۱۲۵۵۹۹۱
۱۲۷
۱۲۷
پ

گره کور در ماجرای بسته شدن حساب پرسپولیس

پرسپولیس لیگ را با صدرنشینی موقت به‌پایان رساند و راهی تعطیلات شد.

فرهیختگان: پرسپولیس لیگ را با صدرنشینی موقت به‌پایان رساند و راهی تعطیلات شد. البته درخواست یحیی گل‌محمدی این است که تیمش در تعطیلات حتما یک اردوی خارجی در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشد تا تیمش با آمادگی دور جدید مسابقات لیگ را شروع کند و صدر را ازدست ندهد. در ادامه تازه‌ترین اخبار مربوط به پرسپولیس را می‌خوانید:

زمان برگزاری اردوی خارجی مشخص شد

از آنجا که مدیریت باشگاه پرسپولیس در تعطیلات تابستانی نتوانست مقدمات برگزاری اردوی ترکیه را برای تیمش فراهم کند حالا در تلاش است این اتفاق حتما در زمستان رخ دهد. زمان درنظر گرفته شده از سوی گل‌محمدی برای برگزاری این اردو 10 آذرماه است. مقطعی که تکلیف تیم ملی در جام‌جهانی مشخص شده و ملی‌پوشان پرسپولیس حتی فرصت استراحت هم خواهند داشت. البته اگر تیم ملی راهی مراحل یک‌هشتم و یک‌چهارم نشود. در این‌صورت اردوی خارجی سرخپوشان منتفی خواهد شد یا در غیاب ملی‌پوشان برگزار می‌شود. هرچند یحیی اصرار دارد که تیمش به‌طور کامل راهی اردو شود. اردویی که مقصد آن به احتمال خیلی زیاد امارات خواهد بود. 

زمان بازگشت خارجی‌ها مشخص نیست

باشگاه پرسپولیس برای بازگشت نفرات خارجی تیمش هنوز بلیتی تهیه نکرده است. مسئولان این باشگاه منتظرند در این مورد یحیی گل‌محمدی تصمیم‌گیری کند. یحیی احتمالا به سفر رفته و بعد از بازگشت با حضور در باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای با رضا درویش خواهد داشت. به احتمال خیلی زیاد دور جدید تمرینات سرخپوشان از 19 یا 20 آبان‌ماه خواهد بود و در این‌صورت یکی دو روز قبل از آن باشگاه پرسپولیس برای نفرات خارجی خود بلیت بازگشت به تهران را تهیه خواهد کرد. 

رضایت هیات‌مدیره از پرداختی‌ها

باشگاه پرسپولیس از معدود سال‌هایی است که به‌موقع با بازیکنانش تسویه‌حساب کرده و 30 درصد از قرارداد این فصل‌شان را نیز پرداخت کرده است. درحال‌حاضر تقریبا یک‌سوم بازی‌های لیگ برتر انجام شده و باشگاه پرسپولیس هم تقریبا یک‌سوم قرارداد بازیکنان و مربیانش را پرداخت کرده است. در زمینه پاداش‌ها هم مدیریت باشگاه پرسپولیس بابت هر برد به اعضای تیمش پاداش داده است. درویش تلاش زیادی کرد تا اعضای تیمش قبل از رفتن به تعطیلات دریافتی داشته باشند که این اتفاق رخ داد و به‌خاطر همین مساله هم اعضای هیات‌مدیره از عملکرد درویش در این مورد ابراز رضایت کردند.

آل‌کثیر سورپرایز گل‌محمدی برای دربی؟

باشگاه پرسپولیس به‌دنبال این است تا قرارداد عیسی آل‌کثیر را ظرف یکی دو هفته آینده تمدید کند. این خواسته یحیی گل‌محمدی است؛ چراکه از وضعیت این بازیکن خبر دارد و با اطمینان از این مساله خواستار این موضوع شده است. اما درحال‌حاضر این سوال مطرح است که پرسپولیس می‌تواند قبل از آغاز فصل نقل‌وانتقالات زمستانی بازیکنی را به‌خدمت بگیرد یا نه. با توجه به اینکه هر باشگاه لیگ برتر در فصلی جدا از فصل نقل‌وانتقالات می‌تواند سه بازیکن آزاد به‌خدمت بگیرد، پرسپولیس برای جذب آل‌کثیر مشکلی ندارد. این بازیکن بعد از مصدومیتش با هیچ باشگاهی قرارداد امضا نکرده و می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد در همین تعطیلات لیگ سرخپوش شود. چنانچه این اتفاق رخ دهد که تقریبا قطعی هم شده، آل‌کثیر بیش از یک ماه فرصت خواهد داشت تا خودش را برای بازی در دربی آماده کند. آغاز دوباره لیگ با دربی پایتخت همراه خواهد بود و آل‌کثیر می‌تواند سورپرایز گل‌محمدی برای این مسابقه باشد. آل‌کثیر سابقه گلزنی با پیراهن نفت تهران و پرسپولیس به استقلال را دارد و از این‌رو برخی هواداران پرسپولیس به او لقب قاتل استقلال را  داده‌اند. البته آل‌کثیر بیشتر بابت خوشحالی بعد از گلش در دربی در دل هواداران پرسپولیس جا پیدا کرد. مهاجم جنوبی فوتبال ایران این فرصت را دارد در اردوی آماده‌سازی پرسپولیس در خارج از کشور خودش را آماده بازگشت به ترکیب پرسپولیس کند؛ هرچند او برای رقابت با لوکادیا و دیاباته کار سختی دارد.

احتمال بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات 

اینکه چرا گل‌محمدی درخواست کرده که در همین تعطیلات نام آل‌کثیر را به لیست تیمش اضافه کند چند دلیل می‌تواند داشته باشد. اول اینکه او نمی‌خواهد با شروع فصل نقل‌وانتقالات تیم‌های دیگر به فکر خرید آل‌کثیر بیفتند و به‌نوعی او را از چنگ پرسپولیس دربیاورند. دوم اینکه شرایط جسمانی آل‌کثیر مناسب است و با توجه به تعطیلی لیگ این فرصت دراختیار این بازیکن خواهد بود تا خودش را به ترکیب سرخپوشان نزدیک کند. ضمن اینکه او می‌تواند در اردوی خارج از کشور پرسپولیس هم حضور داشته باشد. اما مساله مهم‌تر دیگر احتمال بسته شدن پرونده نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان در نیم‌فصل است. یحیی خوب می‌داند که باشگاه پرسپولیس به‌خاطر بدهی سنگین به رادوشویچ به احتمال زیاد در زمستان پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش بسته خواهد شد. البته دادگاه عالی مربوط به این پرونده 18 آبان‌ماه برگزار خواهد شد و پرسپولیس در بهترین حالت فقط می‌تواند حدود یکصد هزار یورو از رقم 900 هزار یورو رأی صادره کم کند. بعد از این دادگاه مدتی زمان می‌برد تا رای نهایی صادر شود و در آن صورت هم پرسپولیس 45 روز فرصت خواهد داشت تا طلب رادو را بدهد. البته بسته شدن پنجره سرخپوشان در زمستان در حد یک احتمال است که به‌نوعی می‌تواند در تصمیم گل‌محمدی دخیل باشد.

تمایل عبدی برای جدایی

بازگشت آل‌کثیر به پرسپولیس کار را برای مهدی عبدی برای حضور در ترکیب اصلی سخت‌تر از همیشه خواهد کرد. با توجه به همین مساله عبدی به‌دنبال این است که نیم‌فصل دوم راهی تیم دیگری شود. مدیر برنامه‌های او غیرمستقیم مذاکراتی با تیم‌های دیگر داشته است. پیش از این در خبرها داشتیم که عبدی 400 هزار دلار بند فسخ قرارداد دارد که فعال‌سازی آن برای یک‌سری از تیم‌های لیگ برتری اصلا سخت نیست. اتفاقی که در تابستان هم می‌توانست رخ دهد اما خود عبدی علاقه‌مند بود با درخشش در پرسپولیس بتواند شانس بازی در جام‌جهانی را داشته باشد. اما او این رویا را ازدست داده و خوب می‌داند درصورت ماندن در پرسپولیس باید از روی نیمکت گل‌های لوکادیا را بشمارد. عبدی در تابستان از یک تیم پرتغالی پیشنهاد داشت اما نه‌آنقدر جدی که حاضر باشند بند آزادسازی او را پرداخت کنند.

گزارش حقوقی و اقتصادی درویش به هیات‌مدیره

درویش در جلسه دیروز هیات‌مدیره گزارشی از اقدامات حقوقی و اقتصادی خودش و همکارانش را تحویل اعضا داد. در بخش اقتصادی و درآمدزایی قرار شد که گزینه‌های بهتر در دستور کار مدیرعامل قرار گیرد. درویش همچنین به‌دنبال محاسبه هزینه اردوی خارجی سرخپوشان در دبی خواهد بود تا هیات‌مدیره را در جلسات بعدی در جریان آن قرار دهد.

مدیرعامل هفدهم عازم زوریخ می‌شود

پیش از این در خبرها داشتیم که مدیرعامل پرسپولیس خودش درنظر دارد برای ارائه دفاعیات و مستندات مربوط به پرونده بوژیدار رادوشویچ عازم زوریخ شود. دادگاهی که قرار است 18 آبان‌ماه جاری برگزار شود و درویش در تاریخ 17 آبان به زوریخ سفر خواهد کرد. امیرعلی حسینی مدیر بین‌الملل باشگاه پرسپولیس درویش را در این سفر همراهی خواهد کرد.

اسدبیگی به‌دنبال توافق با ذوب‌آهن

باشگاه پرسپولیس در زمینه پرونده اسدبیگی کار را به خود این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش سپرده است و از توافق این بازیکن با باشگاه اصفهانی نیز شدیدا استقبال خواهد کرد. با توجه به همین مساله هم اسدبیگی به همراه مدیر برنامه‌هایش به‌دنبال این هستند تا قبل از پایان آبان‌ماه با باشگاه اصفهانی به‌توافق برسند. باشگاه ذوب‌آهن به‌دنبال دریافت بخشی از قرارداد بازیکن سابق خود است و اسدبیگی هم به‌نوعی مجبور به گذشت مالی خواهد بود. نه مدیر برنامه اسدبیگی و نه باشگاه ذوب‌آهن تمایلی ندارند نوع توافق‌شان رسانه‌ای شود. در این مورد باخبر شدیم اگر کمیته وضعیت بخواهد علیه اسدبیگی رای صادر کند حداقل او را 4 ماه محروم خواهد کرد. این هشدار را برخی از مسئولان فدراسیون به همتایان خود در باشگاه پرسپولیس داده‌اند.

گره‌ای که به این راحتی باز نمی‌شود

سابقه نداشت حساب باشگاه پرسپولیس به‌خاطر پرونده‌های داخلی نزدیک به دو ماه بسته بماند. تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس علی‌رغم رایزنی‌های مختلف نتوانستند این پرونده را به‌نتیجه برسانند. گویا گره‌کوری در این پرونده شکایتی رخ داده که باز شدن آن زمان‌بر خواهد بود. این در‌حالی است که باشگاه پرسپولیس درگیر پرونده شکایتی مهدی رسول‌پناه هم هست. آنچه مشخص است باشگاه پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید تکلیف پرونده‌های شکایتی خود را مشخص کند. 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج