۱۲۶۴۰۱۴
۲۸۸۲
۲۸۸۲
پ

توریست‌هایی که کی‌روش با خود به جام جهانی برد

قرار نیست یک سرمربی از همه بازیکنانی که با خود به جام جهانی یا هر تورنمنت دیگری می‌برد استفاده کند، مخصوصا در این دوره که لیست‌ تیم‌ها به اندازه ۲۶ بازیکن جا داشته.

روزنامه اعتماد: قرار نیست یک سرمربی از همه بازیکنانی که با خود به جام جهانی یا هر تورنمنت دیگری می‌برد استفاده کند، مخصوصا در این دوره که لیست‌ تیم‌ها به اندازه ۲۶ بازیکن جا داشته. با این حال همچنان می‌توان پرسید که فلسفه برخی دعوت‌ها به اردوی تیم ملی وقتی قرار نبوده استفاده‌ای از این بازیکنان بشود چه بوده؟ 

از بین نفرات اعزامی تیم ملی به جام جهانی امیر عابدزاده و پیام نیازمند در خط دروازه، شجاع خلیل‌زاده در خط دفاعی و وحید امیری در خط میانی اصلا به بازی گرفته نشدند. حسین کنعانی‌زادگان و ابوالفضل جلالی هم در مجموع چند دقیقه به بازی گرفته شدند. به نظر می‌رسد اگر مصدومیت بیرانوند اتفاق نمی‌افتاد، سیدحسین حسینی هم شانسی برای بازی در جام جهانی پیدا نمی‌کرد. 

مشکلی که در این زمینه وجود دارد برمی‌گردد به ارنج تیم و تفکرات سرمربی. به عنوان مثال کی‌روش در سمت چپ خط دفاعی از میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی و ابوالفضل جلالی بهره گرفت. در پست وینگر چپ هم از مهدی طارمی و احسان حاج‌صفی. در این حالت بازی ندادن به وحید امیری سوال‌برانگیزتر می‌شود. یعنی او تحت هیچ شرایطی اصلا فرصت بازی پیدا نمی‌کرد. یعنی کی‌روش اصلا اعتقادی به استفاده از او در جام جهانی نداشت. همین مساله در مورد شجاع خلیل‌زاده هم صادق است. وقتی کی‌روش در بازی با انگلیس می‌خواست دفاع ۵ نفره بچیند روزبه چشمی را به بازی فرستاد و در خط دفاعی جا داد. چشمی در بازی بعدی هافبک بود. این یعنی کی‌روش اصلا روی شجاع هیچ حسابی باز نکرده بود و به نظر می‌رسید حتی ممکن است از سردار آزمون در خط دفاعی استفاده کند اما از شجاع نه. کنعانی‌زادگان هم تا حدی وضعیتی نظیر شجاع داشت با این تفاوت که کی‌روش به او این شانس را داد تا تعدادی از گل‌های خورده مقابل انگلیس به پای او نوشته شود. 

آنچه در جام جهانی از لحاظ فنی و استفاده از همه ظرفیت‌های فوتبال ایران رخ داد، می‌تواند تا مدت‌ها مورد بحث قرار بگیرد چون کسی از شکل کار تیم در این زمینه قانع نشده، به همین دلیل است که خیلی از هواداران تیم‌های لیگ برتری مخصوصا استقلالی‌ها می‌گویند اگر قرار به استفاده نکردن از امیری بود چرا محبی نرفت؟ یا دیگران می‌پرسند اگر قرار بود از شجاع استفاده نشود چرا مدافع جوان پیکان با تیم به قطر نرفت تا حداقل کسب تجربه کند برای مسابقات بعدی؟ روی نیمکت نشاندن بازیکن ۳۴ ساله که آخرین جام جهانی خود را پشت سر می‌گذارد و به زودی کفش‌هایش را خواهد آویخت به درد چه کسی می‌خورد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج