۱۲۶۲۲۲۸
۱۱۵۳
۱۱۵۳
پ

اکوادور سد راه لاله‌های نارنجی شد

در دومین بازی از روز نخست دیدارهای دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲، امروز (جمعه) از گروه A تیم‌های ملی هلند و اکوادور در ورزشگاه خلیفه به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید.

ورزش سه: در دومین بازی از روز نخست دیدارهای دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲، امروز (جمعه) از گروه A تیم‌های ملی هلند و اکوادور در ورزشگاه خلیفه به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید.

در این بازی هلندی‌ها خیلی زود و تنها ۶ دقیقه پس از آغاز بازی توسط کادی گاکپو به گل رسیدند و به سبب همین گل نیمه نخنست را هم با پیروزی به پایان رساندند.

نتیجه این بازی در حالی رقم خورد که هلندی‌ها از نظر تملک توپ نسبت به حریف خود وضعیت بهتری داشتند اما این اکوادور بود که موقعیت‌های خطرناک بیشتری روی دروازه لاله‌های نارنجی به وجود آورد. در حالی که تنها ضربه داخل چارچوب هلند به گل تبدیل شد، اکوادوری‌ها سه بار به طور جدی دروازه حریف را تهدید کردند که تنها یکی از آنها به گل تبدیل شد.

با این نتیجه هلند و اکوادور هر دو تیم چهار امتیازی شدند و به ترتیب در رده‌های اول و دوم جدول قرار گرفتند. این در حالیست که آمار این دو تیم در تفاضل گل، گل‌های زده و خورده نیز برابر است. پس از آنها نیز سنگال با ۳ امتیاز در رده سوم است و قطر بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد. تساوی هلند و اکوادور حذف قطر از گردونه رقابت‌ها را نیز قطعی کرد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه A

ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه (دوحه) - ساعت ۱۹:۳۰ - تماشاگر:

داور: مصطفی غربال (الجزایر)/ کمک‌ها: موکرانه گوراری (الجزایر) و عبدالحق داور چهارم: سعید مارتینز (فرانسه)

تیم ملی هلند:

آندریاس نوپرت، ویرجیل فن‌دایک،یورین تیمبر، ناتان آکه، دالی بلیند، دنزل دامفرایز، تئون کوپمینرس ، فرانکی دیانگ، دیوی کلاسن، کودی گاکپو و استفان برخواین 

سرمربی: لوئیس فن‌خال

تیم ملی اکوادور:

هرنان گالیندز، فلیکس تورس، پیرو هینکاپی، جکسون پوروزو،  آیرتون پرسیادو، گونزالو پلاتا، یگسون مندس، مویزس کاسیدو، پرویس استوپینینان، انر والنسیا  و میخائیل استرادا

سرمربی: گوستاوو آلفارو

 شرح گل:

هلند ۱ - اکوادور ۰ دقیقه ۶: 

داوی کلاسن توپ را به کودی گاکپو رساند و او هم با برداشتن چند قدم از پشت محوطه اکوادور توپ را روی پای چپش آورد و توپ را به سمت دروازه اکوادور شلیک کرد. نوپرت هرچقدر به بدنش کش داد نتوانست به توپ برسد و توپ درون دروازه آرام گرفت.

اکوادور سد راه لاله‌های نارنجی شد

هلند ۱ - اکوادور 1 

گل اول اکوادور به هلند توسط انر والنسیا در دقیقه ۴۹ زده شد.

اکوادور سد راه لاله‌های نارنجی شد

لحظات حساس:

دقیقه ۶ (گل): روی اشتباه بازیکنان اکوادور در میانه میدان، کلاسن توپ‌ربایی کرد و توپ را به گاکپو سپرد که این بازیکن هلند از پشت محوطه جریمه با ضربه‌ای زیبا به زاویه موافق دروازه‌بان، دروازه اکوادور را باز کرد.

دقیقه ۲۴: ساخت یه مثلث زیبا در نزدیکی محوطه هلند و فرار کایسدو به داخل محوطه جریمه به پاس در عرض و زمینی این بازیکن ختم شد ولی قبل از والنسیا، مدافع تنومند هلندی‌ها ون دایک توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۲: پاس بلند از میانه‌های میدان برای کاپیتان والنسیا در نزدیکی‌های محوطه جریمه با کنترل خوب او همراه بود. او سپس در عرض حرکت و یک ضربه پای راست سنگین را به سمت دروازه هلند زد که نوپرت با دست راست توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳+۴۵: در دقیقه پایانی وقت‌های تلف شده و روی یک ضربه کرنر تمرین شده که دو بار در نیمه اول اجرا شد ولی بی‌ثمر بود، دروازه هلند باز شد. پر کرنر سوم اکوادور نقشه به درستی اجرا شد. توپ به تیر نزدیک آمد و پرسیادو با به بیرون محوطه پلاتا را صاحب توپ کرد و او هم با یک شوت پر قدرت توپ را به سمت دروازه هلند فرستاد و نوپرت را شکست داد. بازیکنان اکوادور سر از پا نمی شناختند اما داور به دلیل آفساید گل آنها را مردود و شادی آنها را کوتاه کرد.

دقیقه ۵۹: اکوادور دست بردار نیست. ارسال از نزدیکی‌های نقطه کرنر برای والنسیا در محوطه به او رسید ولی ضربه او بعد از برخورد به ون دایک به زمین برگشت. توپ برگشتی با ضربه فنی پلاتا به تیر دروازه برخورد و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۹۰: تعلل نوپرت دروازه‌بان هلند در دور کردن توپ چیزی نمانده بود کار دست این تیم بدهد اما ضربه او بعد از برخورد به بازیکن اکوادور از کنار دروازه به بیرون رفت.

اکوادور سد راه لاله‌های نارنجی شد

حاشیه:

* شیلی به دنبال جانشینی اکوادور در جام‌جهانی بود اما موفق به این کار نشد. حالا هواداران اکوادور با بالا نگه داشتن بنری می‌پرسند: شیلی کی بازی می‌کند؟

اکوادور سد راه لاله‌های نارنجی شد

* گل کودی گاکپو در دقیقه ۵ و ثانیه چهارم، سریعترین گل جام تا اینجا بوده است.

* کودی گاکپو موفق شد بعد از ۷۰۱ دقیقه قفل دروازه اکوادور را باز و نوار کلین شیت آنها را پاره کند.

* بعد از گل هلند، ویرجیل ون دایک به سبک هم تیمی خود یعنی بابی فیرمینو شادی کرد.

اکوادور سد راه لاله‌های نارنجی شد

* گل آخر اکوادور در جام‌جهانی به وسیله ادر والنسیا به ثمر رسیده است.

اکوادور سد راه لاله‌های نارنجی شد

* در دقایق پایانی ستاره اکوادور والنسیا مصدوم شد و از زمین به بیرون منتقل شد.

اکوادور سد راه لاله‌های نارنجی شد
 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج