۱۲۶۲۳۳۸
۳۹۹
۳۹۹
پ

آشوبی: با خلاقیت فردی بازیکنان، بردیم

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران معتقد است بازیکنان ایران در مقابل ولز با استفاده از خلاقیت و توانایی‌های فردی ولز را شکست دادند و این توان را دارند که امریکا را نیز از پیش‌رو بردارند.

روزنامه اعتماد: ملی‌پوش سابق فوتبال ایران معتقد است بازیکنان ایران در مقابل ولز با استفاده از خلاقیت و توانایی‌های فردی ولز را شکست دادند و این توان را دارند که امریکا را نیز از پیش‌رو  بردارند.

ظهر دیروز تیم ملی ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی مقابل ولز قرار گرفت و با حساب دو بر صفر پیروز شد. فرزاد آشوبی، کارشناس فوتبال کشورمان در مورد این بازی گفت: «نسبت به بازی اول و آن بازی بی‌هدف و بی‌برنامه و خیلی خیلی خسته‌کننده‌ای که انجام داد تیم ملی در دیدار با ولز بهتر عمل کرد. ترکیب و اصلا شروع بازی به شکلی بود که نشان می‌داد تمایل و اشتیاق زیادی برای بردن در تیم وجود دارد.» آشوبی ادامه داد: «به نظرم در مقابل ضعیف‌ترین تیم این گروه توانستیم نتیجه خوبی به دست آوریم. البته نتیجه حتی می‌توانست بهتر از این هم باشد ولی خب با همه این تفاسیر تیم ملی موفق شد نتیجه قابل توجهی را به دست آورد.» 

هافبک سابق سرخابی‌های پایتخت در مورد اینکه چرا ایران اینقدر سخت به گل رسید و در طول بازی نمی‌توانست به خوبی از فضاهای ایجاد شده استفاده کند، توضیح داد: «من فکر می‌کنم مدل کاری آقای کی‌روش همین شکلی است که در هجوم خیلی صاحب ایده و برنامه ویژه‌ای نیستیم. تیم وابسته به خلاقیت بازیکنان است و کارش را جلو می‌برد. در همین شرایط است که این فرصت‌سوزی‌ها و عدم هماهنگی‌ها بیشتر خودش را نشان می‌دهد.» 

آشوبی در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده تیم قوی‌تری نسبت به ولز است یا خیر، اظهار داشت: «امریکا تیم بهتری است نسبت به ولز منتها آنها هم در بخش سازماندهی و تجربه و توانایی کنترل جریان بازی مانند ولز دچار مشکل هستند. آنها هم در دسترس بچه‌های ما برای شکست دادن قرار دارند.» کارشناس فوتبال ایران خاطر نشان کرد: «از ابتدا و حتی قبل از جام جهانی هم این ایده مطرح شده بود که ما غیر از انگلیس که ساختار متفاوتی دارد، می‌توانیم مقابل امریکا و ولز موفق شویم. یعنی این دو تیم در دسترس بچه‌های ما هستند برای اینکه بتوانیم از آنها عبور کنیم و برای نخستین باز به دور بعدی صعود کنیم.» 

با نمایشی که ایران مقابل ولز ارایه داد این سوال پیش آمد که آیا بچه‌ها نمی‌توانستند مقابل انگلیس بازی بهتری ارایه دهند یا خیر؟ آشوبی در مورد این ابهام گفت: «قطعا می‌توانستیم. ولی خب ما سرمربی‌ای در اختیار داریم که در خیلی از مواقع نشان داده گل نخوردن اولین و مهم‌ترین هدف و برنامه اوست. مدل ترکیبی که ایشان انتخاب کرد برای بازی مقابل انگلیس به نظرم شانسی را برای ما نمی‌توانست به وجود بیاورد برای رسیدن به دروازه انگلیس. آن نتیجه و به هر حال فشاری که روی بازیکنان وجود داشت برای تغییر دادن نتیجه منجر به این شد که تغییرات مثبتی در ترکیب تیم ملی برای بازی با ولز اتفاق بیفتد.» ایشان با اشاره به تغییرات تاکتیکی اعمال شده در بازی برابر ولز افزود: «بازی کردن با دو مهاجم ایده خیلی خوبی بود. بازی کردن علی قلی‌زاده ایده خیلی خوبی بود و در مجموع این شرایط کمک کرد و ما توانستیم در فاز تهاجمی باوابستگی کامل به خلاقیت و توانایی‌های بازیکنان خودمان شرایط بهتری را تجربه کنیم.» 

بازی بعدی ایران مقابل امریکا مبحث بعدی بود که در خلال گفت‌وگو مطرح شد. اینکه ایران با چه ایده‌ای باید وارد زمین شود. آشوبی در این باره گفت: «باید شرایط را سنجید. بازی امریکا مقابل انگلیس فرصت خوبی را در اختیار کادرفنی قرار می‌دهد تا یک آنالیز دقیق را از شرایط حریف به دست آورند. ما متناسب با وضعیت ایالات متحده می‌توانیم ایده خودمان را برای بازی بعد انتخاب کنیم. اما در شرایط نرمال امریکا و تیمی که در اختیار دارد کیفیت عبور از بچه‌های ما را ندارند.» آشوبی تاکید کرد: «یعنی ما واقعا نیازی نداریم صرفا دفاعی بازی کنیم مقابل آنها یا برای کسب تساوی وارد زمین  شویم. کلا این توان را داریم که امریکا را هم با ارایه یک فوتبال منطقی و قوی شکست دهیم.»

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران در پایان در مورد بازیکنان شاخص ایران در بازی مقابل یاران گرت بیل گفت: «به نظرم تیم ایران امروز تیم خیلی خوبی بود. سید حسین حسینی هم در خط دروازه واقعا عملکرد خیلی خوبی به نمایش گذاشت. اینکه او در بازی قبلی ۶ گل دریافت کرده بود بخشی از فوتبال است، اما اینکه توانست بلافاصله خودش را ریکاوری کند و از لحاظ ذهنی مهیای بازی شود، نکته قابل توجهی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج