جاباما
۱۲۵۴۴۰۲
۱۲۱۲
۱۲۱۲
پ

تیم ملی با مسی ایرانی به دنبال تاریخ‌سازی

سردار آزمون یکی از امیدهای ایران برای تاریخ‌سازی در جام جهانی است.

خبرآنلاین: سردار آزمون یکی از امیدهای ایران برای تاریخ‌سازی در جام جهانی است.

سپهر ستاری: تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است و تلاش می‌کند تا اولین صعود خود در تاریخ جام جهانی را رقم بزند. نشریه سان انگلیس در گزارشی به شرایط سردار آزمون و تاثیر او در عملکرد تیم ملی پرداخته است.

سردار آزمون، مهاجم ایرانی بایر لورکوزن به دنبال صعود به دور حذفی با ایران است ولی ایران در یک گروه رقابتی با چالش سختی روبرو خواهد شد. تیم‌هایی مانند ولز، انگلیس و آمریکا هم به عنوان مدعیان صعود به مرحله یک هشتم نهایی در نظر گرفته می شوند اما ایران امیدوار است که معادلات را به هم بزند. اگر قرار باشد تیم ملی شانس صعود به مرحله حذفی را پیدا کند، روی عملکرد مرد کلیدی خود یعنی سردار آزمون حساب ویژه‌ای باز می‌کند.

سردار آزمون کیست؟

مهاجم ایرانی از رده‌های سنی پایه در فوتبال ایران کار خود را آغاز کرد و سپس برای ادامه فوتبال خود راهی روسیه شد. او در سال 2013 اولین بازی حرفه‌ای خود را برای روبین کازان انجام داد. پیوستن به روبین کازان در 17 سالگی باعث شد سردار لقب جوان‌ترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران را هم به دست بیاورد.

آزمون در فصل سوم حضورش در روبین کازان، پیشنهادات نقل و انتقالاتی را از آرسنال، لیورپول و زنیت دریافت کرد و سپس به صورت قرضی به روستوف رفت؛ گلزنی سردار برای روستوف در پلی‌آف لیگ روسیه آن‌ها را در لیگ روسیه نگه داشت و همین باعث شد این تیم قرارداد ستاره ایرانی را برای فصل بعد هم تمدید کند.

تیم ملی با مسی ایرانی به دنبال تاریخ‌سازی

انتقال دائمی سردار به روستوف را به شیوه‌ای بحث‌برانگیز انجام شد و تیم روسی بند خرید او را قبل از اینکه روبین کازان ادعا کند که او همچنان بازیکن آن‌هاست و قبل از اینکه دادگاه حکمیت ورزش در مورد این پرونده تصمیم بگیرد فعال کرد.

در سال 2017 سردار آزمون دوباره به روبین کازان پیوست و به مدت دو سال در آنجا به میدان رفت و سپس به زنیت سن‌پترزبورگ، غول مشهور روسیه رفت و در 104 بازی 62 گل به ثمر رساند. درخشش در زنیت درهای لیگ‌های معتبر اروپایی را به روی سردار باز کرد و او در جولای 2022 با انتقالی آزاد به بایرلورکوزن رفت.

تیم ملی با مسی ایرانی به دنبال تاریخ‌سازی

چرا به سردار آزمون لقب مسی ایرانی داده اند؟

مهاجم ایرانی علی‌رغم قد 186 سانتی‌متری خود با لیونل مسی، فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن مقایسه می‌شود. دلیل این موضوع هم به افتخارات گلزن ایرانی برمی‌گردد و او نام خود را به عنوان پرافتخارترین بازیکن ایرانی در لیگ‌های اروپایی مطرح کرده است.

دریبل‌های ماهرانه او باعث شده است که هواداران تیم ملی ایران به او این لقب را داده‌اند ولی آمار گلزنی او هم بسیار چشمگیر است.

مهاجم تیم ملی ایران 41 گل در 65 بازی برای کشورش به ثمر رسانده و ایران در جام جهانی، امیدوار است که با درخشش این بازیکن 27 ساله در قطر به افتخارات بزرگی دست پیدا کند.

تیم ملی با مسی ایرانی به دنبال تاریخ‌سازی

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج