adexo3
۱۲۶۰۱۹۳
۱۰۳۴۴
۱۰۳۴۴
پ

دبیر می‌خواهد حسن یزدانی را حذف کند؟

سریال برخوردهای دبیر با حسن یزدانی از مسابقات جهانی صربستان شروع شد.

روزنامه اعتماد: سریال برخوردهای دبیر با حسن یزدانی از مسابقات جهانی صربستان شروع شد. علیرضا دبیر رییس فدراسیون بعد از شکست یزدانی مقابل تیلور به صورت تلویحی از سبک کشتی‌گیری یزدانی انتقاد کرد و گفت کشتی‌گیران نمی‌توانند با تنها زیر کتف زدن مدال طلا بگیرند. آتش اختلاف بعد از بازگشت تیم ملی به تهران شعله‌ور شد. جایی که پدر حسن یزدانی، رییس فدراسیون را مسوول شکست پسرش دانست و به تندی از علیرضا دبیر انتقاد کرد. ایشان گفت: «سوال من این است چرا آقای دبیر نیم ساعت مانده به مبارزه فینال به پسر من گفت که با مربی ۱۱۰ کیلوگرمی تمرین کن که باعث شد ضربان قلب او به ۲۵۰ برسد؛ در حالی که نیم ساعت بعد، مبارزه فینال داشت؟ چرا این کار را کرد؟ باید پاسخ بدهد. چرا در فدراسیون کشتی در تمرینات زیر کتف با حسن یزدانی کار می‌کند اما اینجا می‌گوید کشتی فقط زیر‌کتف‌زدن‌نیست؟» هرچند بعد از این مصاحبه حسن یزدانی سعی کرد اوضاع را کنترل کند ولی گویا موفق نشد. 

روز بیست‌وپنج آبان نفرات اعزامی تیم ملی به مسابقات جام جهانی کشتی امریکا از سوی فدراسیون کشتی اعلام شد که در این لیست نامی از حسن یزدانی دیده نمی‌شد. برخی کارشناسان گفتند این سیاست فدراسیون بوده که از نفرات دوم و سوم تیم ملی در مسابقات جام جهانی استفاده کند و برای نمونه تیم اعزامی کشتی فرنگی را مثال زدند. با این حال حضور برخی نفرات اصلی تیم ملی کشتی آزاد، یعنی همان‌هایی که در صربستان هم روی تشک رفتند در لیست نهایی این ذهنیت را به وجود آورد که اتفاقا خیلی از نفرات اصلی حضور دارند ولی حسن یزدانی نیست. در لیست اعلامی نفراتی چون رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم‌پور از تیمی که راهی صربستان شده بودند به چشم می‌خورد.

آنچه این ذهنیت را تقویت می‌کند اخباری است که از گوشه و کنار فدراسیون در مورد رابطه بین یزدانی و دبیر به گوش می‌رسد. طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار «اعتماد» هنگام عقد قرارداد کشتی‌گیران با تیم‌های لیگ برتری علیرضا دبیر اجازه ثبت قرارداد یک میلیاردی حسن یزدانی با تیم صنایع مازندران که بعدا به بانک شهر تغییر نام داد را نداده و تاکید کرده هیچ قراردادی نباید بالای ۸۰۰ میلیون تومان باشد. همچنین دبیر که پیش از این می‌گفت رقم قرارداد کشتی‌گیران پایین است و این ورزشکاران هرچه بگیرند حق‌شان است، در میان انتقادات از یزدانی به خاطر رقم قراردادش سکوت کرد. البته برخی گفتند دبیر از پیوستن حسن یزدانی به تیمی که رضا یزدانی را روی نیمکت مربیگری دارد ناراحت شده. 

چندی بعد در مراسم تجلیل از مدال‌آوران صربستان برخورد دیگری بین دبیر و یزدانی رخ داد. آن مراسم درحالی که علیرضا دبیر و جمعی از مدیران اسپانسر فدراسیون کشتی روی سن بودند و همه بعد از دعوت حسن یزدانی به روی سن، جا را برای او در کنار دبیر خالی کردند، یزدانی در کنار رییس فدراسیون قرار نگرفت تا همه بفهمند رابطه این دو نفر شکراب شده. روز بعد جلسه‌ای در فدراسیون کشتی با حضور دبیر و یزدانی به همراه پدر حسن یزدانی و مدیر برنامه‌هایش برگزار شد. طبق شنیده‌ها هادی عامل گزارشگر و مفسر سرشناس کشتی هم در این جلسه حضور داشت تا طرفین را با هم آشتی دهد اما نه‌تنها آتش‌بسی بین طرفین برقرار نشد که گویا کار به دعوا هم کشید و صدای طرفین روی هم بلند شد.

روز گذشته تیم بانک شهر در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی به مصاف انبوه‌سازان هوتن رفت و موفق شد در یک دیدار نفس‌گیر و نزدیک با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی دست پیدا کند. در این مسابقه یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم موفق شد یازده بر صفر عزت‌الله اکبری را شکست دهد. اتفاق عجیب بازی غیبت رحمان عموزاد قهرمان جهانی در وزن ۶۵ کیلوگرم بود. عموزاد که با تیم بانک شهر قرارداد داشت در روز مسابقه حاضر نشد و کشتی نگرفت. هاشم حبیبی مربی تیم کشتی بانک شهر با اشاره ضمنی به مشکلات دبیر با رضا یزدانی گفت: «واقعاً نمی‌دانم چه دست‌های پشت پرده‌ای در لیگ کشتی وجود دارد که چند سالی است در آستانه رقابت‌های نهایی این مسابقات، کشتی‌گیران ملی‌پوش، تیم رضا یزدانی را تنها می‌گذارند.» وی با بیان اینکه احساس می‌کنم عده‌ای از نفرات، وابسته به فدراسیون کشتی هستند که دوست ندارند تیم رضا یزدانی موفق شود، گفت: «امیرمحمد یزدانی، یونس امامی، کامران قاسم پور در سال‌های گذشته به دلایل غیر قابل باور اردوی تیم را ترک کردند و امسال نیز رحمان عموزاد دست ما را در پوست گردو گذاشت و شنیدم برای دریافت روادید امریکا راهی دوبی شده است.»

برخی از ناظران مجموعه این اتفاقات را به معنای تلاشی برای حذف کردن حسن یزدانی از تیم ملی دانستند. روز ۲۹ شهریور صدرالدین کاظمی کارشناس و مفسر کشتی که از اخبار و پشت پرد‌ه‌های کشتی هم تا حد زیادی مطلع است به روزنامه اعتماد گفته بود عده‌ای در فدراسیون قصد کنار گذاشتن حسن یزدانی از تیم ملی را با این بهانه که کامران قاسم‌پور کشتی‌گیر بهتری است دارند. حسن یزدانی در حال حاضر پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران محسوب می‌شود. یزدانی در مسابقات جهانی صربستان توانست رکورد مرحوم تختی را بعد از ده‌ها سال بشکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج