اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۵۶۴۰۸
۲۳۸
۲۳۸
پ

کریمی: با ساپینتو می‌توانیم قهرمان شویم

تیم فوتبال استقلال در حالی موفق شد عنوان سوپرجام باشگاه‌های ایران را از آن خود کند که این روزها با مشکلات عدیده مالی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند تا جایی که پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه فعلا بسته است و اگر تلاشی برای باز شدن پنجره نشود، این تیم در ادامه فصل با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال در حالی موفق شد عنوان سوپرجام باشگاه‌های ایران را از آن خود کند که این روزها با مشکلات عدیده مالی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند تا جایی که پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه فعلا بسته است و اگر تلاشی برای باز شدن پنجره نشود، این تیم در ادامه فصل با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. درواقع این قهرمانی به نوعی حکم مُسکن را فعلا برای آبی‌ها داشت اما اینکه چه زمانی مشکلات اصلی سر باز کرده و تبعاتش این تیم را گرفتار کند به نظر می‌رسد اگر فکری به حال این چالش بزرگ نشود، این اتفاق خیلی به طول نخواهد انجامید. درباره قهرمانی استقلال در سوپرجام، چالش‌های همیشگی با سازمان لیگ و داوری، بدهی‌های انباشته و راهکارهای حل‌و‌فصل آن و سایر مسائل مرتبط با باشگاه استقلال با عضو هیات‌مدیره این باشگاه هم‌کلام شدیم. گفت‌وگو با حجت کریمی را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از قهرمانی استقلال در سوپرجام آغاز کنیم. 

بالاخره بچه‌ها زحمت خود را کشیدند. البته نساجی هم خیلی خوب بازی کرد و بازی پایاپای و خوبی را به نمایش گذاشت اما بازیکنان استقلال برای این قهرمانی در زمین زحمت زیادی کشیدند، برای کسب این جام هم‌قسم شده بودند که نتیجه آن را هم گرفتند. البته به جز گلی که به ثمر رسید، دو-سه فرصت دیگر هم داشتیم که با بدشانسی این توپ‌ها به تور نچسبید اما با همه این تفاصیل در چنین دیدارهایی که با یک گل هم بهار می‌شود درنهایت با ضربه سر مطهری، قهرمانی به استقلال رسید.

درباره محل برگزاری این دیدار انتقادهای زیادی شد. 

متاسفانه این موضوع یک مقدار کار را سخت کرد. در هر صورت هر دو تیم باید مسیر دوری را برای رسیدن به محل برگزاری بازی طی می‌کردند ضمن اینکه هزینه‌های زیادی را برای رفت و برگشت به کرمان و اسکان و سایر موارد متقبل شدیم و فکر می‌کنم همین بازی حدود 600-500 میلیون تومان هزینه روی دست هر کدام از دو باشگاه گذاشت. این در حالی است که می‌شد این دیدار را در همین تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار کرد. بالاخره این بازی بدون تماشاگر بود و فرقی نمی‌کرد که کجا برگزار شود و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد. خود نساجی‌چی‌ها هم طبق صحبت‌هایی که با آنها داشتم، راضی بودند که بازی در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار شود. آنجا که تماشاگر نبود پس اینجا هم می‌شد مثل بازی‌های دیگر این بازی را بدون تماشاگر برگزار کرد.

به نظر می‌رسد چالش‌ها و مشکلات میان سازمان لیگ و باشگاه استقلال تمامی ندارد.

من خیلی نمی‌خواهم به این مسائل ورود کرده و درباره آنها صحبت کنم اما انگار یک‌سری اتفاقات می‌افتد که براساس آنها می‌خواهند برای قهرمان شدن تیمی مانند استقلال سنگ‌اندازی کنند. واقعا یک‌سری اقدامات و حرکات و صحبت‌ها بیشتر جنبه لج‌بازی دارد و به نظر می‌رسد برخی تحرکات و اقدامات بر سر لج‌بازی با استقلال انجام می‌شود. اینکه پشت‌پرده این مسائل چیست را واقعا نمی‌دانم. ما الان به اندازه کافی از لحاظ مالی و تامین منابع مالی در تنگنا و مشکلات هستیم و این مسائل هم دارد به آنها اضافه می‌شود.

گویا بدهی‌ای که به سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی داشتید به حدود یک‌سوم مبلغی که قبلا اعلام کرده بودند (۷۰ تا ۹۰ میلیارد) کاهش پیدا کرده است. 

در این خصوص یک مصاحبه کرده‌ام و صحبت‌های لازم مطرح شده است. در هر صورت این مبلغ هم با دستور وزیر به یک‌سوم کاهش پیدا کرده و وزیر ورزش این تخفیف را گرفت و مقرر شد تا رقمی کمتر از آن چیزی که سازمان لیگ طلب کرده است را پرداخت کنیم تا این پرونده بسته شود. این قضیه تمام شده است و خیلی وقت هم هست که این اتفاق افتاده و به قبل از آمدن فتح‌الله‌زاده مربوط می‌شود و دستورش برای زمان گذشته است و ربطی به الان هم ندارد. در واقع آقای آجورلو این دستور را گرفتند که یک‌سوم از مطالباتی که سازمان لیگ از استقلال درخواست کرده است به این سازمان پرداخت شود. البته باید سازمان لیگ هم به این دستور پایبند باشد و همین رقم را لحاظ کند.

شنیده می‌شود رقمی درحدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد باید به سازمان لیگ پرداخت کنید. مگر شما چقدر از این بابت درآمد داشتید که حالا باید این رقم را پرداخت کنید؟

بله درست است و در هر صورت هم آنها این رقم را می‌خواهند و طبق دستور وزیر باید این رقم را پرداخت کنیم.

به مسائل فنی برسیم. ساپینتو یکی از چهار جامی که وعده داده بود را به دست آورد. به نظر می‌رسد با وجود شخصیت شور و هیجانی و احساسی که دارد می‌توان روی وی از لحاظ مسائل فنی و قابلیت‌های فنی نیز حساب باز کرد. 

ساپینتو وقتی وارد ایران شد از محیط و فرهنگ کشورمان چیزی نمی‌دانست و تا می‌خواست با این مسائل و نفرات تیمش و فضای درونی و مجموعه استقلال آشنا شود این موضوع طبیعتا یک مقدار زمان‌بر بود. کار او زمانی سخت‌تر جلوه می‌کرد که باید تیم قهرمان فصل گذشته را تحویل می‌گرفت، آن هم تیمی که با انواع رکوردشکنی‌ها به این عنوان رسیده بود. بنابراین این سرمربی پرتغالی یک تیم قهرمان را تحویل گرفته که براساس آن نیز انتظارات زیادی نیز از وی وجود داشته و وجود دارد. ضمن اینکه سبک ساپینتو با کادرفنی قبلی بسیار متفاوت است اما حالا بعد از چند ماه که به ایران آمده و تیم را در دست گرفته و در این هفته‌ها هدایت کرده است، کار دستش آمده و شناخت خوبی نیز از تیم پیدا کرده است. می‌گفتند او از روی فیلم و سی‌دی شرایط تیم و بازیکنان را شناخته و از شرایط کلی تیم آگاهی پیدا کرده است اما من معتقدم که تا در شرایط بازی‌ها قرار نمی‌گرفت و روی نیمکت استقلال در وضعیت فعلی قرار نمی‌گرفت، نمی‌توانست این تجربه و شناخت را به دست بیاورد این در حالی است که الان او یک شناخت و آگاهی و بینش مناسب و کاملی از تیم و همه نفراتش و مجموعه ارکان باشگاه دارد. ان‌شاءالله با این روند نتایج و سبکی که این مربی به کار گرفته است فکر می‌کنم امسال هم بتوانیم دوباره قهرمان بشویم و از عنوان خود در فصل گذشته دفاع کنیم.

ساپینتو می‌تواند ۳ جام بعدی را هم بیاورد و به وعده‌اش جامه عمل بپوشاند؟

ان‌شاءالله که این اتفاق بیفتد. او این توانایی را دارد و امیدوارم اتفاقاتی بیفتد که هوادار با این نتایج و قهرمانی‌ها باز هم مثل فصل گذشته شادمان شده و افتخارات بیشتری به ویترین باشگاه استقلال برسد. چیزی که الان هوادار نیاز دارد این موفقیت‌ها و قهرمانی‌هاست تا با بازگشت دوباره استقلال به جایگاه واقعی‌اش، آنها نیز مزد صبوری و حمایت‌های خود را بگیرند. در هر صورت بزرگ‌ترین سرمایه استقلال همین هواداران محسوب می‌شوند.

البته برای کسب افتخارات بیشتر می‌طلبد تا ابتدا پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را باز کنید. به نظر می‌رسد اگر این اتفاق نیفتد و نقاط ضعف تیم برای نیم فصل دوم برطرف نشود، کار سخت‌تری پیش روی استقلال برای دفاع از عنوان قهرمانی در پیش باشد.

بدهی‌های زیادی داریم و باید ببینیم در جلسات بعدی هیات‌مدیره برای تامین منابع مالی جدید و حل مشکلات مالی به چه نتیجه‌ای می‌رسیم. امیدوارم در جلسه بعدی هیات‌مدیره بتوانیم تصمیماتی بگیریم تا روند را به سمت بهتر شدن اوضاع پیش ببریم.

یکی از مسئولان باشگاه در صحبت‌های خود مدام روی این نکته پافشاری می‌کند که برای تسویه‌حساب با استراماچونی چشم به کمک‌ها و حمایت‌های وزارت ورزش داریم. این موضوع شدنی است؟

خیر. دولت نمی‌تواند کمکی کند. مثلا باید چه کمکی کند؟ این‌طوری باشد فردا پرسپولیس و سایر تیم‌ها هم متوقع می‌شوند. اصلا دولت کمکی از دستش برنمی‌آید. یک بحثی بود که گفته بودند در گذشته 10 میلیارد از طریق نهادهای دولتی به پرسپولیس کمک شده که البته دولت این پول را به سازمان لیگ به‌عنوان وام داده بود که آنها این رقم را بازپرداخت کنند. این در حالی است که تسویه با استراماچونی در حد وام نیست چون مبلغ بالایی را باید پرداخت کنیم. مثلا دولت نمی‌تواند الان 60، 70 میلیارد به ما به هر عنوانی بدهد. این موضوع دست دولت نیست و وزارت ورزش هم باید از جایی بودجه‌ای را تامین کند که بتواند به باشگاه‌ها کمک کند و همه‌چیز روی حساب و کتاب است و این‌طور نیست که بخواهند از ردیف بودجه به ما کمک کنند و اصلا نمی‌توانند این کار را انجام بدهند.

الان چه تدابیری را اندیشیده‌اید تا با سرمربی سابق استقلال تسویه‌حساب کنید؟

روی اسپانسرها حساب کرده‌ایم تا بتوانیم با تامین منابع مالی جدید هر طور شده این پول را تهیه و مشکل را حل کنیم.

به نظر می‌رسد کار فتح‌الله‌زاده برای تسویه‌حساب‌ها با طلبکاران قدیمی خیلی سخت باشد. هرچند او می‌دانست که کجا و با چه شرایطی می‌آید و چقدر کارش سخت است.

در هر صورت او همه چیز را می‌دانست. به قول یکی از همکاران شما می‌گفت هر زمانی ایشان می‌آید استقلال این مشکلات را دارد که به وی گفتم او همه‌چیز را می‌دانست و خبر داشت که مشکلات و بدهی‌ها به چه صورتی است و چیزی نیست که نداند.

برای تمدید با ساپینتو برنامه‌ای دارید؟

زود است بخواهیم از الان در این خصوص صحبت کنیم. باید جلو برویم تا ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

درباره تیم ملی هم صحبت کنیم. فکر می‌کنید حق استقلال است که چند ملی‌پوش در تیم ملی داشته باشد و اینکه از خط خوردن استقلالی‌ها بعد از سوپر جام تعجب نکردید؟

من در این مورد بی‌خبرم، ضمن اینکه از قبل با سرمربی تیم ملی بسته بودند که این بازی برگزار شود و سپس بچه‌های استقلال به تیم ملی برگردند. از اول هم قرار بود این اتفاق بیفتد. اگر اتفاق جدیدی افتاده است من خبر ندارم. 

درباره داوری‌ها صحبتی دارید؟ 

امیدوارم در ادامه رقابت‌ها شاهد روند خوب داوری‌ها باشیم و این مشکلات دیگر تکرار نشود. این موضوع یک بحث فنی محسوب می‌شود و باید به سمتی برویم که شاهد روند خوب و پیشرفت داوری در این مقوله باشیم تا این اتفاقاتی که برای استقلال تا این جای فصل افتاد باز هم تکرار نشود تا دوباره هوادار از این مسائل شاکی شود. شک نکنید تمام این اتفاقات روی زندگی هواداران و رفتارهای آنها در زندگی شخصی و اجتماعی‌شان تاثیر می‌گذارد و امیدوارم روند طوری باشد که قضاوت داوران در ادامه فصل دوباره موجب عصبانی شدن هواداران نشود.

با اعلام یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال هزینه‌های کمک‌داور ویدئویی را باید باشگاه‌ها پرداخت کنند!

اصلا این موضوع منطقی نیست. چرا باید باشگاه‌ها این پول را بدهند؟ من از این موضوع خبر ندارم اما چرا باید ما این پول را بدهیم؟ این کار مثل آن است که تمام هزینه‌ها را برای برگزاری یک بازی از باشگاه‌ها برای بازی روی زمین چمن می‌گیرند و الان هم بگویند هزینه تخم چمن‌ها را هم باید شما بدهید. ما که تمام هزینه‌های یک بازی را می‌دهیم و چرا باید بیشتر از سازمان دوباره پرداخت کنیم؟

صحبت پایانی؟

هرچند قهرمانی سوپرجام در زمان مدیریت جدید به ثبت رسید اما نباید از زحمات کادر مدیریتی قبلی یادی نکرد چراکه آقای آجورلو و تیم مدیریتی زمان وی بیشترین تلاش را کردند تا همان‌طور که استقلال در لیگ برتر بدون شکست به‌عنوان قهرمانی رسید، این قهرمانی را هم به دست آورده و مطمئنا تاثیر زیادی در این قهرمانی از زمان مدیریتی قبلی احساس می‌شد که جا دارد از زحمات آنها و تیم قبلی مدیریتی و آقای آجورلو نیز تشکر لازم را به عمل بیاورم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج