۱۲۶۱۱۳۴
۲۰ نظر
۴۲۳۲
۲۰ نظر
۴۲۳۲
پ

وقت بازنشستگی است مستر کی‌روش!

طبق وعده آقایان قرار بود با کی روش در جام جهانی مقابل رقبا تحقیر نشویم، وعده‌ای بی‌سرانجام مشابه تمام وعده‌های قبلی!

برترین‌ها: تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ یک شکست مفتضحانه را تجربه کرد. باخت ۶ بر ۲ مقابل انگلیس در شرایطی رقم خورد که طبق وعده‌های قبلی قرار بود با کی روش در جام جهانی مقابل رقبا از پیش باخته نباشیم. توجیه آقایان در برکناری اسکوچیچ و روی کار آمدن کی روش همین موضوع بود و طی ماه‌های اخیر نیز دوستان رسانه‌ای آقای سرمربی در همین راستا مطالب متعددی منتشر کردند. نتیجه قمار آقایان روی کی روش چه بود؟ یک باخت سنگین و ارتقای تمام رکوردهای منفی تیم ملی!

پشت کردن به ساختار تیمی که مقتدرانه به جام جهانی رفت

به نقل از سرخ‌نیوز؛ در فاصله چند ماه مانده تا جام جهانی کارلوس کی روش هدایت تیم ملی ایران را پذیرفت. این بار ایران او را به جام جهانی برد و مرد پرتغالی که پیشتر در رساندن کلمبیا و مصر به این مسابقات ناکام مانده بود، بدون حضور در حتی یک بازی انتخابی، سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی شد. او خیلی زود دست به تغییرات زد، کادر فنی سابق به طور کامل کنار گذاشته شدند و مستر کی روش مربیان مورد اعتماد خود را به تیم اضافه کرد، از مربیان خارجی گرفته تا مارکاری که سال‌ها بیرون گود بود. در ادامه تغییرات در تیم آغاز شد، از بازگشت بازیکنانی چون رضاییان، چشمی، کریمی تا تثبیت جایگاه بازیکنانی چون انصاری فرد، حاج صفی و محمدی که در آستانه حذف از تیم ملی بودند. کی روش زوج دفاعی موفق تیم ملی را کنار گذاشت، چینش ابتدایی تیم ملی را کاملا تغییر داد و هر چه دل تنگش می‌خواست را در ترکیب تیم ملی پیاده کرد.

وقت بازنشستگی است مستر کی‌روش!

امضای کی روش پای بدترین شکست تاریخ تیم ملی در جام جهانی

روی کاغذ تیم ملی یک بازی را باخته و هنوز شانس صعود به مرحله حذفی باقی مانده است. با این حال آنچه از بازی اول به جای مانده، یک باخت با دریافت شش گل، اشتباهات متعدد در خط دفاعی و میانی و رد پررنگ سرمربی تیم ملی در این باخت است. آنچه بیش از هر چیز دیگری در این نتیجه دیده می‌شود تاثیر سرمربی تیم ملی در آن است، از چینش ابتدایی گرفته تا نفرات اصلی و شرح وظایف بازیکنان. جالب است که در این وضعیت هم سرمربی پرتغالی تیم ملی حامیان سینه چاکی دارد. یک لحظه فرض کنید که اگر به جای کی روش، این نتیجه در زمان سرمربی گری اسکوچیچ رقم می‌خورد چه می‌شد؟ تصورش هم وحشتناک است!

چرا چشمی؟ چرا محمدی؟ چرا دفاع ۵ نفره؟

میلاد محمدی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب اول اسکوچیچ نبود، او حتی گاهی انتخاب دوم هم نبود اما با تصمیم کی روش در ترکیب اصلی قرار گرفت. بازیکنی چون جلالی در پست مدافع چپ در لیست تیم ملی قرار گرفت و نورافکن خط خورد. حاصل عملکرد مدافع چپ امروز تیم ملی چه بود؟ تریپیر و ساکا هر زمان که اراده کردند از آن سمت هر چه که خواستند را پیاده کردند. چشمی چرا در ترکیب قرار گرفت؟ با کدام عملکرد؟ حتی هواداران استقلال نیز حضور این بازیکن را در ترکیب تیم خود به سختی تحمل می‌کنند. او حتی در تیم باشگاهی خود نیز گزینه بازی در دفاع میانی نیست، همان طور که فصل گذشته نیز نبود! اما جناب سرمربی در نخستین بازی جام جهانی ترجیح می‌دهد به این بازیکن در ترکیب اصلی بازی بدهد. او البته مثل همیشه در مقام پاسخگویی نیست، همان طور که پاسخی برای بردن ۴ دروازه‌بان به قطر و حضور در جام جهانی با ۲۵ بازیکن نداد!

وقت بازنشستگی است مستر کی‌روش!

اسکوچیچ رفت که شما ۶ تایی شوید؟

کارلوس کی روش هدایت ایران را برعهده گرفت تا در جام جهانی کیسه گل نشویم. کودتای مضحک بازیکنان و حمایت مهدی تاج، سرمربی موفق ایران در مسیر جام جهانی را کنار زد تا شاهد بازگشت مستر CQ به ایران باشیم. او برگشت تا «نظم» و «دیسیپلین» به تیم برگردد چرا که اسکوچیچ نام کوچکی بود! عملکرد مربی بزرگ را هم در جام جهانی دیدیم، 6 گل خورده در یک بازی، سایر آمار و ارقام به جای خود. سرمربی محترم تیم ملی حتی به خود اجازه عذرخواهی پس از بازی را هم نداد و تنها تماشاگران را مورد خطاب قرار داد که اگر حامی نیستید به ورزشگاه نیایید. جو ورزشگاه نرمال نبود آقای کی روش، ولی شما با این همه تجربه بهتر می‌دانید که هیچ جای دنیا برای تیمی که 6 گل خورده هورا نمی‌کشند!

آه و نفرین و کارما؟ این باخت زمینیِ زمینی بود!

علاقه‌مندان به مفاهیم ماورایی دنبال بهانه‌ای هستند تا هر اتفاقی را به آه و نفرین و کارما ربط دهند. نه دوستان، نه پای آه و نفرین در میان است و نه کارما. نتیجه بازی با اتفاقات داخل زمین رقم می‌خورد و ایران در زمین بازی ۶ گل از انگلیس خورده است. سرمربی تیم ملی در ارنج خود اشتباه کرده، ارنج که چه عرض کنیم، او به قدری ذوق بازگشت به ایران را داشته که فراموش کرده بازی نخست ما با انگلیس بوده! که امروز از تفاوت تجربه بین‌المللی و ستاره‌های این گفته. بله ما در زمین باختیم، با عملکرد فاجعه فنی؛ عملکرد فنی این تیم را با موارد دیگر توجیه نکنید!

وقت بازنشستگی است مستر کی‌روش!وقت بازنشستگی است مستر

در آستانه ۷۰ سالگی وقت بازنشستگی کی روش فرا رسیده است. این جام جهانی که به او هبه شد، لطفا به فکر جام ملت های ۲۰۲۳ باشید. فوتبال ایران در نیمه دوم پتانسیل خود در بازی رو به جلو را نشان داد، نیازی نداریم با ۸ بازیکن تدافعی بازی را آغاز کنیم و ۶ گل دریافت کنیم. البته که انتظاری هم از فدراسیون فوتبال و مهدی تاج نباید داشته باشیم، تا بوده همین بوده و به نظر می‌رسد همین خواهد بود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آه مردم و اسکوچیچ

      پاسخ ها

      • فامیل دور

        تحلیل از این مسخره تر تا حالا نشنیده بودم.. کجا از روی یه بازی عملکرد یه مربی رو می سنجن؟؟!! همین تیم از دو بازی 4 امتیاز بگیره که من میگم میگیره از گروهش برای اولین بار میزه بالا و شماها تا کمر واسه مستر کیروش خم میشید نون به نرخ روزخورها... انگلییس تو بهترین وضعیت خودش تا کنونه تیم دوم یورو من مطمئنم امسال جزو سه تا تیم اول جام میشه و یا قرعه خوب حتی به فینالم میره.. نکنه انتظار داشتید انگلیس رو ببریم .. ده بار دیگه با این تیم انگلیس بازی کنیم بیشتر گل میخورم که کمتر نمیخوریم..

    • مهدی

      جام جهانی حق اسکوچیچ بود.تاج باید پاسخگوی این افتضاح باشه

    • ناشناس

      این مربی پیشانی ایرانیها را خواننده است ‌ و با تاج زد و بند دارد

    • mehdi

      اه مردم و اسکوچیچ

    • ناشناس

      کی روش اینبار مردم رو نادیده گرفت انرژی منفی و کارماش رو گرفت

    • ناشناس

      وقتی امیری ترابی رو تحمیل میکنن به تیم میلی

    • ناشناس

      وقتی تیم تمرین و بازی دوستانه نداره دقیقه نود مربی تغییر میده همین میشه

    • ناشناس

      اصلا فوتبال دیگه جذابیت نداره مثل قدیم نیست

    • ناشناس

      خداتاج وداردسته اش رولعنت کندانشاالله...این بودکیروش که سنگشوبه سینه میزدین.

    • ناشناس

      ربطی به کیروش نداره. انتظار نداشتید که انگلیس رو بزنیم؟

    • سام

      مردم مشکل دارن نه مربی.اگه از گروه بریم بالا همین مردم به به میکنن و تاریخ سازی میگن ،پس مشکل نداشتن تعادل روحی مردمه البته خیلیها، نه مربی

    • ناشناس

      اون دفعه هم شانسی همچین نتیجه هایی که عالی هم نبود جلو پرتغال و اسپانیا گرفت فکر کرد خبریه

    • ناشناس

      مردم ایران حافظه ضعیفی دارن دوباره دو سال دیگه میگن برین کیروشو بیارین همونطور که این سری میگفتن احمدی نژاد بیاد رئیس جمهور بشه

    • مازیار

      آه و نفرین دراگان دامنتو گرفت دلال پرتغالی حیف دراگان خاشع و فروتن که این تیمو کوچ کنند دلال پرتغالی خوب راه پول گرفتن بلد است...

    • turan

      آرزانتین هم شکست خورد اونم از عربستان اما چنین قصاوتهایی نمیکنند

    • ناشناس

      کی رش مربی فریبکار وشیادی است که ازاحساسات وسادگی مردم ایران سواستفاده می کند.وبامهدی تاج مثل لاشخوربه جان بیت المال افتاده اند.مربی کاری ازدستش برنمی آید،بازیکنان به غیرازچندنفرهمه آدمهای بیخود وبی شرفی هستند که باپول وسفارش درتیم ملی هستند.به خدامربی ایرانی بهترازخارجی هستند.علی دایی بهترین مربی هستند.هم تعصبی وهم فنی می باشند.چرانبایدمربی باشد.این کشورمسئول دلسوزندارد.مهدی تاج باان همه ... و... چرابایددوباره باتبانی وزدوبند چندنفردوباره رئیس فدراسیون شود؟
      این هم نتیجه بازیها که تیم ملی مسخره وبازیچه وزنگ تفریح تیمهادرجام جهانی‌شده است.چوب خداصداندارد.تاج وکیروش باید خجالت بکشند،هرچندکه خیلی پررووبی حیامی باشند

    • ناشناس

      نتیجه بازیکن سالاری و پول یا مفت بیتالمال همینه

    • سعید

      ولی انتظارداشتیم یه بازی ابرومندازتیم ملی ببینیم

    • ناشناس

      ای کاش تیم ملی ما هم مثل عربستان بود عربستان مربیش بهترین وبازیکنانش هر کدام یه تیم بودند خدا وکیلی با اینکه خیلی فوتبال دوست هستم اما بازی تیم ملی کشورم را که دیدم پاک از دیدن فوتبال زده شدم مخصوصا مربی که قبلا حسابی ایران دوشیده بود سیرفت شده بود هیچ برنامه دقیق برای تیم ملی نداشت چرا یه تیم که بازیکنانش تماما لژیونر هستند باید شش گل دریافت کنند ؟؟ آیا کیروش وقت بازنشستگی ش نرسیده است چرا دوباره کیروش ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج