adexo3
۱۲۶۱۷۹۴
۱۴۴۶
۱۴۴۶
پ

این زن، فاتح تمام رکوردهاست

بعد از گذشت چهار روز از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بالاخره در جریان مسابقه لهستان و مکزیک از چهره ویژه این جام رونمایی شد، استفانی فراپارت به عنوان اولین داور زن در جام جهانی مردان قضاوت کرد.

روزنامه اعتماد: بعد از گذشت چهار روز از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بالاخره در جریان مسابقه لهستان و مکزیک از چهره ویژه این جام رونمایی شد، استفانی فراپارت به عنوان اولین داور زن در جام جهانی مردان قضاوت کرد.

این زن، فاتح تمام رکوردهاست

وقتی می‌خواهیم از یک داور زن صحبت کنیم بدون شک هیچ کس به اندازه استفانی فراپارت الهام‌‌بخش نخواهد بود، فراپارت تمام رویاهایی که روزی تحقق آنها برای داوران زن غیرممکن به نظر می‌رسیده را تبدیل به یک هدف دست‌یافتنی کرده، هدفی که نیازمند تلاش، ممارست و تخصص است تا از ایران تا فرانسه، از قاره کهن تا قلب اروپا تمام رکورد‌ها را از آن خود کنی تا در روز خلق شگفتی عربستان در مقابل آرژانتین و نگاه غرورآمیز سالم الدوساری به مسی، مطبوعات ورزشی جهان از نام تو به عنوان چهره ویژه روز چهارم مسابقات جام جهانی مردان، آن‌هم در یک کشور مسلمان نام ببرند.

استفانی فراپارت داور ۳۹ ساله فرانسوی قضاوت در مسابقات فوتبال مردان را از دسته سه فرانسه در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد، پشتکار فراپارت سبب شد تا به مرور زمان شاهد قضاوت او در لوشامپیونه باشیم و سرانجام در سال ۲۰۱۹ او به عنوان داور وسط دیدار فینال جام جهانی زنان بین دو تیم امریکا و هلند را قضاوت کرد تا بیش از پیش مورد توجه رسانه‌های ورزشی در سراسر جهان قرار بگیرد. در سال‌هایی که یوفا در ارزش نهادن به داوران زن پیش‌قدم شده بود، فراپارت شانس قضاوت در مسابقه لیگ اروپا‌ی مردان بین دو تیم لستر و زوریا را پیدا کرد و در ادامه این مسیر درخشان، خبر قضاوت یک داور زن برای اولین‌بار در مسابقه سوپرکاپ بین دو تیم لیورپول و چلسی مثل یک بمب نه تنها در ایران بلکه در جهان صدا کرد، فراپارت دست بردار نبود و در ادامه رکورد‌زنی‌هایش قرار بود قاضی این دیدار حساس و پُر‌مخاطب باشد.

در ایران اما به واسطه سابقه لغو پخش مستقیم مسابقاتی که داوران آن زن بودند، قضاوت فراپارت در این دیدار حساس، خبر چندان خوشایندی برای مخاطبین رسانه ملی نبود، اما حضور استفانی فراپارت تابو سانسور مسابقات فوتبال با قضاوت داوران زن را نیز شکست تا در یک اقدام عجیب و هوشمندانه این مسابقه حساس از شبکه ورزش سیما پخش شود.

اما این پایان کار نبود و فراپارت تا فتح تمام ناممکن‌های داوری زنان پا پس نمی‌کشید و سرانجام از نام او به عنوان یکی از داوران دعوت شده به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ مردان رونمایی شد، البته استفانی فراپارت در این راه تنها نبود و به جز او ملیسا موکانسانیا از رواندا و یوشیمی یاباشیتا از ژاپن نیز جزو داوران دعوت شده از سوی فیفا برای قضاوت در مسابقات جام جهانی مردان انتخاب شدند تا راه قضاوت زنان در مسابقات جام جهانی مردان، در کشور مسلمان قطر باز شود.

سرانجام در روز سوم این مسابقات در جریان دیدار مکزیک و لهستان از فراپارت به عنوان اولین داور زن که شانس قضاوت در مسابقات جام جهانی مردان را دارد، رونمایی شد تا بدین‌ترتیب او در تمام تورنمنت‌های مهم فوتبال جهان قضاوت کرده باشد و الهام‌بخش داوران جوانی شود که پس از تابوشکنی‌های مداوم توسط فراپارت، این رویاها برای آنها تبدیل به هدف‌های دست یافتنی شده است. فراپارت در این بازی به عنوان داور چهارم در لیست داوران مسابقه قرار داشت. او هنگام دعوت به مسابقات گفته بود: «من به قطر می‌روم تا در مسابقات قضاوت کنم.» او که با سوالی در مورد حواشی جام جهانی و مشکلات محیط زیستی قطر مواجه شده بود ادامه داد: «من برای مشکلات محیط زیستی به قطر نمی‌روم. البته شاید این جام جهانی باعث شود مسائل مربوط به حقوق زنان بهتر شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج