۱۲۶۰۶۰۵
۲۱۴
۲۱۴
پ

اسکولاری: پرتغال با رونالدو شانس قهرمانی دارد

لوییز فیلیپه اسکولاری که برزیل را در قهرمانی‌اش در جام جهانی ۲۰۰۲ رهبری کرد، در مصاحبه با وب‌سایت فیفا پلاس از "نیمار باشکوه" تمجید کرد، از برزیل برای کسب مجدد قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حمایت کرد و تیم ملی پرتغال را به دلیل حضور کریستیانو رونالدو در آن یک مدعی در جام جهانی ۲۰۲۲ دانست.

ایسنا: لوییس فیلیپه اسکولاری تجربه قهرمانی در جام جهانی را با سرمربی‌گری برزیل در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن دارد. او در مصاحبه‌ای با بخش "فیفا پلاس" وب‌سایت فدراسیون جهانی فوتبال درباره چشم‌انداز کسب مجدد قهرمانی در جام جهانی توسط کشورش صحبت کرده و از نیمار و کریستیانو رونالدو، ستاره‌های تیم‌های ملی فوتبال برزیل و پرتغال تمجید کرد.

اسکولاری در این مصاحبه تاکید معتقد است تیم ملی فوتبال برزیل با توجه این که سرمربی خود را در طی چند دوره حفظ کرده و سرمربی‌اش بیش‌ترین بهره را از مجموعه بازیکن‌های مستعد جدید وارد شده در چهار سال اخیر به صحنه بین‌المللی فوتبال گرفته شرایط مناسب را برای کسب مجدد قهرمانی در جام جهانی در این دوره پیدا کرده است. اسکولاری که تیم ملی برزیل را به تجربه آخرین قهرمانی در جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۰۲ هدایت کرد، هم‌زمان با آماده شدن شاگردان تیته برای جام جهانی ۲۰۲۲ آن‌ها را مستعد رقم زدن یک "طوفان بزرگ" می‌داند.

اسکولاری هم‌چنین در این مصاحبه گفت، معتقد است که زمان پایان هژمونی اروپایی بر قهرمانی جام جهانی فرا رسیده است. او به فیفا پلاس گفت: "ما شانس خوبی برای بردن جام داریم. هر چیزی ممکن است در یک مسابقه اتفاق بیفتد، اما ما فرمی عالی پیدا کرده‌ایم.

اسکولاری هم‌چنین در این مصاحبه خاطره اولین دیدار خود با کریستیانو رونالدو در پرتغال و تغییرات در فوتبال این کشور از آن زمان را یادآوری کرد.

فیفا پلاس: از زمان قهرمانی برزیل در سال ۲۰۰۲، تماما در چهار جام جهانی بعد از آن کشورهای اروپایی قهرمان شدند. به نظر شما چرا این طور شد و آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

اسکولاری: با نگاه به آمریکای جنوبی، می‌توانیم به هژمونی برزیل و آرژانتین در این قاره اشاره کنیم. هیچ جام جهانی وجود نداشته که مثلاً کشورهایی مانند کلمبیا در آن مدعی قهرمانی باشند. اما در اروپا چندین کشور با این پتانسیل وجود دارند که هر چهار سال یک بار قوی می‌شوند. به نظر می‌رسد که ما در سال‌های اخیر حتی از رسیدن به فینال هم عقب مانده‌ایم. اما در این جام جهانی فکر کنم وضعیت فرق می‌کند. من این بار تیم‌های اروپایی را برتر نمی‌دانم. فکر می‌کنم برزیل برای کسب قهرمانی قطعاً خواهد جنگید. البته، شما نمی‌توانید در هر مسابقه خوب بازی کنید و هر چیزی ممکن است در آن بازی‌ها اتفاق بیفتد.

فیفا پلاس: تیته برای دومین‌بار متوالی سرمربی برزیل در یک رقابت جام جهانی است؛ اتفاقی که در تاریخ این کشور بسیار نادر است. آیا این می‌تواند تفاوتی ایجاد کند؟

اسکولاری: بسیار عالی بوده که برزیل پایبند به یک ترکیب یکسان کارش را ادامه داده است. پیشرفتش مداوم بوده است که این به ما موقعیت بسیار خوبی برای کسب عنوان قهرمانی می دهد. کادر مربیگری برزیل کارش را در زمینه استعدادیابی و ارائه سبک های مختلف بازی بسیار خوب انجام داده است. این روند همراه با ظهور بازیکنان بسیار باکیفیت، ما را در موقعیتی عالی قرار می دهد.

فیفا پلاس: توقعات کادر مربیان و هواداران از این ستاره های جدید بسیار بالاست. آیا آن‌ها می‌توانند تفاوتی ایجاد کنند و به اصطلاح فشار را از روی نیمار برداشته و به اصطلاح وابستگی به نیمار را کم کنند؟

اسکولاری: فکر می‌کنم زمان اثبات توانایی بازیکنان جوان‌تر فرا رسیده است. احساس می‌کنم آن‌ها آماده هستند تا کیفیت خود را در زمین نشان دهند و ثابت کنند که شایستگی فرصتی که به آن‌ها داده شده را دارند. آن‌ها تجربه دارند و شرایط سختی را با تیم‌های باشگاهی و تیم ملی خود پشت سر گذاشته‌اند. آن‌ها بازی‌های بزرگی را انجام داده‌اند و تحت فشار تسلیم نشدند. من می‌خواهم این بازیکنان و مربیان احساس کنند در این جام جهانی از حمایت کامل هواداران برخوردار هستند. امروز دیگر مساله وابستگی بیش از حد به نیمار یا موارد مشابه دیگر واقعا مطرح نیست، اما باید یک مورد را در نظر داشته باشیم: هر تیمی وابستگی به او را احساس می‌کند زیرا او بازیکن بسیار بسیار خوبی است. او تفاوت ایجاد می‌کند. مردم می‌توانند به خاطر مسائل متعدد از نیمار ناراحت شوند، اما یک چیز را به شما بگویم: او باشکوه است.

فیفا پلاس: آیا می‌توانستید در سال ۲۰۰۴، رونق فوتبال را در پرتغال و روند معرفی بازیکنان و مربیان زیادی از سمت این کشور که تبدیل به ستاره‌های بزرگ در سراسر جهان ‌شوند، تصور کنید؟

اسکولاری: پیش‌بینی اتفاقاتی که در مورد بازیکنان و مربیان پرتغال افتاد غیرممکن بود، اما می‌توانستید ببینید تیم ملی این کشور در حال جهش است. می‌توانستید محیط  آن را حس کنید و ببینید که چگونه همه تلاش می‌کنند تا آن چه را که تیم نیاز دارد، از آکادمی‌های جوانان به بالا، فراهم کنند. البته از دیدن این اتفاق خوشحالم. از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ در پرتغال، من نیز بخشی از گروهی که پایه‌گذار موفقیت امروز این کشور بود، بودم. اهداف زیادی وجود داشت، مطالعه‌های زیادی وجود داشت، و آن‌ها دانش زیادی تولید کردند.

فیفا پلاس: کریستیانو رونالدو قرار است در پنجمین جام جهانی خود بازی کند. وقتی به نوجوانی که زیر نظر شما شروع به بازی برای پرتغال کرد نگاه می‌کنید اولین چیزی که به آن فکر می‌کنید، چیست؟

اسکولاری: من به خاطر می‌آورم که در سال ۲۰۰۳ این بچه با اراده آزاد زیادی بازی می‌کرد، اما به شدت از خودش توقع داشت و این باعث می‌شد هر روز پیشرفت کند. من همیشه به یاد می‌آورم که این بچه اجازه نمی‌داد چیزی او را تسلیم کند. او کسی بود که بودن در کنارش لذت بخش بود، زیرا او به تمام معنا یک فرد فوق‌العاده است. از بیرون شما نمی‌دانید که او واقعاً چگونه است. فکر می‌کنم اکنون، در اواخر دوران حرفه‌ای رونالدو، او همچنان به پرتغال در قطر شانس می‌دهد. من دوست دارم او کار خود را در اوج تمام کند. کار کردن با او برایم لذت بخش بود، اما در پرتغال من هم چنین با بازیکنان دیگری نظیر لوییس فیگو، پائولتا و دیگر بازیکنان شگفت‌انگیز سروکار داشتم که راه را برای کریستیانو در ابتدای دوران حرفه‌ایش در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ هموار کردند. گروهی از بازیکنان کهنه کار شدیدا مستعد به رشد او کمک کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج