۱۲۵۶۴۰۱
۲۱۰
۲۱۰
پ

گولسیانی: در جام‌جهانی طرفدار ایران هستم

پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات دو مدافع خوب و سطح بالا به خدمت گرفت تا ضعف فصل گذشته‌اش را به بهترین شکل پوشش دهد.

فرهیختگان: پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات دو مدافع خوب و سطح بالا به خدمت گرفت تا ضعف فصل گذشته‌اش را به بهترین شکل پوشش دهد. بعد از رفتن شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان از پرسپولیس این تیم در خط دفاع به مشکل خورد. نه‌فقط در کار دفاعی بلکه مدافعان جانشین آنها در امر بازی‌سازی ناموفق بودند. شاید کمتر دفاعی در لیگ برتر ایران باشد که بتواند هم در کارهای دفاعی موفق عمل کند و هم اینکه در بازی‌سازی وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد. از این رو یحیی گل‌محمدی به‌سختی توانست برای شجاع و کنعانی جانشین پیدا کند. مرتضی پورعلی‌گنجی برای بازگشت به تیم ملی به‌نوعی مجبور شد به فوتبال ایران برگردد و گولسیانی هم از سپاهان راهی پرسپولیس شد. در واقع باید گفت پرسپولیس در فصل نقل‌و‌انتقالات به‌نوعی گولسیانی را از چنگ رقیب اصفهانی خود درآورد. هر چند برای جذب این مدافع پرسپولیس مبلغ قابل توجهی را هزینه کرد. درواقع می‌توان گفت گولسیانی بهترین قرارداد مالی‌اش در ایران را با پرسپولیس امضا کرد. 

مدافع گرجستانی سال ۱۳۹۶ بود که از تفلیس گرجستان وارد فوتبال ایران شده و به عضویت تیم ذوب‌آهن درآمد. او بعد از یک فصل بازی در این تیم راهی نساجی مازندران شد تا یک فصل هم برای این تیم پرطرفدار قائمشهر بازی کرده باشد. درخشش او با پیراهن نساجی باعث شد سپاهان او را به خدمت بگیرد. گولسیانی سه فصل با پیراهن طلایی‌پوشان در لیگ برتر به میدان رفت و موفق شد درمجموع ۹ گل برای این تیم به ثمر برساند. مدافع گرجی راست‌پا است و توانایی بازی با پای چپ را هم دارد. او قدرت سرزنی و بازی‌سازی خوبی دارد و به خاطر همین هم مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار گرفت. مدافع ۱۹۳ سانتیمتری پرسپولیس با وجود اینکه یحیی به او این فرصت را می‌دهد که در ضربات ایستگاهی جلو بکشد هنوز موفق به گلزنی برای سرخپوشان نشده است. با این حال گولسیانی مهره ثابت و قابل اتکای خط دفاع تیمش محسوب می‌شود. یکی از دیگر از خصوصیات خوب گولسیانی ارتباط خوبش با اصحاب رسانه است. بازیکنی که با گرمی به سوالات پاسخ می‌دهد و اصلا هم دوست ندارد سمت مسائل حاشیه‌ای برود. با توجه به درخشش گولسیانی در خط دفاع پرسپولیس در ۱۱ هفته سپری‌شده از مسابقات لیگ برتر بد ندیدیم با گولسیانی گفت‌وگویی داشته باشیم. 

 حس فوق‌العاده‌ای بعد از پیشنهاد پرسپولیس داشتم

جورج در ابتدای صحبت ‌هایش با «فرهیختگان» درخصوص چگونه پیوستنش به پرسپولیس گفت: «من سال‌هاست که در فوتبال ایران بازی می‌کنم و شناخت کاملی از همه تیم‌ها دارم. همچنین خاطرات خوب. در فصل نقل‌وانتقالات همچنان تصمیم این بود که در ایران به فوتبال خود ادامه دهم. پیشنهادهای زیادی داشتم و در این میان وقتی پیشنهاد پرسپولیس رسید خیلی خوشحال شدم و واقعا حس فوق‌العاده‌ای داشتم. شناختم از پرسپولیس کامل بود و خوب می‌دانستم که قرار است به چه تیم بزرگی بروم. در واقع با یک حس عالی و چشمانی باز تیم جدید خود را انتخاب کردم.» 

 در آزادی آرزو کردم برای پرسپولیس بازی کنم

«طبیعی است که هر بازیکنی به فوتبال ایران بیاید دوست داشته باشد در یکی از دو تیم پرطرفدار کشورمان بازی کند. جورج هم از این قاعده مستثنی نیست. به این خاطر وقتی از او پرسیدیم که فکر می‌کرد در ایران به پیراهن پرسپولیس برسد، گفت: «در سال‌هایی که در فوتبال ایران بودم چند بار در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس بازی کردم. در یکی از بازی‌ها ورزشگاه مملو از تماشاگر بود و در همان بازی این حس به من دست داد که امیدوارم روزی برای پرسپولیس و این طرفداران بازی کنم. همین مساله یکی از انگیزه‌های من برای ادامه فوتبال در ایران شد که خوشبختانه الان به آن رسیده‌ام و تلاش می‌کنم بهترین بازی‌ها را برای این تیم انجام دهم.»

بازی کردن در پرسپولیس سخت‌تر از هر تیم دیگری است

«بازی کردن در پرسپولیس، استقلال و کلا تیم‌های بزرگ به‌مراتب سخت‌تر از تیم‌هایی درجه پایین‌تر است. از این جهت که در تیم‌های بزرگ بازیکنان به‌شدت زیر ذره‌بین رسانه‌ها و طرفداران هستند و یک اشتباه کوچک می‌تواند برای آنها گران تمام شود. برعکس آن هم درخشش در چنین تیم‌هایی باعث می‌شود بازیکن جایگاه خود را بالاتر برده و به شهرت و پول بیشتری هم دست یابد.» 

گولسیانی در فوتبال ایران برای تیم‌های ذوب‌آهن، نساجی و سپاهان بازی کرده و خیلی خوب تفاوت این تیم‌ها را با پرسپولیس بیان می‌کند: «بازیکن پرسپولیس بودن یعنی مسئولیت سنگینی را بر دوش کشیدن. شما غیر از اینکه وظیفه مهمی را در تیم برعهده دارید و باید مقابل هواداران هم پاسخگوی عملکردتان باشید. مساله مهم دیگر اینکه در تیم‌های بزرگ و اینجا (پرسپولیس) کیفیت بازیکنان بالاتر است و همین مساله کار شما را برای ثابت بازی کردن به مراتب سخت‌تر می‌کند. رقابت در پرسپولیس بالاتر از تیم‌هایی دیگری است که در آن عضویت داشتم. در اینجا بازیکنی حق ندارد پسرفت کند بلکه باید در مسیر پیشرفت قرار بگیرد در غیر این‌صورت جایگاه خود را از دست خواهد داد. همین مسائل است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند و مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند.» 

رمز موفقیت پرسپولیس توجه به جزئیات است

سپولیس تا اینجای فصل توانسته بیشترین امتیازات را کسب کند و با صدرنشینی راهی تعطیلات شود. اگرچه هواداران این تیم هنوز اعتقاد دارند که تیم‌شان بهتر از این باید بازی کند. شاید خیلی‌ها عنوان کنند که پرسپولیس از لحاظ مهره از همه تیم‌های لیگ برتری بهتر است و باید هم صدرنشین باشد در حالی که در همین دو سه سال اخیر تیم‌هایی بودند که در جذب بازیکن هزینه هنگفتی را متحمل شدند اما نتوانستند عنوانی کسب کنند. گولسیانی دلیل موفقیت پرسپولیس را پر مهره بودن نمی‌داند. او در این مورد می‌گوید: «یک تیم برای موفق باید در وهله اول یک‌دل و متحد باشد که پرسپولیس این شرایط را به بهترین شکل دارد. بازیکنان اینجا علی‌رغم کیفیت بالایی که دارند ارتباط‌شان با یکدیگر خیلی خوب است و متحد عمل می‌کنند. در فوتبال برای رسیدن به موفقیت باید به یک‌سری جزئیات توجه بیشتری کرد. نمی‌خواهم در این مورد ریز شوم اما یکی از دلایل موفقت تیم ما این مورد است. کادر فنی و بازیکنان تیم به جزئیات خیلی اهمیت می‌دهند که در فوتبال حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد.» 

 سه تیم با پرسپولیس رقابت خواهند داشت

در حال حاضر تیم‌های پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر رتبه‌های اول تا سوم لیگ را تشکیل می‌دهند. سپاهان هم نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده این تیم‌هاست. شاید در نیم‌فصل دوم تراکتور و فولاد هم بتوانند خودشان را بالاتر بکشند. اما اینکه چه تیم‌هایی تا روز آخر مدعی قهرمانی خواهند ماند سوالی است که گولسیانی به آن پاسخ می‌دهد: «به نظر من شرایط جدول تا پایان فصل به همین شکلی که هست ادامه پیدا خواهد کرد. درحقیقت رقبای اصلی پرسپولیس برای قهرمانی به ترتیب استقلال، گل‌گهر و سپاهان هستند.» 

در جام‌جهانی طرفدار ایران خواهم بود

گرجستان جایی در تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی 2022 قطر ندارد و گولسیانی به مانند دیگر هموطنانش از تلویزیون این رقابت‌ها را تماشا خواهند کرد. اینکه گرجی‌ها طرفدار چه تیمی در اروپا در جام‌جهانی خواهند بود چندان اهمیتی ندارد اما گولسیانی به خاطر اینکه سال‌هاست در ایران بازی می‌کند یکی از طرفدار تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی خواهد بود. جورج در این مورد به «فرهیختگان» می‌گوید: «من 6 سال است که در ایران بازی می‌کنم و طبیعی است که کشور دومم باشد. در جام‌جهانی قطعا من طرفدار ایران خواهم بود. به‌هر‌حال نفرات زیادی در تیم ملی ایران هستند که من سابقه بازی در کنارشان را دارم و از دوستانم به حساب می‌آیند. فقط می‌توانم بهترین آرزوها را برای دوستانم در تیم ملی ایران داشته باشم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج