۱۲۵۸۴۸۱
۱۷۶۷
۱۷۶۷
پ

من چه گویم که غریب است دلم در وطنم!

تیم ملی بسکتبال ایران عصر روز جمعه در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی در شرایطی برابر چین به میدان رفت که نیاز مبرم به پیروزی داشت.

روزنامه اعتماد: تیم ملی بسکتبال ایران عصر روز جمعه در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی در شرایطی برابر چین به میدان رفت که نیاز مبرم به پیروزی داشت. با این حال شاگردان سعید ارمغانی مقابل حریف قدرتمند خود در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی با نتیجه ۸۱ بر ۷۲ شکست خوردند. این بازی و اتفاقات بعد از آن حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت. 

اولین حاشیه بازی که با چشم غیرمسلح از طریق قاب تلویزیون دیده می‌شد حضور پررنگ تماشاچیان چینی در غیاب هواداران ایرانی بود. چینی‌ها آنقدر زیاد بودند و با پرچم‌های سرخ‌شان جولان می‌دادند که اگر یک نفر از اواسط مسابقه با بازی همراه می‌شد، احساس می‌کرد چین میزبان است. طبق اطلاعات به دست آمده گویا در راستای تصمیم بدون تماشاچی بودن مسابقات ورزشی در ایران که از دو ماه پیش اتخاذ شده ماموران سالن از ورود هواداران ایرانی حاضر در محل مسابقه ممانعت به عمل آوردند اما در کمال تعجب به چینی‌ها اجازه ورود دادند! اقدامی که اعتراض شدید ایرانی‌های حاضر را برانگیخت و در نهایت ماموران سالن اجازه ورود تعداد محدودی از هواداران ایرانی را هم دادند. این اقدام با واکنش تند سرمربی تیم ملی بسکتبال و همچنین کاربران فضای مجازی مواجه شد. سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: «در زمین خودمان احساس غربت می‌کردیم.» این اظهارنظر ارغوانی یادآور مصرع معروف مرحوم ابتهاج است: «من چه گویم که غریب است دلم در وطنم».  برخی کاربران هم با یادآوری بازی فوتبال ایران و سوریه که چند سال پیش در ورزشگاه آزادی برگزار شد، نوشتند: «برای نخستین‌بار نیست که چنین رفتار تحقیرآمیزی با تماشاچیان ایرانی صورت می‌گیرد. از همان روز که زنان سوری را مقابل چشمان زنان ایرانی که اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند به آزادی راه دادند تا همین امروز این رفتار ادامه پیدا کرده.» حاشیه دوم هم جایی رقم خورد که تیم ملی بسکتبال استرالیا در نهایت به ایران سفر نکرد تا در این پنجره مقابل تیم ملی کشورمان قرار بگیرد. پیش از این مقامات استرالیایی با ادعای شرایط ناامن ایران از فیبا خواسته بودند کشور ثالثی را برای بازی در نظر بگیرد، اما فدراسیون جهانی بسکتبال با رد ادعای استرالیایی‌ها در نهایت اعلام کرد تهران میزبان این بازی خواهد بود. به هر حال روز گذشته اعلام شد استرالیایی‌ها از حضور در ایران خودداری کردند و تیم ملی بسکتبال ایران طبق مقررات با نتیجه ۲۰ بر صفر برنده این بازی معرفی شد. با این نتیجه امیدهای ایران برای رسیدن به جام جهانی اندکی زنده شد. 

تیم ملی بسکتبال ایران بعد از بازی‌های المپیک دچار مشکلات زیادی شده است. با تغییر و تحول در راس فدراسیون و دو بار تغییر سرمربی این تیم روزهای بی‌ثباتی را پشت سر گذاشته و حالا در راه رسیدن به جام جهانی با مشکل مواجه شده است. آسمانخراش‌های ایرانی قرار است در ادامه مسابقات انتخابی با چین و ژاپن دیدار کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج