جاباما
۱۲۶۴۸۲۱
۱۱۱۹
۱۱۱۹
پ

لئوی مقدس بدون دست خدا با ۴۵ میلیون فدایی

ورزشگاه احمد بن علی در شب صعود آرژانتین به یک‌چهارم نهایی جام جهانی یک بار دیگر شاهد هنرنمایی و البته نمایشی از محبوبیت بالای لئو مسی بود.

ورزش سه: مرحله‌ای که پشت سر گذاشته شد، نقطه پایان رویای قهرمانی مسی و آرژانتین در دوره قبلی بود؛ این بار اما اوضاع متفاوت‌تر دنبال می‌شود و آرژانتین با چهره‌ای که دوباره به مدعیان شباهت پیدا کرده، وارد قطر شده و در پی جامی است که بعد از مارادونا، دیگر هیچ کاپیتانی آن را برای آرژانتین بالا نبرد. 

البی‌سلسته بعد از دون دیه‌گو دیگر ابر ستاره‌ای که جامِ جهانی را برایش فتح کند نداشت و نسل‌های بعدی با ستاره‌ها و اکیپ‌های مختلف جز حسرت، چیزی از جام جهانی کاسب نشدند؛ تا همین دوره! بله این دوره قصه گویا قرار است متفاوت‌تر باشد، مسی و آرژانتین سه بار در یک چهارم و یک بار در یک هشتم حذف شده اند؛ آن یک مورد دیگر را هم تا فینال پیش رفتند ولی به آلمان باختند. حالا در قطر ماموریت پنجم با رهبری مسی و با احتمال موفقیت بیشتری در حال انجام است.

پدر خانواده با ۴۵ میلیون فدایی آرژانتینی

لئو دیشب در حالی که همسر و فرزندانش شاهد درخشش پدر خانواده بودند، مرد شماره یک پیروزی مقابل استرالیا لقب گرفت. او در اواخر نیمه اول و در شرایطی که حملات آرژانتین گره خورده بود، با یک بغل پای دقیق، از همان زمینی های قوس‌داری که مهارش کار هر گلری نیست، دروازه استرالیا را باز کرد تا تیمش برنده راهی رختکن شود. 

کاپیتان آرژانتین که از شروع بازی تا دقیقه نود مورد تشویق و تحسین هواداران حاضر قرار داشت در نیمه دوم نیز تیمش را شخصا تا به صدا در آمدن سوت پایان رهبری کرد و یک سر و گردن از همه بازیکنان تیم بالاتر بود. او همان ابر ستاره‌ای است که آرژانتینی‌ها برای قهرمانی نیاز دارند؛ کسی که هرجا کار گره خورد به هر شکلی که شده، مثل مارادونا – با دست، دریبل پنج شش نفر و ... – گره گشا باشد.

لئوی مقدس بدون دست خدا با 45 میلیون فدایی
ده ها هزار هوادار آرژانتینی حاضر در بازی مقابل استرالیا هر بار که لیونل مسی کنار زمین حضور پیدا می کرد علاوه بر روشن کردن دوربین های خود برای ثبت تصاویر کینگ لئو از نزدیک ترین فاصله ممکن، به نشانه ارادت، برای او تعظیم می کردند تا اوج محوبیت و مقبولیت این ستاره را شاهد باشیم؛ ستاره ای که کسب قهرمانی سوم در جام جهانی با او ممکن تر به نظر می رسد.

فقط او شایسته مقایسه با دون‌دیه‌گوست

مردم امریکای جنوبی عاشق قهرمان‌سازی و دل بستن به آنها برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ هستند. آنها با مارادونا اوج این حس را زندگی کردند و بعد از او به خیلی‌ها دل بستند اما جز مسی، بازیکن دیگری در حد مقایسه واقعی و مداوم با دیه‌گو نبود. لئو از جام جهانی 2006 تا به امروز، بی‌وقفه برای آرژانتین بازی می‌کند و بیشترین تعداد بازی در تاریخ تیم ملی به نام اوست. لئو با تیم ملی کشورش فاتح کوپا امریکا شده و تجربه نایب قهرمانی در جام جهانی را دارد اما هنوز یک جای خالی بزرگ برای تاریخی شدنش باقی مانده است. این جای خالی فقط با یک عکس پر خواهد شد؛ عکسی که مسی کاپِ قهرمانی جام جهانی را بالای سر می برد.

لئوی مقدس بدون دست خدا با 45 میلیون فدایی
آرژانتینی ها مسی را شایسته ترین کاپیتان برای بالا بردن کاپ سومین قهرمانی در جام جهانی می دانند.

رکورد ... رکورد ... رکود تا آرزوی اصلی

این اوج آرزوی هر بازیکنی است چه برسد برای ستاره‌ای که شش بار توپ طلا برده و افتخارات فردی شگفت انگیز برای او چیز مثل نقل و نبات است؛ دیگر به این عادت کرده ایم که هر بازی شروع می شود، سراغ آمار و ارقام برویم تا ببینیم این بار قرار است چه رکوردی توسط شماره ده البی‌سلسته شکسته شود. مثلا در همین بازی با استرالیا، مسی دو رکورد ناقابل را به نام خود ثبت کرد؛ 1000 بازی که در موردش صحبت کردیم + هشتمین جایزه بهترین بازیکن زمین در جام جهانی، که بیشترین تعداد برای یک بازیکن در تاریخ این تورنمنت است.

لئوی مقدس بدون دست خدا با 45 میلیون فدایی
تک تک بازیکنان تیم ملی آرژانتین مثل هواداران این تیم، عاشق مسی هستند. آنها هم خوب می دانند که قهرمانی سوم با لئو ممکن تر است. مسی برخلاف رونالدو، در تیمی کاپیتان است که کل اعضایش پشت او هستند. این را می شود در شادی های بعد از گل دید. قطعا اگر هر کدام از هواداران روی سکو هم بودند، مسی را این گونه با همه وجود در آغوش می گرفتند.

لیونل، مقدس و محترم برخلاف رونالدو!

برخلاف رونالدو که بزرگی‌‌اش مثل همیشه در پرتغال جدی گرفته نمی‌شود، همه در آرژانتین می دانند که اگر قرار باشد قهرمان جام جهانی شوند، با مسی این کار را انجام خواهند داد؛ این جا همه، از تک تک بازیکنان تیم گرفته تا سکوهایی که یک صدا لئو را تشویق می‌کنند، در رویاهای خود لحظه‌ای را متصور هستند که این فوق ستاره کاپ طلایی را بالای سر می برد و آن لحظه شاید، برگی ماندگار از تاریخ فوتبال آرژانتین باشد؛ جایی که تاریخ به قبل و بعد از آن تقسیم می شود و تاجگذاری رسمی پادشاه جدید فوتبال این کشور در برابر دیدگان میلیاردها بیننده تلویزیونی انجام خواهد شد. شاید در چنین لحظه‌ای دیگر پاسخ این سوال که مسی بهترین است یا رونالدو، ساده‌تر از قبل باشد.

لئوی مقدس بدون دست خدا با 45 میلیون فدایی

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج