اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۶۴۰۲۱
۴۹۲۸
۴۹۲۸
پ

اظهار شگفتی تحلیل‌گر معروف از شادی برخی ایرانی‌ها بعد از شکست مقابل آمریکا

تیم‌ملی فوتبال ایران با شکست یک بر صفر مقابل آمریکا نتوانست طلسم حذف در مرحله گروهی جام‌جهانی را بشکند.

روزنامه هم میهن: تیم‌ملی فوتبال ایران با شکست یک بر صفر مقابل آمریکا نتوانست طلسم حذف در مرحله گروهی جام‌جهانی را بشکند. در روزهایی که بسیاری از مردم معتقدند اولویت این روزهای‌شان فوتبال نیست، نتیجه یک نظرسنجی درخصوص رویکرد مردم درمورد این مسابقه، چالش‌برانگیز بوده است.

مرکز افکارسنجی ایسپا در آخرین نظرسنجی خود درخصوص جام‌جهانی نسبت به احساس مردم ایران درخصوص شکست و پیروزی تیم‌ملی مقابل انگلیس، ولز و آمریکا پرداخته است. طبق این آمار حدود ۷۸درصد از کل پاسخ‌دهندگان، از شکست آمریکا خوشحال می‌شدند و حدود ۲۲درصد نسبت به پیروزی آمریکا مقابل تیم‌ملی ایران یا خوشحال شدند یا بی‌تفاوت بودند.

اظهار شگفتی تحلیل‌گر معروف از شادی برخی ایرانی‌ها بعد از شکست مقابل آمریکااظهار شگفتی تحلیل‌گر معروف از شادی برخی ایرانی‌ها بعد از شکست مقابل آمریکا

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی درخصوص این نظرسنجی و آمار منتشر شده گفت: «این نتایج مغایر با آنچه بعد از پیروزی آمریکا مقابل ایران رخ داد، نیست؛ به این دلیل که آمار منتشر شده برای کل کشور است ولی بر حسب اینکه در کدام شهر و کدام محله باشد، ابراز خوشحالی یا ناراحتی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به‌علاوه آمار ۹۰درصد درست نیست. طبق این نظرسنجی 78درصد مردم از شکست آمریکا خوشحال شدند و 22درصد چنین نگفته‌اند. معتقدم این 22درصد هم عدد بسبار بزرگی است. شما فرض کنید فقط ۷۸درصد مردم قتل را جرم بدانند؛ اینکه قتل جرم نباشد ۲۲درصد رقم زیادی است. به همین دلیل می‌گویم که درصد مخالفت با پیروزی فوتبال ایران مقابل آمریکا، بسیار نمود پیدا می‌کند، بنابراین این آمار مشکلی ندارد بلکه مشکل‌اش ناشی از سوءگیری ما نسبت به محلی که بوده‌ایم است.» عباس عبدی درخصوص فضای دوقطبی ایجادشده در جامعه و پیامد آن برای سیاستمداران گفت: «فضای دوقطبی جامعه نیز تبعات خاص خودش را دارد و متاسفانه مسئولان خیلی متوجه این بازی نیست و بعضا در تشدید این فضا هم نقش ایفا می‌کند. دولت به‌جای اینکه ورزش را از سیاست جدا کند، همچنین حوزه‌های دیگر را نیز از سیاست متمایز کند و سیاست را منحصر به محدوده خاصی کند، آن را گسترش می‌دهد تا بلکه بتواند از این طریق مشکلاتش را حل کند، غافل از اینکه چنین اتفاقی اساسا رخ نمی‌دهد و مشکلاتش را به این حوزه‌ها نیز وارد می‌کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج