جاباما
۱۲۵۸۲۷۱
۲۴۴
۲۴۴
پ

مسی: شبیه آرژانتین ۲۰۱۴ هستیم

لیونل مسی گفت: در حال حاضر شباهت زیادی به آرژانتین ۲۰۱۴ داریم، اما هیچ قولی برای قهرمانی نمی‌دهم.

جی پلاس: در حالی که طی روزهای گذشته برخی رسانه‌های خارجی اعلام کردند آرژانتین به دلیل در اختیار داشتن لیونل مسی مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، اسطوره آرژانتینی به شخصه چنین ادعایی را قبول ندارد و معتقد است فعلا باید تا برگزاری این رقابت‌ها صبر کرد و همه چیز در روز مسابقه مشخص می‌شود.

اوله نوشت: آرژانتین با لیونل مسی یکی از مدعیان جدی قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. با این حال فوق ستاره آرژانتینی معتقد است که صحبت درباره قهرمانی اشتباه است و این تیم باید تنها به بازی نخست فکر کند.

از چهار جام جهانی که بازی کردی، از آلمان ۲۰۰۶ تا روسیه ۲۰۱۸ چه درس‌هایی گرفتی؟

در اولی خیلی جوان بودم. من از آن لذت بردم و در عین حال خیلی دوست داشتم بیشتر بازی کنم. در جام جهانی ۲۰۱۴، ما خیلی خوب کار کردیم و تجربه‌ای فراموش نشدنی بود. من واقعاً از آن لذت بردم. امروز شباهت‌های زیادی بین این تیم و تیم ۲۰۱۴ احساس می کنم. قدرت ذهنی در تیم به نظرم خیلی مهم است. فکر می‌کنم یاد گرفتم چگونه جام جهانی را خوب شروع کنم و در اولین بازی پیروز شوم، فکر می‌کنم این امری اساسی است و شما را برای بقیه جام جهانی آماده می‌کند.

فراتر از ستاره بودن، چگونه با فشارهای بیرونی کنار می‌آیی؟

در آرژانتین همیشه جام جهانی برای مردم بسیار مهم بوده است و همیشه غیرممکن‌ها انجام شده تا بتوانیم در جام جهانی بدرخشیم. ما هواداران پرشور زیادی داریم که کنار ما هستند و این حضور باعث می شود شرایط روحی و روانی خیلی خوبی پیدا کنیم.

و فشار؟

 من فکر می کنم که باید کاملا تمرکز خودمان را معطوف بازی‌ها کنیم. باید بدانیم که جام جهانی است و همه بازی‌ها بسیار سخت هستند. باید از بازی اول تا آخرین بازی به همین ترتیب پیش برویم. از همان ابتدا آن‌طور که ما آرژانتینی‌ها فکر می‌کنیم قهرمانی آسان نیست. این یک اشتباه است که فکر کنیم مدعی جدی قهرمانی هستیم. فقط باید به بازی اول فکر کنیم. فکر کردن به مرحله یک هشتم نهایی هم خیلی زود است چه برسد به مراحل بالاتر. همانطور که قبلاً گفتم، ضروری است که بازی‌ها را با قدرت شروع کنیم چون این به ما آرامش خاطر می‌دهد. در جام جهانی همیشه اتفاقاتی می‌افتد که آدم تصور نمی‌کند.

آیا در طول دوران کاری خود قول فوتبالی داده‌ای؟

نه! تا حالا در فوتبال قول نداده‌ام. من همیشه فکر می کنم خداست که تصمیم می گیرد و او می‌داند چه اتفاقی باید بیفتد و همیشه به خاطر تمام اتفاقاتی که برای من رخ داده است، چه در فوتبال و چه در زندگی‌ام سپاسگزارم. آنچه باید رخ دهد خواهد افتاد و من فکر می‌کنم خداست که تصمیم می‌گیرد. حقیقت این است که من اهل قول دادن نیستم.

در چند جام جهانی اخیر دیدیم که هواداران به دنبالت می‌آیند و رقبای تو پیراهنت را بعد از بازی می‌خواهند. گاهی اوقات مجبور می‌شوی نه بگویی. در آن لحظات چه احساسی داری؟

بازیکنان گاهی اوقات از من درخواست می کنند و من به آنها می گویم که قبلاً به دیگری قول داده ام و آن بازیکن آنجا به شما یک جورهایی زشت نگاه می کند. شاید بگوید به من دروغ می‌گویی یا تو نمی‌خواهی پیراهنت را به من بدهی اما من قبلاً آن را به دیگری قول داده بودم. در بیشتر مسابقات، هر دو پیراهنی که در بازی می‌پوشم را عوض می‌کنم. در بازی آخر تیم ملی با هندوراس در میامی زمانی که پلیس آمد و حتی به من ضربه زد، ترسیدم ولی همه این‌ها نشانه‌های محبت هستند.

در پایان یک پیام به آرژانتینی‌ها بده.

مثل همیشه ممنون از این همه عشق. من هم مثل شما هیجان زده‌ام و مطمئن باشید با تمام توان در زمین بازی خواهیم کرد و امیدوارم خدا به ما کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج