۱۲۵۵۸۹۱
۵۲۴
۵۲۴
پ

گزینه‌های جانشینی آلگری در یوونتوس

زیدان فرانسوی، توخل آلمانی و کونته ایتالیایی در کنار ۴ گزینه دیگر برای نشستن روی نیمکت مربیگری یوونتوس بحران زده مطرح هستند.

ایرنا: زیدان فرانسوی، توخل آلمانی و کونته ایتالیایی در کنار ۴ گزینه دیگر برای نشستن روی نیمکت مربیگری یوونتوس بحران زده مطرح هستند.

یوونتوس در فصل جاری پائین‌تر از حد نشان داده و وضعیت تیم آنقدر بد بود که صدای همه درآمد. بیانکونری پس از باخت ۴ بر ۳ هفته قبل برابر بنفیکا، شانس صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد، این اتفاق برای اولین مرتبه از سال ۲۰۱۴ است که تورینی‌ها رنگ بازی‌های دور بعد جام را نمی‌بینند.

در سری‌آ ایتالیا نیز تیمی که همیشه جایش «صدر جدول» بود، اکنون با ۲۲ امتیاز در رده بحث انگیز هفتم بعد از ۱۲ مسابقه فصل جاری است و با تیم نخست(ناپولی) ۱۰ امتیاز فاصله دارد. با این وضعیت همه در ایتالیا می‌گویند دوران حضور «ماسیمیلانو آلگری» در تیم تورینی رو به پایان است و کارشناسان و هواداران می‌پرسند کدام مربی جانشین او خواهد شد؟

در این گزارش به ۸ گزینه مطرح شده برای دوران «پسا آلگری» می‌پردازیم:

*زین الدین زیدان

زیدان یکی از نام‌های بزرگی است که در ارتباط با مربیگری آینده یووه مطرح می‌شود. مربی فرانسوی سابقه همکاری با بیانکونری در سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ را دارد.

البته «زیزو» در قامت مربی، تاکنون فقط برای رئال مادرید کارکرده و بسیار هم موفق بوده است. بعد از آنکه همراه با «کهکشانی‌ها» در نقش مربی، ۳ قهرمانی اروپا، ۲ قهرمانی سوپرجام قاره، ۲ قهرمانی جام باشگاه‌های جهان،  ۲ قهرمانی لالیگا و ۲ قهرمانی سوپر جام اسپانیا را کسب کرد، جایش را داوطلبانه به کارلو آنچلوتی داد و کنار رفت تا استراحت کند.

اسطوره فرانسوی چند روز قبل به خبرنگاران گفت که بعد از مدتی ریکاوری، آماده بازگشت به عرصه کار و فعالیت مربیگری است.

او امکان حضور روی نیمکت تیم ایتالیایی را دارد اما اکیپ، روزنامه ورزشی معتبر فرانسه می‌گوید گزینه نخست او، تیم ملی فرانسه و جانشینی دیدیه دشان است.

گزینه‌های جانشینی آلگری در یوونتوس

*توماس توخل

توخل این مربی مطرح آلمانی، به طرز غافلگیرکننده‌ای از مربیگری چلسی کنار گذاشته شد. وقتی جایش را به «پاتر» داد، روزنامه لا ریپابلیکا از وی به عنوان گزینه اصلی برای جانشینی آلگری نام برد.

این مربی به قدر کافی در سطح بین‌المللی تجربه کار دارد که برای تیم ایتالیایی موثر باشد. بعد از کار در بورسیا دورتموند، پاری‌سن‌ژرمن و چلسی، مسلم است که قادر خواهد بود راه‌راه پوشان را به روزهای خوب بازگرداند.

وی حتی با چلسی در سال ۲۰۲۱ قهرمان اروپا شد و راه و رسم کسب افتخار را می‌داند.

*آنتونیو کونته

کونته خلاف زیدان و زیزو، اکنون بدون تیم نیست چون اکنون در لیگ برتر انگلیس، تاتنهام هاتسپرز را هدایت می‌کند اما تحلیل‌گر روزنامه ورزشی گازته دلواسپرت معتقد است کونته تا پایان فصل با تیم لندنی قرارداد دارد و به سبب کار در بیانکونری در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ ، علاقمند است در کشورش برای تورینی‌ها فعالیت کند.

*مائوریسیو پوچتینو

این مربی صاحب‌نام آرژانتینی در ۳ لیگ معتبر از ۵ لیگ درجه یک اروپای غربی کارکرده است،‌ از طرفی بعد از کنار گذاشتن از کادر فنی پاری‌سن ژرمن، بدون تیم بوده و منتظر فرصت طلایی برای همکاری با تیمی درجه یک است.

«پوچ» نظیر توخل در هفته‌های اخیر به پیشنهاد تیم‌های درجه دو پاسخ منفی داده و منتظر همکاری با تیمی مطرح است.

*پائولو مونترو

مونترو ۹ سال تمام برای یوونتوس بازی کرد و اکنون در بیانکونری است، البته مسئولیت تیم جوانان باشگاه را برعهده دارد. خودش در آخرین مصاحبه گفت: در مربیگری هنوز در حال فراگیری چیزهای زیادی هستم و باید کاملا پخته شوم.

رسانه های نظیر کوریردلواسپرت می‌گویند در صورت برکناری آلگری در  آینده‌ای نزدیک، مونترو می‌تواند گزینه مناسب و اقتصادی برای باشگاه باشد.

گزینه‌های جانشینی آلگری در یوونتوس

*ایگور تودور

تودور ۸ سال پیراهن یووه را به عنوان بازیکن به تن داشت، در شرایط کنونی او در حال کسب تجربه به عنوان مربی است.

روزنامه لارپوبلیکا نوشته این مربی کروات می‌تواند در لیست گزینه‌های جانشینی آلگری، جای گیرد.

*جیان پیرو گاسپرینی

از ۵ سال قبل گاسپرینی در آتالانتا برگامو در نقش مربی فوق‌العاده کارکرده است. به باور خیلی‌ها او می‌تواند در صورت حضور در یوونتوس، این تیم را از بحران نجات دهد.

در صورتی که مدیریت باشگاه با آلگری تا پایان فصل همکاری کند و بعد دنبال جانشین باشد، گاسپرینی می‌تواند به کمک بیاید به خصوص که به عنوان بازیکن تیم جوانان، سابقه حضور در تیم تورینی را داشته و حتی مدتی هم مربی تیم آکادمی باشگاه بوده است.

*روبرتو دی زربی

در ماه سپتامبر دی زربی سرمربیگری تیم برایتون انگلیس را پذیرفت. روزنامه تایمز چند روز قبل نوشت در صورت برنامه‌ریزی برای فصل بعد این مربی ایتالیایی می‌تواند گزینه بومی و مناسبی برای کار در یووه باشد.

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج