جاباما
۱۲۵۳۴۵۴
۱۱۶۹۰
۱۱۶۹۰
پ

تیم ملی ایران، سوژه فیفا شد

فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در گزارشی به اولین حضور تیم ملی ایران در تاریخ جام جهانی پرداخت.

خبرآنلاین: فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) کمتر از یک ماه مانده به آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مرور خاطرات فوتبال آسیا در تاریخ جام جهانی پرداخت.

فدراسیون جهانی فوتبال به اولین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی که سال ۱۹۷۸ برمی گردد، پرداخت و از مخاطبانش سوال کرد زننده اولین گل ایران در تاریخ جام جهانی چه کسی است؟

سایت فیفا در این زمینه نوشت: ایران که در آن زمان قهرمان آسیا بود، برای اولین بار در جام جهانی فوتبال با هلند قدرتمند، نایب قهرمان چهار سال قبل، اولین حریف خود، شروع سختی داشت. راب رنسنبرینک در مندوزا شورش کرد و بازی را با هت تریک ۳-۰ هلند به پایان رساند.

با سه حضور قبلی در جام جهانی فوتبال، اسکاتلند در رده بعدی قرار داشت و به نظر می‌رسید که بازی به همان شکلی پیش می‌رفت که بازی قبل از آن پیش رفت، زیرا تلاش ناموفق آندرانیک اسکندریان برای دفع توپ باعث شد که او قبل از پایان نیمه توپ را وارد دروازه خودی کند.

در ادامه عملکرد شاگردان حشمت مهاجرانی بهتر شد و تاریخ در ساعتی ثبت شد که ایرج دانایی فرد توپ را در لبه محوطه جمع کرد و از مقابل دو مدافع گذشت و از زاویه باریکی اولین گل ایران در جام جهانی فوتبال را به ثمر رساند. تیم ملی ایران با تساوی ۱-۱ اولین امتیاز خود را در عرصه جام جهانی کسب کرد.

حسن روشن نام خود را به لیست گلزنان اضافه کرد، اما این تنها یک تسلی بود زیرا ایران مقابل پرو ۴ بر یک شکست خورد. آنها باید ۲۰ سال برای حضور بعدی خود در فرانسه ۱۹۹۸ صبر می کردند.

 

تیم ملی ایران، سوژه فیفا شد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج