۱۲۵۳۶۵۰
۱۲۷
۱۲۷
پ

مومنی: هیچ پولی در استقلال گم نشده است

با گذشت چند روز از بازگشت علی فتح‌الله‌زاده به مسند مدیریت باشگاه استقلال برخی اخبار حکایت از آن دارد که این باشگاه در هزارتوی مالی گرفتار شده و اگر فکر عاجلی برای بدهی‌های داخلی و خارجی نشود آبی‌پوشان با بحران عمیق و بزرگی مواجه خواهند شد.

فرهیختگان: با گذشت چند روز از بازگشت علی فتح‌الله‌زاده به مسند مدیریت باشگاه استقلال برخی اخبار حکایت از آن دارد که این باشگاه در هزارتوی مالی گرفتار شده و اگر فکر عاجلی برای بدهی‌های داخلی و خارجی نشود آبی‌پوشان با بحران عمیق و بزرگی مواجه خواهند شد. بزرگ‌ترین دغدغه فتح‌الله‌زاده در بازگشت دوباره نیز به تسویه‌حساب با استراماچونی مربوط می‌شود و عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال -که البته در اخبار آمده بود بنابر قطع همکاری دارد- نیز این موضوع را تایید کرده اما تاکید دارد که باشگاه درحال تلاش برای حل مشکل است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمد مومنی را در ادامه می‌خوانید.

جلسه هیات‌مدیره که یکشنبه‌شب برگزار شد چه خروجی و سرانجامی داشت؟

در این جلسه فتح‌الله‌زاده گزارش کلی درباره شرایط باشگاه ارائه و اعلام کرد که باید در وهله اول با استراماچونی تسویه شود، سایر موارد نیز همین موضوعاتی هستند که در رسانه‌ها مطرح‌ شده‌اند و بدهی‌هایی هستند که در اولویت قرار دارند. ما هم یک گزارش از شرایط گذشته باشگاه را ارائه کرده‌ایم و دیگر موضوع خاصی نبوده است.

خبرها مبنی‌بر جدایی و قطع همکاری شما با هیات‌مدیره باشگاه استقلال بود اما در جلسه اخیر و با حضور مدیرعامل جدید نیز حضور پیدا کردید.

من با آقای فتح‌الله‌زاده همکاری و سعی می‌کنم مشکلات ایشان را -که همان مشکلات باشگاه استقلال است- هم برطرف کنم و در راه سربلندی استقلال قدم خواهم برداشت. حالا که فتح‌الله‌زاده به‌عنوان مدیرعامل انتخاب‌شده باید پشت او باشیم و به او کمک کنیم. حتما همان زحماتی را که در گذشته در زمان مدیریت آقای آجورلو کشیدیم در زمان مدیریت آقای فتح‌الله‌زاده هم متقبل می‌شویم و حتی بیشتر هم تلاش و سعی می‌کنیم بدون ایراد و اشکال کارها را پیش ببریم.

سال گذشته قبل از انتخاب به‌عنوان عضو هیات‌مدیره استقلال درصدد تلاش برای بازگشت به مستطیل سبز به‌عنوان سرمربی بودید، بعد از یک‌سال کار مدیریتی را سخت‌تر می‌دانید یا کار فنی و مربیگری را؟

کار مدیریت خیلی سخت‌تر است، بالاخره از لحاظ فنی تجربیاتی را در گذشته داشته‌ایم، تحصیلات ما نیز در همین زمینه بوده است، ما در زمین فوتبال عرق ریختیم و زحمت کشیدیم اما حالا اینجا لازم و ملزوم همدیگر شده‌ایم. شاید اینجا عرق نکنیم اما از لحاظ فکری و جسمی ذره‌ذره تحلیل می‌رویم و باید سعی کنیم که هر روز خودمان را به‌روز و آماده نگه‌داریم. در زمین فوتبال یک‌سری انگیزه‌های درونی و بیرونی باعث می‌شود کار را پیش ببرید اما در زمینه مدیریتی باید برای هواداران که از انگیزه‌های بیرونی محسوب می‌شوند، بیشترین تلاش را به‌کار بگیریم. باید مدیریت بحران و مدیریت افراد در مسائل اجتماعی را خوب بلد باشیم و درکنار آن باید مدیریت رسانه را یاد بگیریم و مدیریت کار فوتبالی را خیلی خوب بدانیم. مطمئنا مباحث مدیریتی خیلی گسترده‌تر از مسائل فوتبالی هستند، چون باید با همه اجتماع برخورد خوب داشته باشیم و از ادبیات خوبی استفاده کنیم تا کسی رنجیده‌خاطر نشود. درعین‌حال باید قانون را هم اجرا کنیم.

هواداران استقلال نگران بدهی‌هایی هستند که در این روزها مدام در رسانه‌های مختلف فهرست می‌شوند‌. چه اقداماتی برای این موضوع انجام شده است؟

الان دغدغه ما در وهله اول تسویه‌حساب با استراماچونی است. فتح‌الله‌زاده به‌دنبال راهکاری است که بتواند آن را محقق کند تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این مشکل بزرگ را از سر بگذرانیم و به پنجره باشگاه آسیبی نرسد. بقیه مشکلات و بدهی‌ها قابل‌حل هستند و خیلی دور از انتظار نیست که در همین روزها بقیه بدهی‌ها را هم پرداخت کنیم. 

این منابع مالی را می‌توانید معرفی کنید؟

به‌زودی حتما این کار انجام می‌شود اما چون قدم‌های اول را در این چندروزه برمی‌داریم شاید بهتر باشد به نتیجه برسیم و بعد این منابع را اعلام کنیم اما حتما با این کار مشکلات زیادی از استقلال برطرف خواهد شد. 

این بدهی‌ها بالاخره جای نگرانی دارند یا ندارند؟

برای ما جای نگرانی دارد و درتلاشیم منابع مالی جدید را تامین کنیم اما قول می‌دهم که این نگرانی هواداران را برطرف کنیم.

شنیده می‌شود یک‌سری از بازیکنان بابت مطالبات خود اعتراضاتی را مطرح کرده‌اند. در این زمینه چه اقدامی خواهد شد؟

درهرصورت بازیکنان دوست دارند منابع مالی در اختیارشان باشد و این حق بازیکن است و مدیران -که ما هم جزئی از آنها هستیم- وظیفه داریم مشکلات و معضلات بازیکنان را برطرف کنیم و بالاخره باید برای آنها انگیزه دوچندان ایجاد کنیم تا نتایج درخور و شایسته بگیریم اما در مقابل معتقدم پولی را که عقب‌افتاده و مطالباتی را که باقی‌ مانده می‌توانیم پرداخت کنیم اما امتیازات عقب‌مانده را نمی‌توانیم جبران کنیم، پس الان باید سعی کنیم در هر شرایطی امتیازات را بگیریم. زمانی که بازیکن بودم اعتقادم این بود که شاید برای یک مدیر اشکالی پیش بیاید اما اگر امتیازی از دست ما برود دیگر هیچ راه جبرانی وجود ندارد. با همه این اوضاع‌واحوال همه تلاش‌مان این است خواسته‌های حقه‌ای را که بازیکنان دارند و برای ما زحمت می‌کشند مرتفع کنیم و با ایجاد و تامین منابع مالی جدید پرداختی‌هایی داشته باشیم.

درباره داوری‌ها که این هفته‌ها صدای باشگاه استقلال را درآورده است چه صحبتی دارید؟

من به این موضوع ورود نمی‌کنم و بیشتر ترجیح می‌دهم درباره مسائلی که در حیطه اختیاراتم است صحبت کنم.

شایعه شده در زمان مدیریت قبلی برخی پول‌ها گم‌ شده و الان هم که شنیده می‌شود حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از محل سهام باشگاه استقلال در بورس به برداشته شده است!

ما در کورس قهرمانی و صدر جدول هستیم و می‌خواهند با این حاشیه‌ها و شایعات از هدف دورمان کنند. اگر پولی دست ماست امانت است، ضمن اینکه مراجع بالادستی نیز وجود دارند که باعث می‌شوند برخی مسائل خارج از حیطه اختیارات ما باشند. به‌طور مثال وقتی در قضیه‌ای مانند بیمه به‌وسیله حکم قاضی از حساب باشگاه پولی کسر می‌شود، ما که نمی‌توانیم دخالتی داشته باشیم، چون این موضوع یک دستور بالادستی محسوب می‌شود که دست هیچ‌کسی نیست و حتی دست مدیریت محترم باشگاه هم نیست. این مسائل باعث می‌شوند بگویند پول نیست، در غیر این صورت حسابرسی و مسائل مالی باشگاه درست است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. درهرصورت هزینه‌هایی که شده مشخص و مبرهن هستند، ما هم از یک معاونت مالی برخورداریم که در این مسائل ناظرند و بر همه‌چیز نظارت می‌کنند و اگر پولی هم خارج شود این افراد در جریان قرار می‌گیرند. در زمان مدیریت قبلی هیچ پولی گم نشده است و این مسائل صحت ندارد. 

حجت کریمی، عضو هیات‌مدیره باشگاه در تلویزیون از این موضوع گلایه کرد که در زمان مدیریت آجورلو برخی مسائل با هیات‌مدیره هماهنگ نمی‌شد.

این موضوع را کریمی گفته و خودش هم می‌تواند در این زمینه پاسخگو باشد.

به مباحث فنی برسیم؛ برخی شایعات حکایت از آن دارد که شاید نیم‌فصل تغییر و تحولات در نیمکت استقلال شکل ‌گرفته و حتی از بازگشت فرهاد مجیدی به‌جای ساپینتو خبر داده‌اند.

ساپینتو با باشگاه استقلال قرارداد یک‌ساله دارد و ما هم نمی‌خواهیم بدهی روی بدهی انباشت کنیم. اول اینکه ما از زحمات فرهاد مجیدی که سال گذشته تیم را قهرمان کرد بسیار ممنون هستیم، مجیدی یک مربی جوان و با دانش است که درحال‌حاضر در امارات فعال است و دارد کار خودش را انجام می‌دهد و نتایج خوبی هم گرفته و مدیران تیم اماراتی نیز از فرهاد مجیدی کاملا رضایت دارند ما هم از این موضوع خوشحال هستیم اما به هر جهت الان آقای ساپینتو یک‌سال با ما قرارداد دارد و بعید است اتفاقی بیفتد، مگر اینکه نظر مدیریت محترم چیز دیگری باشد.

به نظر می‌رسد فتح‌الله‌زاده هم راضی به ادامه همکاری با سرمربی پرتغالی باشد؛ چراکه در بدو بازگشت روی این موضوع تاکید کرده بود.

همان‌طور که آقای فتح‌الله‌زاده هم گفته بودند ما با او همکاری خود را ادامه می‌دهیم.

به‌عنوان یک مهاجم سال‌های دور که اتفاقا سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارید، عدم توفیق در گلزنی مهاجمان استقلال تا اینجای فصل را در چه می‌بینید؟

شرایط یک مهاجم این‌طور نیست که به‌طور حتم برای او موقعیت‌سازی کنند و او ضربه آخر را بزند، بلکه یک مهاجم باید بتواند برای خودش شرایطی را به وجود بیاورد و با دوندگی‌های مستمر خود دفاع را وادار به ‌اشتباه کند. علاوه بر اینکه از لحاظ فیزیکی باید خیلی تنومند و قدرتمند باشد، از لحاظ بهره هوشی هم باید در بهترین شرایط باشد تا بتواند به خواسته خود برسد. اینکه برخی مواقع خستگی بر بازیکنی چیره می‌شود و شرایط برای او مهیا نیست اجتناب‌ناپذیر است، چون بالاخره با انسان سروکار داریم و این موارد می‌تواند خطاهای انسانی باشد اما این مهاجم است که باید از مساله گلزنی- با توجه به فرصت‌های محدودی که برایش به وجود می‌آید- بهره لازم را ببرد. شرایط گلر تیم مقابل هم در یک بازی اهمیت دارد، به‌طور مثال در بازی با آلومینیوم اراک مهاجمان استقلال در خط حمله حریف همه کار کردند اما به گل نرسیدند؛ چراکه تیم حریف گلری داشت که می‌خواست از موقعیت خود دفاع کند ولی این مسائل خاص هستند. یک مهاجم باید وضعیت خود را بیشتر درک کند و همان‌طور که در روز اول هنگام بستن قرارداد مسائل مختلف مالی را در قراردادش لحاظ می‌کند باید همان ولع را در زمین بازی و برای هر بازی داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز هواداران با گلزنی و انگیزه‌هایش باشد. 

در آخرین اردوی تیم ملی ۶ بازیکن استقلال به این اردو دعوت شدند در این مورد چه صحبتی دارید؟

خیلی خوشحال شدیم که امروز تیم ملی از ۶ بازیکن خوب استقلال بهره می‌برد و امیدوارم سهمیه تیم ملی از بازیکنان استقلال در جام ‌جهانی نیز حداکثری باشد. درهرصورت این نفرات آینده فوتبال ایران و اعتبار آن هستند و ان‌شاءالله بتوانیم بازیکنانی بهتر و جوان‌تر برای بازی‌های بعدی تیم‌مان داشته باشیم تا تیم ملی بتواند از این نفرات به نحو احسن استفاده کند. این اتفاق باعث می‌شود بازیکنان یک تیم در زمین هماهنگ‌تر شوند، ضمن اینکه اعتبار فوتبالی استقلال را غنی‌تر می‌کند و به دانش ملی‌پوشان نیز اضافه خواهد کرد. مطمئنا در این زمینه سعی می‌کنیم بازیکنان بیشتری را در آینده روانه تیم ملی کنیم، البته باید جوانان بیشتری را به خدمت بگیریم و درنهایت از انگیزه و نیروی جوانی آنها در پیشبرد اهداف استقلال بهره لازم و نهایت استفاده را هم ببریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج