۱۲۵۶۸۵۶
۱۰۷
۱۰۷
پ

امیرآبادی: کی‌روش نظم و مدیریتی قوی ایجاد کرد

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به هیچ وجه نباید به نتایج دیدارهای اخیر خود و حریفان نگاه کنیم.

خبرگزاری فارس: مهدی امیرآبادی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: خوشبختانه بیشتر نفرات دعوت شده به اردو با کی‌روش کار کرده‌اند اما متأسفانه تیم ما برای حضور قدرتمند در این مسابقات، بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار نکرده است که این موضوع دلایلی مثل تحریم یا علاقه نداشتن برخی کشورها برای بازی با ایران دارد.  امیدواریم با وجود فرصت نامحدودی که تا جام جهانی داریم، کی‌روش بتواند تیم را جمع کرده و از لحاظ روحی، روانی، تاکتیکی و تکنیکی شرایط را به حدی برساند که بتوانیم نتایج آبرومندانه‌ای در جام جهانی کسب کنیم.

* نباید به نتایج خوب‌مان برابر سنگال و اروگوئه اکتفا کنیم

وی در مورد تأثیر بازی‌های تدارکاتی مقابل نیکاراگوئه و تونس در آماده‌سازی تیم ملی پیش از جام جهانی عنوان کرد: از زمان حضور کی‌روش، دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال انجام دادیم و دو دیدار دیگر نیز پیش‌رو داریم اما تعداد این بازی‌ها کافی نیست. البته در همین مسابقات نیز می‌توانیم نقاط ضعف و قوت خود را برای جام جهانی پیدا کنیم ضمن اینکه نباید به این بسنده کنیم که نتایج خوب برابر اروگوئه و سنگال برای جام جهانی کافی است. باید تا شروع جام جهانی نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را ترمیم کنیم تا نتایج خوبی در جام جهانی کسب شود.

* تمام حریفان ایران در جام جهانی تیم‌های لایقی هستند

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه برخی تصور می‌کنند ایران می‌تواند به راحتی از گروهش در جام جهانی صعود کند، عنوان کرد: اصلاً اینگونه نیست. شاید برخی تصور کنند به این دلیل که ولز بازیکنان سرشناس خیلی زیادی ندارد یا آمریکا در دیدارهای اخیرش نتایج خوبی کسب نکرده به راحتی مقابل ایران مغلوب می‌شوند اما تیمی که به جام جهانی رسیده لیاقت داشته و بسیار قوی است. اصلاً نباید حریفان خود را دست کم بگیریم. 

* کی‌روش مدیریت قوی و تعامل خوبی با فدراسیون دارد

امیرآبادی در خصوص تأثیر بازگشت کی‌روش روی تیم ملی توضیح داد:  پیش از این هم گفته بودم اسکوچیچ برای تیم ملی زحمت کشید و در شرایطی که هیچکس تصور نمی‌کرد ایران بتواند با وی حتی در از مرحله پیش‌ مقدماتی جام جهانی هم صعود کند، با قدرت توانست تیم ما را سه هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی به جام جهانی برساند. شاید برخورد خوبی با این مربی نداشتیم اما به هر حال فدراسیون تصمیم گرفت کی‌روش را بازگرداند زیرا امید داشت او که دو دوره ما را به جام جهانی رسانده است، بتواند از نظر نظم و انضباط تیم ما را جمع و جور کند. در سال‌های گذشته کی‌روش ما را به جام جهانی برد و این بار ما او را به این رقابت‌ها می‌بریم. 

امیرآبادی: کی‌روش نظم و مدیریتی قوی ایجاد کرد

وی خاطرنشان کرد: با این وجود کی‌روش نسب به گذشته تغییر رفتار محسوسی داشته و مدیریتی بسیار قوی دارد. خوشبختانه مانند قبل نیست که هرچه بگوید فدراسیون فوتبال مطیع فرمانش باشد. اکنون تعامل خوبی بین فدراسیون و کی‌روش شکل گرفته است و همه باید دست به دست هم بدهیم و تمام باشگاه‌ها نیز کمک کنند تا بتوانیم در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم. 

* بازیکنان تیم ملی به دلیل دیسیپلین کی‌روش بسیار با انگیزه هستند

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا انتظار دارد لیست نهایی کی‌روش برای جام جهانی سورپرایز داشته باشد، گفت: فکر نمی‌کنم کی‌روش سورپرایز خاصی داشته باشد اما دسیبلین و طرز فکر خاص این مربی باعث شده تمام بازیکنان با انگیزه بسیار بالایی در تمرینات شرکت کنند. کار مهمی هم که در این دو هفته انجام داده حضور برخی بازیکنان رده سنی جوانان امید در اردوی تیم بزرگسالان است. این کار خیلی خوب است زیرا این جوانان آینده فوتبال ما هستند و می‌توانند با قرار گرفتن در قالب تیم بزرگسالان، در آینده حضور مثبت و مؤثر در ترکیب تیم بزرگسالان داشته باشند.

امیرآبادی: کی‌روش نظم و مدیریتی قوی ایجاد کرد

امیرآبادی تصریح کرد:  آنها  می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و برای آینده خود تصویرسازی کنند. حرف من با همه مدیران باشگاه‌ها این است. اگر می‌خواهید مربی خارجی بیاورید برای تیم‌های پایه خود چنین مربی‌هایی انتخاب کنید تا ریشه فوتبال ما قوی شود و بازیکن جوان با آموزش دیدن زیر نظر مربیان حرفه‌ای به خوبی برای رده بزرگسالان تیم‌های باشگاهی و ملی آماده شوند. 

* حریفان از هر لحاظ قوی‌تر از ما هستند

وی در خصوص اینکه برخی اعتقاد دارند نتایج ضعیف اخیر ولز، آمریکا و انگلیس امید ایران را برای صعود از مرحله گروهی افزایش می‌دهد، اظهار داشت: نمی‌توان به این موضوع استناد کرد. زیرا هر سه تیم مشغول پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خودشان هستند. اصلاً نباید به نتایج اخیر‌شان نگاه کنیم و بگوییم به این دلیل که مقابل اروگوئه برنده شده و از سنگال مساوی گرفته‌ایم قوی‌تر از سه هم گروه خود هستیم. نباید چنین مقایسه‌ای داشته باشیم. همیشه اینگونه بوده که تیم‌های حاضر در جام جهانی از لحاظ سخت‌افزاری، بازی‌های دوستانه و نرم‌افزاری، قوی‌تر از ما بودند اما غیرت، تعصب، تاکتیک‌پذیری و ... ما ایرانی‌ها سبب شده در جام ملت‌ها و جام جهانی نتایج خوبی بگیریم. امیدوارم در این دوره نیز این اتفاق تکرار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج