۱۲۶۶۹۴۶
۱۰۵۶
۱۰۵۶
پ

ماموریت مهم ساپینتو در استقلال مشخص شد

استقلال ۹ روز دیگر باید در دربی مقابل پرسپولیس قرار بگیرد و پیروزی در این بازی، آبی‌ها را به صدر جدول سوق خواهد داد

ایران ورزشی: در تمرینات روز‌های گذشته ساپینتو در تلاش بود بازیکنانش را به لحاظ بدنی به شرایط ماقبل از تعطیلی لیگ برگرداند که تا حد زیادی این هدف انجام شده و سرمربی استقلال قصد دارد بعد از آخرین بازی تدارکاتی که انجام خواهد شد، فشار تمرینات بدنی را کاسته و بیشتر رو به تمرینات با توپ بیاورد. علاوه بر این، ساپینتو در تلاش است آرمانی‌ترین ترکیب را برای دربی انتخاب کند تا در مهم‌ترین بازی نیم فصل نخست با امتیاز کامل میدان رقابت را ترک کند.

ساپینتو می‌داند که اگر برنده این بازی مهم باشد، تیمش به صدر جدول خواهد رفت و مساوی هرگز به کار استقلال نخواهد آمد و فقط آمار نباختن در این بازی بزرگ را در کارنامه کاری مرد پرتغالی قرار خواهد داد که ارزش آن‌چنانی ندارد. به همین دلیل تمام هدف سرمربی استقلال پیروزی در بازی بزرگ ۲۹ آذرماه است و به شاگردانش هم این موضوع را بار‌ها تأکید کرده که استقلال باید در بازی با رقیب سنتی قطعاً برنده از میدان رقابت خارج شود تا دوباره به صدر جدول برود.

ساپینتو اکنون در وضعیتی است که توانسته اعتماد نسبی را میان خود و هواداران استقلال به وجود آورد و از این منظر به توفیقاتی دست یافته است. قهرمانی در سوپرجام نیز مزید بر علت شده تا سرمربی استقلال با آرامش و البته اعتماد به نفس بیشتری در این تیم به فعالیت ادامه دهد. او در عین حال تلاش می‌کند روحیه بازیکنانی که از رفتن به جام جهانی بازماندند را برای بازی بزرگ پیش رو به اوج برساند. ساپینتو خوب می‌داند که اگر بازیکنی همچون محبی در عالی‌ترین وضعیت فنی قرار داشته باشد تا چه اندازه شانس پیروزی‌اش در میدان رقابت با شاگردان گل‌محمدی افزایش خواهد یافت.

آمادگی مهدی قایدی نیز بدون شک اقبال مرد پرتغالی را برای پیروزی در میدان بازی با پرسپولیس افزایش خواهد داد. قایدی نیز بازیکنی بود که همچون محبی رویای بازی در جام جهانی را در ذهن خود می‌پروراند و بعد از اینکه متوجه شد سرمربی تیم ملی اعتقادی به او ندارد، با روحیه نامناسبی در لیگ حاضر شد. نمایش قایدی در بازی‌های هفته دهم، یازدهم و حتی سوپرجام گواهی صادق بر این مدعا است که حذف از تیم ملی در روح و روان بازیکن استقلال اثرات منفی گذاشته است.

در واقع کی‌روش به طور ناخواسته به هموطنش ساپینتو لطمه بزرگی وارد کرد و با حذف نام بازیکنانی همچون محبی و قایدی او را در یک وضعیت ناخواسته قرار داد. به همین دلیل است که بازگرداندن این دو بازیکن به شرایط ایده‌آل روحی و روانی برای مرد پرتغالی بسیار پراهمیت خواهد بود و اگر ساپینتو در کنار تمام اقداماتی که تا به امروز برای آمادگی استقلال انجام داده، موفق شود قایدی و محبی را نیز احیا کند و به عالی‌ترین شکل ممکن درآورد، موفقیتش در برابر پرسپولیس هرگز دور از ذهن نخواهد بود. البته مسائل مالی اخیر در باشگاه استقلال باعث شده تا حدی روح و روان بازیکنان استقلال تحت‌الشعاع قرار بگیرد، اما سرمربی استقلال درباره این موضوع نیز به بازیکنان بخصوص ستاره‌هایی که به درخشش آن‌ها در دربی امید دارد، تأکید کرده چندان به این مسائل فکر نکنند.

استقلال و پرسپولیس ۲۹ آذرماه رخ دررخ هم قرار می‌گیرند و آن روز هرگز برای ساپینتو و شاگردانش جایی برای اشتباه باقی نخواهد ماند و سرمربی استقلال نیز در صحبت‌هایی که پی در پی با شاگردانش داشته، تأکید کرده تمرکز روی این بازی از همین روز‌ها آغاز می‌شود و تیمی برنده این بازی خواهد بود که از هفته قبل از دربی روی بازی تمرکز کرده باشد. حالا باید دید که حربه‌های سرمربی استقلال به نتیجه خواهد رسید یا خیر و آیا او می‌تواند این دو بازیکن را به روز‌های اوج بازگرداند. بخصوص قایدی که وضعیت ناامیدکننده‌ای پیش از تعطیلات داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج