۱۲۶۶۶۵۰
۹۱۵
۹۱۵
پ

مراکش – پرتغال؛ در قفس شیرها

مراکش حریف فوق‌العاده خطرناکی برای همه تیم‌ها شده و پرتغال هم با شکست پرگل سوئیس برای همه رقبا در جام‌جهانی ۲۰۲۲ خط و نشان کشیده است.

خبرورزشی: امشب ورزشگاه الثمامه از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان نبرد مراکش و پرتغال خواهد بود؛ دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ که شاید کسی پیش‌بینی نمی‌کرد در این مرحله رخ بدهد.

مراکش؛ شیرهای واقعی مثل ۱۹۸۶

خیلی خیلی سخت بود که پیش‌بینی کنیم مراکش شگفتی‌ساز این دوره جام‌جهانی می‌شود. تیمی که با ولید الرکراکی کمتر شناخته‌شده گام به مسابقات گذاشت و فقط یک مرتبه ۳۶ سال قبل به مرحله حذفی رسیده بود. از طرفی در گروهش کنار ۲ تیم از ۴ تیم برتر دوره قبل (بلژیک و کرواسی) قرار گرفت. با این حال بازیکنان مراکش به طرز شگفت‌انگیزی هیجان بازی کردن و موفقیت در جام‌جهانی را داشته‌اند. اولین تیمی بودند که از اسپانیا گل نخوردند و یک مدعی قهرمانی را کنار زدند. کار برای رقیب امشب مراکش وقتی سخت‌تر می‌شود که یادآوری کنیم این تیم فقط یک گل در جام‌جهانی خورده. آیا با تاکتیک بازی با اسپانیا، آرزوی رونالدو و همی‌تیمی‌هایش را هم تبدیل به حسرت می‌کنند؟

پرتغال؛ فقط خواب فینال را نبین!

با نگاهی به سابقه پرتغال در جام‌های جهانی نمی‌شود این تیم را مدعی نخست قهرمانی دانست. اگرچه پرتغال در مرحله قبل با بازی تهاجمی و فوق‌العاده‌ای سوئیس را از پیش رو برداشت، اما تاکتیک رقبای بعدی با قبلی‌ها زمین تا آسمان تفاوت دارد. کریستیانو رونالدو سال‌هاست که رویای قهرمانی در جام‌جهانی را می‌بیند و حالا در ۳۷ سالگی می‌خواهد این جام را مثل جام ملت‌های اروپا بالای سر ببرد. اما فقط دیدن خواب قهرمانی لزوماً او و هم‌تیمی‌هایش را به موفقیت نمی‌رساند. مراکش رقیب کوچکی برای پرتغال نخواهد بود و کافی‌ست نگاهی به بازی با اسپانیا بیندازند. با این وجود از رودررو شدن با تیم‌هایی مثل برزیل، آرژانتین، فرانسه یا انگلیس در این مرحله بهتر است. آیا سلسائوی اروپا برای سومین مرتبه راهی نیمه‌نهایی خواهد شد؟

آخرین جدال

ژوئن ۲۰۱۸ در مرحله گروهی جام‌جهانی، پرتغال موفق شد با یک گل مراکش را شکست دهد. تنها گل آن بازی را رونالدو زد.

آمار بازی

۲) مراکش و پرتغال ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند و هردو بازی هم در جام‌جهانی بوده؛ اولی را سال ۱۹۸۶ مراکش برده و دومی را سال ۲۰۱۸ پرتغال.

۱) مراکش برای اولین مرتبه در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی حضور پیدا می‌کند. این تیم یک مرتبه در مرحله حذفی حاضر بوده که سال ۱۹۸۶ در یک‌هشتم نهایی کنار رفت.

۳) این سومین حضور پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی است. نکته جالب این که ۲ مرتبه قبلی پیروز شدند و به نیمه‌نهایی رسیدند؛ اولی سال ۱۹۶۶ بود که کره‌شمالی را در این مرحله بردند و دومی سال ۲۰۰۶ که انگلیس را شکست دادند.

۳) شیرهای اطلس در حالی ۳ بازی آخرشان در جام‌جهانی را (با احتساب برد مقابل اسپانیا در ضربات‌پنالتی) با پیروزی سپری کرده‌اند که پیش از این دوره در مجموع فقط ۲ برد در جام‌جهانی داشته‌اند.

۱) در تاریخ جام‌جهانی فقط یک تیم آفریقایی پرتغال را شکست داده که همین مراکش بوده. سال ۱۹۸۶ در مرحله گروهی شیرهای اطلس با نتیحه ۳-۱ سلسائوی اروپا را مغلوب کردند.

۴) بدترین خط حمله بین تیم‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را مراکش دارد. این تیم در ۴ بازی ۴ گل به ثمر رسانده است.

۱۲) در پایان مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲، پرتغال در کنار انگلیس با ۱۲ گل زده بهترین خط حمله را داشته. سلسائوی اروپا نیمی از گل‌هایش را به سوئیس زد!

۱) مراکش با تنها یک گل خورده در پایان مرحله یک‌هشتم نهایی بهترین خط دفاعی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را داشته است.

۸) کریستیانو رونالدو در ۵ جام‌جهانی موفق شده ۸ گل بزند. رونالدو در صورتی که یک گل دیگر بزند به رکورد اوزبیو که بهترین گلزن پرتغال در جام‌جهانی است خواهد رسید.

۲۱) رونالدو با اختلافی بسیار باسابقه‌ترین بازیکن پرتغال در جام‌جهانی است. او در ۲۱ بازی به میدان رفته، در حالی که نفرات بعدی پپه و سیمائو با ۱۱ بازی هستند.

مصدومان و محرومان

نایف اکرد مدافع مراکش مصدوم شده و از بخت بد شیرهای اطلس به این بازی حساس نخواهد رسید. نونو مندش و دانیلو پریرا هم مصدومان پرتغال هستند که در این دیدار غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم

مراکش: بونو، حکیمی، الیامیق، سایس، مزراوی، اوناحی، امرابط، املاج، زیاش، بوفال و النصیری

پرتغال: کوشتا، دالو، پپه، دیاس، گوئریرو، اوتاویو، کاروالیو، سیلوا، فرناندش، فلیکس و راموس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج