پایانی تیم ملی راه نخواهند یافت. این در حالی است که لژیونرهای پرشمار تیم ملی ایران که ترکیب اصلی این تیم را از نظر کی‌روش می‌سازند تا حدود ۲۰ آبان درگیر لیگ‌های خود در اروپا (و بعضاً در قطر و امارات) خواهند بود و فقط از آن تاریخ به بعد اجازه حضور در اردوی ملی ایران را پیدا خواهند کرد. به‌رغم همه توضیحات بدیهی‌ای که آمد، کی‌روشی که می‌شناسیم، باز هم بدش نمی‌آید لیگ ایران از همین امروز تعطیل شود و هفته‌های نهم تا یازدهم آن که در دست اقدام و اجرا است، لغو گردد و همه افکار و کارها روی تیم ملی و جام‌جهانی متمرکز شود.

برخوردها و خواسته‌هایی از همین دست سبب شده برپایی هفته دوازدهم لیگ هم که مهم‌ترین دیدار آن دربی سرخابی‌ها در روز ۱۳ آبان بود، به‌رغم اعلام رسمی اولیه از سوی سازمان لیگ فعلاً لغو و به بعد از اتمام جام‌جهانی موکول شود. بهانه کی‌روش برای تعویق هفته دوازدهم طبعاً سخت و سنگین بودن شهرآورد پایتخت و آثار سوء فیزیکی و روانی آن روی بازیکنان هر دو تیم است که سبب می‌شود هرگونه مصدومیت و ضرری از این مسابقه برخیزد و دامان ملی‌پوشان دو تیم را بگیرد و در ۷ دیدار دیگر آن هفته هم احتمال وقوع ضایعات برای سه چهار چهره ملی‌پوش سایر تیم‌ها وجود خواهد داشت. مهم‌تر از همه این موارد این نکته است که به لطف تعطیلی زودهنگام لیگ، سرمربی یوزها لیگی را که هرگز محبوب او نبوده، دست‌کم به مدت ۴۰ روز نخواهد دید و چه لذتی بالاتر از این برای او؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج