۱۲۶۶۵۵۸
۱۲۶۲
۱۲۶۲
پ

بازگشت مدیری که فوتبال زنان را از رنکینگ خارج کرد

طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه داخل فدراسیون فوتبال احتمال بازگشت لیلا صوفی‌زاده به سمت نایب‌رییسی فدراسیون فوتبال قوت گرفته است. 

روزنامه اعتماد: طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه داخل فدراسیون فوتبال احتمال بازگشت لیلا صوفی‌زاده به سمت نایب‌رییسی فدراسیون فوتبال قوت گرفته است. 

لیلا صوفی‌زاده، نایب‌رییس زنان در دوران قبلی ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ایران، بار دیگر به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای نایب‌رییسی زنان نامش مطرح شده است، اما چرا کمتر کسی از جامعه فوتبال زنان ایران از بازگشت صوفی‌زاده استقبال می‌کند؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. بعد از مشکلات عدیده نایب‌رییسی زنان توسط شهره موسوی و گذشت بیش از ۸ ماه از بازداشت او به دلایل کاملا غیرفوتبالی، سرانجام روز گذشته مهدی تاج توانسته وفق قوانین فیفا، مجوز لغو عضویت شهره موسوی در هیات‌رییسه را بگیرد تا ماموریت موسوی که در ماه‌های گذشته کاملا از فضای فوتبالی فاصله گرفته بود، در نقش نایب‌رییس زنان فدراسیون فوتبال به پایان برسد.

بر این اساس و با توجه به اینکه در فروردین ماه سال آتی مسابقات مقدماتی المپیک پاریس پیش روی تیم ملی فوتبال زنان خواهد بود و همچنین با توجه به پیش‌رو بودن مسابقات جام ملت‌های آسیای فوتسال زنان، مهدی تاج باید فورا نایب‌رییس جدید زنان را مشخص کند، اتفاقی که پیش از این به دلایلی چون برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی‌روش، برگزاری جام جهانی مردان و… در اولویت‌های فدراسیون فوتبال قرار نمی‌گرفت و زیان‌های زیادی را نیز به فوتبال زنان وارد کرده است.

بازگشت مدیری که فوتبال زنان را از رنکینگ خارج کرد

اما در حالی که جامعه فوتبال و فوتسال زنان تصور می‌کردند افرادی نظیر فریده شجاعی یا گلاره ناظمی گزینه‌های اصلی تاج برای مستقر شدن در ساختمان سئول باشند، در اقدامی عجیب و دور از انتظار و بر اساس اعلام منابع آگاه به خبرنگار «اعتماد» احتمال بازگشت لیلا صوفی‌زاده به سمت نایب‌رییسی زنان فدراسیون فوتبال قوت گرفته است. صوفی‌زاده کسی است که در دوران او تیم ملی فوتبال زنان ایران از رنکینگ فیفا خارج شد و این اتفاق زمانی رخ داد که تیم ملی زنان ایران برای بیش از ۲ سال هیچ اردو و مسابقه‌ای برگزار نمی‌کرد و با توجه به تعطیلی اردوهای تیم ملی فوتسال به بهانه پاندمی کرونا، مشخص نبود که صوفی‌زاده در دوران ریاستش بابت چه اقدامات موثری در حوزه زنان حقوق دریافت می‌کند!

از دیگر اقدامات ویژه صوفی‌زاده می‌توان به قطع همکاری کردن با بهترین مربیان فوتبال و فوتسال زنان نام برد، در دوران نایب‌رییسی ایشان، کتایون خسرویار سرمربی ایرانی - امریکایی تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران به امریکا بازگشت و شهرزاد مظفر، مربی با دانش فوتسال ایران که در آخرین دوره حضورش در ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۱۸ شده بود، پس از عدم اقدام صوفی‌زاده برای تمدید قرارداد با او، توسط فدراسیون کویت به خدمت گرفته شد و اتفاقا در هفته‌های اخیر هم پس از گذراندن دوره چهارساله مربیگری در این کشور، یک‌بار دیگر قرارداد خود را با فدراسیون کویت تمدید کرد تا در حالی که تیم ملی زنان ایران ماه‌هاست مربی ندارد، تیم ملی کویت تحت هدایت شهرزاد مظفر آماده مسابقات جام ملت‌های آسیا شود.

لیلا صوفی‌زاده حتی در پرداخت پاداش ۲۲ میلیونی اعضای تیم ملی فوتسال زنان که در سال ۲۰۱۸ تحت هدایت شهرزاد مظفر قهرمان آسیا شدند نیز ناموفق بود و به‌رغم وعده‌های فراوان، در پرداخت مبلغ پاداش ناچیز تیم ملی فوتسال زنان ناکام بود و سرانجام نیز بعد از دو سال موفق به وصول این پاداش نشد که در آن دوران عملکرد او با انتقاد مکرر ستاره‌های فوتسال ایران همراه شد. اما صوفی‌زاده در واکنش به اعتراض زنان فوتسالیست به آنها گفته بود تا قبل از ما شما حتی تصور نمی‌کردید در آسیا پنجم یا ششم بشوید و با قهرمانی که حاصل برنامه‌ریزی ما بوده دارای شأن اجتماعی شدید! در حالی که زنان ایرانی در سال ۲۰۱۵ نیز قهرمان آسیا شده بودند. 

او در دوران درخشان خود در فدراسیون فوتبال اساسا به پاسخگویی به رسانه‌ها اعتقاد نداشت و در یک اظهارنظر جنجالی، منتقدین خودش را سنگریزه‌ها در مسیر رسیدن به قله موفقیت می‌دانست، البته که تمام دستاورد خانم صوفی‌زاده در از دست دادن مربیان مطرح خلاصه نمی‌شد و باید بدانید که در دوران عقد قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس، صوفی‌زاده به عنوان یکی از اعضای هیات رییسه، آن قرارداد ننگین را امضا کرده بود.

در دوران نایب‌رییسی صوفی‌زاده در فدراسیون فوتبال، یک‌بار ۳۰ داور فعال لیگ برتری طی یک نامه به کمیته داوران اعتراض خود را مبنی بر عدم دریافت حقوق معوقه خود بیان کردند که در یک اقدام عجیب، تمام ۳۰ داور زن از قضاوت در مسابقات محروم شدند و داوران درجه ۲ و ۳ که پیش از آن سابقه قضاوت در مسابقات لیگ برتری نداشتند، جایگزین داوران باتجربه شدند، اتفاقی که با توجه به اشتباهات پرتکرار آنها سبب اعتراض مکرر مربیان و بازیکنان شده بود و خانم صوفی‌زاده نیز در دفاع از داوران زن فوتبال ایران هیچ اقدامی انجام نداد.

حالا در حالی که گفته می‌شد فریده شجاعی، همسر منصور پورحیدری اسطوره فقید باشگاه استقلال با کوله‌باری از تجربه ورزشی یکی از گزینه‌های نایب‌رییسی زنان بوده است و از سوی دیگر گلاره ناظمی، پرافتخار‌ترین داور زن تاریخ فوتبال و فوتسال ایران که در حال حاضر وظیفه مدیریت لیگ برتر فوتبال زنان را نیز بر عهده دارد، گزینه‌های اصلی برای جانشینی موسوی برای سمت نایب‌رییسی زنان خواهند بود، منابع آگاه به خبرنگار «اعتماد» از احتمال بازگشت لیلا صوفی‌زاده خبر دادند و مشخص نیست مطرح شدن نام لیلا صوفی‌زاده در این برهه از زمان و با توجه به کارنامه مشخص این مدیر چه دلایلی دارد! 

مهدی تاج از زمان بازگشت به فدراسیون فوتبال نشان داده در حال بازگرداندن تمام دوستان سابق خود است. او چند روز پیش هدایت‌الله ممبینی که زمانی در هیات رییسه فدراسیون فوتبال تحت هدایت تاج حضور داشت و در سمت رییس کمیته بازاریابی فعالیت می‌کرد را به عنوان دبیر فدراسیون منصوب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج