۱۲۵۳۴۴۷
۳۱۶
۳۱۶
پ

همه چیز درباره ریز بدهی‌های استقلال در زمان آجورلو

این روزها حرف و حدیث‌ها درباره بدهی باشگاه استقلال در دوران آجورلو فراوان است و این سؤال مطرح می‌شود که آبی‌پوشان چقدر بدهی داشتند و چه میزان از آن پرداخت شده است.

خبرگزاری تسنیم: تسویه حساب، تعیین تکلیف و پرداخت بدهى‌هاى انباشته گذشته یکى از شروط سازمان خصوصى سازى برای ورود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس بود و در همین راستا بیش از ۳۵۰ میلیارد از بدهى‌هاى سال‌هاى گذشته استقلال در روند ورود به بورس در یک سال گذشته کاهش یافت.

بر اساس اسناد و مستندات مالى، باشگاه استقلال با صورتحساب بدهى مالیاتى ۱۰۳ میلیارد تومانى به جا مانده از ۱۵ سال گذشته مواجه بود. این پرونده در سال‌هاى گذشته مشکلات متعددى براى این باشگاه به وجود آورد و بارها حساب استقلالى‌ها به همین دلیل مسدود شد. این رقم در یک سال گذشته با رایزنى آجورلو و مسئولان بخش مالى باشگاه استقلال در مجموع ٧٨ میلیارد تومان با بخشودگى یا اصلاح محاسبات همچنین ارائه مستندات لازم کاهش یافت. باشگاه استقلال در نهایت ۱۶ میلیارد تومان از این مبلغ را به اداره مالیات پرداخت کرد و البته هنوز نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان از این بدهى باقیمانده است.

اداره بیمه، دیگر طلبکار کلان باشگاه استقلال بود که با دریافت حکم قضایى ٣٤ میلیارد تومان مطالبات گذشته خودش را در ماه‌هاى گذشته از حساب باشگاه استقلال برداشت کرد. در حالى که مسئولان این باشگاه و آجورلو به دنبال کاهش این بدهى و تفاهم با مسئولان بیمه بودند اما با اجراى حکم قضایى ٣٤ میلیارد تومان دیگر به حساب بدهى‌هاى گذشته از اعتبارات استقلالى‌ها کسر شد.

صاحبخانه وینفرد شفر، سرمربی پیشین استقلال، هم توانست در یک سال گذشته با دریافت حکم قضایى طلب خودش را زنده کند و ۱۹۸ میلیون تومان از حساب استقلال برداشت کند. هر چند این مبلغ در مقایسه با سایر مبالغ مطرح شده، قابل توجه نبود اما با گذشت مدت‌ها از جدایى مربى آلمانى عدم پرداخت اجاره خانه سرمربى و اقدام قضایى صاحبخانه پس از سال‌ها در نوع خودش عجیب بود!

بیشترین بخش بدهى‌هاى پرداخت شده از سنوات گذشته در اسناد مالى استقلال به مطالبات بازیکنان، مربیان، آژانس‌هاى مسافرتى و هتل‌ها اختصاص یافت که در مجموع بیش از ١٢٣ میلیارد تومان از سال‌هاى گذشته طلبکار بودند و توانستند این مبالغ را در روزهاى پایانى سال ۱۴۰۰ از باشگاه استقلال دریافت کنند.

برخى طلبکاران شخصى نیز مطالبات قابل توجهى از استقلال داشتند که پس از سال‌ها با دریافت حکم قضایى موفق به دریافت مطالبات خود شدند. در یکى از موارد فردى که توانسته بود حکم توقیف ٦٤ میلیارد تومان از اموال استقلال را دریافت کند با تفاهم و توافق مدیریت وقت این باشگاه با دریافت ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات رضایت داد و با این باشگاه تسویه حساب کرد. فرد دیگرى با دریافت حکم ١٢ میلیاردى در نهایت با دریافت ٨ میلیارد تومان رضایت خودش را اعلام کرد.

در مجموع با محاسبه تخفیف‌هاى دریافت شده و اصلاح حساب‌هاى مالیاتى مى‌توان گفت استقلالى‌ها با پرداخت حدود ۲۳۰ میلیارد تومان توانستند بیش از ۳۵۰ میلیارد از بدهی‌هاى خودشان را در یک سال گذشته تسویه کنند. هرچند چاه عمیق و بى‌پایان بدهکارى‌هاى دو باشگاه بزرگ پایتخت با پرداخت این اعداد و ارقام و حل و فصل بخش‌هاى بزرگى از این بدهى‌ها همچنان پر نشده و این داستان ادامه دارد.

باشگاه استقلال با فروش نزدیک به ۳۶۰ میلیارد سهام وارد بورس شد که بیش از ۲۳۰ میلیارد از این مبلغ براى پرداخت بدهى‌ها مورد استفاده قرار گرفت و حدود ۱۲۰  میلیارد باقی‌مانده در حساب این باشگاه به منظور دریافت وام بلوکه شده است.

این در حالى است که مسئولان سازمان خصوصى سازى بر این باور بودند که استقلال حتى براى پرداخت بدهى‌هاى گذشته خودش نمى‌توانسته بیش از ۱۵۰ میلیارد از این محل برداشت کند. از سویى بخش قابل توجهى از این مبالغ با دریافت احکام قضایى از حساب باشگاه استقلال کسر شده است. به طور مثال یک شرکت بیمه نسبت به دریافت مطالبات خودش از حساب استقلال و به مبلغ ٣٤ میلیارد تومان اقدام کرده که امکان جلوگیرى از این اقدام وجود نداشته است.

 علاوه بر کاهش ۳۵۰ میلیارد از بدهى‌هاى سال‌هاى قبل، در فصل گذشته نیز همه تعهدات و پرداختى‌هاى باشگاه استقلال به شکل کامل انجام شده و از فصل بیستم بدهى یا پرونده تازه داخلى یا خارجى براى استقلال باقى نمانده است. با این وجود باید دید هزینه‌هاى جارى این باشگاه در این فصل همچنین برخى بدهى‌هاى سنگین گذشته از جمله پرونده استراماچونى، میلیچ و پادوانى که به سال‌های گذشته بازمى‌گردد در نهایت چطور پرداخت خواهد شد. از سوی دیگر استقلال هم‌اکنون با چالش بزرگی نیز مواجه است و آن هم پرداخت پول محبی و قایدی است و باید راهکاری برای این موارد داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج