۱۲۵۸۷۸۹
۱ نظر
۸۷۱
۱ نظر
۸۷۱
پ

واکنش‌های عجیب علیرضا دبیر در مواجهه با سیاست

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، این روزها هرطور شده می‌خواهد ثابت کند که کشتی‌گیرانش باید از فضای سیاسی دور باشند.

روزنامه شرق: علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، این روزها هرطور شده می‌خواهد ثابت کند که کشتی‌گیرانش باید از فضای سیاسی دور باشند. او بعد از اینکه گفته بود شرعا ایراد دارد که کشتی‌گیران درباره مسائل سیاسی صحبت کنند، به‌تازگی خوشحالی‌نکردن کشتی‌گیران تیم ملی فرنگی ایران را هم به شکست چند نفر آنها در بازی نهایی مرتبط کرده و شایعاتی را که می‌گویند آنها به دلیل حمایت از اعتراضات خوشحالی نکرده‌اند، رد می‌کند. دبیر که خودش یکی از سیاسی‌ترین چهره‌های کشتی ایران است و حتی سابقه عضویت در شورای شهر تهران را دارد، پیش‌تر از سوی منتقدانش مورد نقد قرار گرفته بود که کشتی‌گیران تحت امر او در ماجرای اتفاقات اخیر در ایران، در فضای مجازی واکنشی نشان نداده‌اند.

این موضوع دلیلی شد تا او در مراسم تقدیر از تیم‌های ملی که در حضور اسپانسر برگزار شد، بگوید حرف سیاسی‌زدن از طرف کشتی‌گیران شرعا ایراد دارد: «ما در همه حوزه‌ها کارشناس نیستیم و باید در حوزه‌ای که تخصص داریم حرف بزنیم. چند روز پیش دکتری در فرودگاه گفت کشتی را از من بهتر می‌فهمد، گفتم «دروغ می‌گویی»، چه معنی دارد بچه‌های ما در حوزه‌ای که تخصص ندارند، صحبت کنند. باید در حوزه کشتی حرف بزنند. اصلا شرعا مشکل دارد بچه ۲۳، ۲۴ساله درباره چیزی که نمی‌داند حرف بزند. تا روزی که کشتی می‌گیرید فقط به کشتی فکر کنید. خانواده و تغذیه‌تان کشتی باشد. نگذارید شما را به فضای حاشیه‌ای ببرند. کشتی‌گیر تا وقتی سرش پایین باشد، مدال می‌گیرد. من خودم جرئت نمی‌کنم بعد از این‌همه کار، تحلیل سیاسی بکنم.

شما باید به‌ دنبال افتخارآفرینی در عرصه بین‌المللی باشید. نه تشویق مردم خوشحالم می‌کند و نه فحش‌شان ناراحتم می‌کند. کشتی برای قشر سیاسی خاص نیست و برای آحاد مردم ایران است». با وجود این قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های اخیر که در جمهوری آذربایجان و با مربیگری حسن رنگرز به دست آمد، دوباره کشتی‌گیران را در کانون توجه قرار داد. تعداد زیادی از این کشتی‌گیران، به دلیل اتفاقات اخیری که در ایران رخ داده، از خوشحالی‌کردن موقع بلندکردن جام قهرمانی طفره رفته و چهره‌ای ناراحت داشتند. این موضوع یکی، دو روز قبل با واکنش رنگرز مواجه شد. او در صحبت‌هایی که سایت طرفداری بخشی از آن را منتشر کرده، داستان خوشحالی‌نکردن شاگردانش را متفاوت با کار بازیکنان فوتبال توصیف کرد و گفت: «فضای کشتی با فوتبال تفاوت دارد.

تعدادی از بچه‌های ما دقایق قبل از رفتن به سکو، باخته بودند و این برای جامعه قابل پذیرش نیست که قهرمان کشتی ببازد و روی سکو ابراز شادی کند. چند قهرمان باآتیه ما از این حیث که چرا نتوانستند بهترین نتیجه ممکن را در فینال به دست آورند، شادی نکردند. کشتی مثل فوتبال نیست که به لحاظ گل زده و خورده متوجه همه باشد و شکست کشتی‌گیران در نتیجه تیمی تأثیرگذار بود، ضمن اینکه آن چیزی که برای ما در جامعه کشتی اولویت دارد، رقم‌زدن بهترین اتفاق ممکن روی تشک و اهتزاز پرچم و نواخته‌شدن سرود کشور است. به‌ویژه آنکه در کشوری که چند صباحی است با آنها مباحث سیاسی داریم، مسابقه داشتیم. بچه‌ها این قهرمانی را تقدیم مردم خوب کردند که نعمت ما هستند و خواستیم حتی برای دقایق کوتاهی، سهمی در شادکردن آنها داشته باشیم». این مورد روز گذشته به مراسم تجلیل از ملی‌پوشان کشتی فرنگی ایران هم کشیده شد و این بار علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، با طرح موضوعاتی مشابه با چیزی که حسن رنگرز گفت، از این گفت که خوشحالی‌نکردن فرنگی‌کاران ربطی به اتفاقات اخیر در ایران نداشته است.

«من اصلا در فضای مجازی نیستم. به من می‌گویند به تو فحش می‌دهند، اما من می‌گویم خدا چه می‌گوید؟ گفتند کشتی‌گیران روی سکو خوشحالی نکردند. اصلا برای کشتی‌گیر زشت است وقتی دوم می‌شود بخندد. در صنف لات‌ها هم این کار بد است! وقتی من سه نقره دنیا گرفتم تا سه یا شش ماه با دَه‌من عسل هم نمی‌توانستند من را بخورند. طرف در فینال باخته چطور می‌تواند بخندد؟ پنج نفر از بچه‌های ما در فینال باختند. وقتی بخندند، می‌گویند چقدر بی‌غیرت بود. حالا چیزی گیر نمی‌آورند و این چیزها را بهانه می‌کنند. فلان خبرنگار در فضای مجازی که به او گفتم تو منافقی، آمد این حرف‌های دروغ را مطرح کرد. این بار اگر تکرار کند می‌گویم کجا کتک خورده است. چقدر بدبخت شدیم که یک خبرنگار مجازی که منافق هم هست، پست می‌گذارد که کشتی‌گیر چه کارهایی کرده است. پاک‌تر و سالم‌تر از این بچه‌های فرنگی نداریم. از تک‌تک آنها ممنونم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا و جواد

      دبیر چندش ساندیسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج