۱۲۶۳۳۲۹
۶۳۰
۶۳۰
پ

کلهر: آمریکا در حمله ضعف دارد

محمود کلهر درخصوص تیم آمریکا حریف امشب ایران در آخرین بازی مرحله گروهی گفت: تیم آمریکا در دو بازی با ولز و انگلیس نشان داد که تیم باکیفیتی است و با هدف و برنامه فوتبال بازی می‌کند.

فرهیختگان: محمود کلهر درخصوص تیم آمریکا حریف امشب ایران در آخرین بازی مرحله گروهی گفت: «تیم آمریکا در دو بازی با ولز و انگلیس نشان داد که تیم باکیفیتی است و با هدف و برنامه فوتبال بازی می‌کند. بازیکنان این تیم از نظر آمادگی جسمانی در سطح بالایی قرار دارند و این مساله کار هر حریفی را سخت می‌کند. حتی دیدید انگلیس با آن‌همه ستاره نتوانست به آمریکا گل بزند و دلیلش این بود که آنها با دوندگی زیاد و قدرت حفظ توپ بالا خیلی سخت به حریف خود فرصت گلزنی می‌دهند. به هرحال وقتی تیمی به‌ سختی به حریفش موقعیت می‌دهد و در کنار آن در خلق موقعیت موفق است نشان می‌دهد که روی این تیم حسابی کار شده است.»  

وی افزود: «قدرت بالای خط هافبک آمریکا در حفظ توپ روز سختی را برای هافبک‌های ایران رقم خواهد زد. درواقع این بازی جنگ اصلی‌اش در میانه میدان خواهد بود. جایی که ما نفرات خوبی با خصوصیات مختلف داریم. بهترین روش این است که حتما با دو هافبک دفاعی به میدان برویم و از بازیکنان سرعتی و تکنیکی نیز در کنار آنها استفاده کنیم. کاری که در بازی با ولز به‌شکل دیگری انجام دادیم. در آن مسابقه علی قلی‌زاده به‌عنوان یک وینگر سرعتی توپ‌های دریافتی از هافبک‌های دفاعی و بعضا خط دفاع را در چند صحنه تبدیل به ضدحملات خطرناک کرد. من آمار پاس‌های آمریکا را که می‌دیدم متوجه شدم خیلی توپ‌ها از خط دفاع به خط هافبک انتقال پیدا می‌کرد. قطعا کارلوس کی‌روش فکری به حال قطع کردن این توپ‌ها کرده است. با بازیکنان سرعتی می‌شود این توپ‌ها را قطع کرد و تبدیل به ضدحمله کرد.»

کارشناس فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه آمریکا را هم می‌توان به‌مانند ولز غافلگیر کرد، یاد آور شد: «اصلا قصد مقایسه ولز و آمریکا را ندارم؛ چراکه اعتقاد دارم سبک بازی دو تیم متفاوت است. اما آمریکا را تیمی منظم‌تر دیدم که خیلی به‌سختی می‌شود به دروازه آنها نزدیک شد. مشکلی که ولز و انگلیس هم مقابل آمریکا داشتند. هماهنگی خیلی خوبی بین مدافعان و هافبک‌های آمریکا وجود دارد که کمک می‌کند این تیم توپ را به حریفش ندهد. خیلی مهم نیست که درصد مالکیت ما در این بازی چقدر باشد مهم این است که در قطع توپ‌ها موفق عمل کرده و بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین پاس ضدحمله داشته باشیم. این کار را در بازی با ولز در چند صحنه عالی انجام دادیم. »

کلهر همچنین درباره خط حمله آمریکا نیز اظهار کرد: «تیمی که در دو بازی یک گل می‌زند نمی‌توان گفت مهاجمان گلزنی دارد. البته نمی‌خواهم بگویم آنها خط حمله ضعیفی دارند اما در دو بازی اخیر نشان دادند خیلی گلزن نیستند. شاید به‌خاطر همین سرمربی آمریکا تغییراتی در خط حمله تیمش در بازی امشب داشته باشد. نظر من این است که آمریکا در دو بازی قبل کمتر به بردن فکر می‌کرد تا بازی امشب. درواقع تنها راه صعود آمریکا از این گروه برتری مقابل ایران است که این از جهاتی به ضرر ماست و از جهاتی هم به سودمان. قطعا آمریکا برای اینکه چیزی برای ازدست دادن ندارد حسابی تیم ما را تحت فشار قرار خواهد داد. اگر بتوانیم حملات این تیم را کنترل کنیم آن‌وقت فضای بیشتری در اختیار قلی‌زاده، آزمون و مهدی طارمی قرار خواهد گرفت. آن‌وقت است که می‌شود به دروازه آمریکا راحت‌تر نزدیک شد. مساله‌ای که باید در بازی امشب خیلی به آن توجه کنیم بحث استفاده از موقعیت‌هاست. آمریکا تیمی است که خیلی سخت موقعیت می‌دهد و به این خاطر باید فرصت طلب باشیم. خوشبختانه در خط حمله شرایط ایران بهتر است و از این لحاظ ما سرتریم. هرچند در خط هافبک شرایط آمریکا را بهتر می‌بینم.»  

وی با بیان اینکه تیم ملی در بازی با ولز در کناره‌ها بسیار خطرناک بود، خاطرنشان کرد: «ولز بازی ایران و انگلیس را به‌خوبی دیده بود و فکر می‌کرد که ما تیمی هستیم که راحت گل می‌خوریم از این‌رو بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار داد. اما کی‌روش با قراردادن رامین رضاییان در جناح راست و اجازه نفوذ بیشتر به میلاد محمدی ولزی‌ها را در حملات غافلگیر کرد. آمریکا قطعا اشتباه ولز را تکرار نخواهد کرد و با استراتژی دیگری روی دروازه ایران فشار خواهد آورد. حدس من این است که آمریکا با پرس شدیدتر بخواهد بازیکنان ما را وادار به اشتباه کند. به این خاطر خط دفاع‌مان خیلی باید دقت کند که اشتباهی نداشته باشد. اشتباه در بازی امشب منجر به حذف از رقابت‌ها خواهد شد. درواقع تیمی که کمتر اشتباه کند و هوشمندانه‌تر عمل کند برنده بازی است. ایران به نظرم با یک تساوی هم صعود خواهد کرد و قطعا کی‌روش سعی خواهد کرد آمریکا را وادار به حمله کرده و روی ضدحملات ضربه نهایی به این تیم را بزند که استراتژی معقولانه‌تری است تا اینکه بخواهیم بازی تهاجمی را در دستورکار قرار دهیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج