۱۲۶۷۲۰۵
۶۴۱
۶۴۱
پ

بابایی: حسینی در بهترین فرم به دربی می‌رسد

استقلال درحالی به دربی رسیده است که مشکلات اقتصادی باعث شده این تیم این روزها با تمرکز و روحیه مناسبی تمرین نکند.

فرهیختگان: استقلال درحالی به دربی رسیده است که مشکلات اقتصادی باعث شده این تیم این روزها با تمرکز و روحیه مناسبی تمرین نکند. با‌این‌حال طی روزهای گذشته اقداماتی به عمل آمده تا آبی‌ها با شرایط بهتری به مصاف حریف سنتی بروند. در این خصوص و شرایط استقلالی‌ها در آستانه دربی دقایقی با حمیدرضا بابایی دروازه‌بان اسبق استقلال هم‌کلام شدیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

شرایط استقلال را در آستانه دیدار دربی چطور ارزیابی می‌کنید؟ به نظر می‌رسد استقلالی‌ها از لحاظ مالی چون به خواسته‌های خود نرسیدند کمی بی‌انگیزه و بی‌روحیه شده باشند؟

متاسفانه دربی به بعد از جام‌جهانی موکول شد و حالا تیم‌ها از آنجایی که تعطیلات دو ماهه را سپری کرده‌اند، به اندازه یک پیش‌فصل برای دوران آماده‌سازی تمرین کردند و این موضوع می‌تواند تاثیر منفی بسزایی را روی کار تیمی و گروهی آنها بگذارد چراکه در این مدت هیچ بازی رسمی‌ای برگزار نشد و همین موضوع باعث می‌شود تا آنها از شرایط آرمانی دور شده باشند و با این شرایط مطمئنا از هماهنگی و فرم ایده‌آل هم به‌دور خواهند بود. در چنین شرایطی دربی هم قرار است بعد از جام‌جهانی برگزار شود این در حالی است که چنین حالتی ایجاد شده است که انگار برای همه تیم‌ها رقابت‌های لیگ برتر دوباره آغاز شده است. 

درباره مشکلات همیشگی اقتصادی در استقلال چه صحبتی دارید؟

درباره مشکلات مالی و اعتصاب کردن‌ها و اخباری که این روزها از اردوی استقلال می‌شنویم این موضوع هرچقدر با روانشناسی و کار‌های‌انگیزشی همراه باشد اما وقتی یک هفته مانده به یک دیدار حساس مثل دربی اتفاقی می‌افتد که باید دو ماه پیش رخ می‌داد، مطمئن باشید که این امر نمی‌تواند از لحاظ ذهنی و روانی باعث ریکاوری صد‌در‌صدی بشود. شاید یک پیامک واریزی شما را راضی کند و این واریزی بتواند مثل یک مسکن در این مقطع زمانی عمل کند اما مطمئن باشید اگر بخواهید عملا حساب کنید ۲ ماه قبل را از دست داده‌اید. به خاطر این مشکلات در این مدت تحت فشار بودید و آن‌طور که باید تمرینات با روحیه و‌انگیزه حداکثری انجام نشده است. مطمئن باشید چنین مباحثی روی روحیه یک بازیکن و خانواده او تاثیر منفی می‌گذارد. در واقع یک پیامک واریزی نمی‌تواند جریانات دو ماه اخیر را پاک کرده و به سمت و سوی دیگر ببرد. این در حالی است که برخی مدیران هم از این عادت‌ها دارند که کار را به لب مرز می‌کشانند تا خودشان را فردین یا سوپرمن جلوه بدهند و بر همین اساس یک هفته مانده به دیدار حساس دربی که تیم به آرامش نیاز دارد با این واریزی یک شوک بدتر به تیم وارد می‌کنند؛ چراکه بازیکن می‌ماند که در این فرصت کم با این پول باید چه کاری انجام بدهد و همین موضوع هم ذهن و روح او را از تمرین کردن با توان حداکثری باز می‌دارد. در هر صورت به نظر من شرایط خوبی از لحاظ مالی برای استقلالی‌ها وجود ندارد و فقط امیدوارم دربی یک بازی خوب از آب دربیاید. 

به نظر شما استقلال از لحاظ فنی توانایی برتری در دیدار دربی را دارد؟

هر دو تیم بازیکنان خوب و شرایط مطلوبی دارند. این دربی همیشه حساسیت‌های خاص خودش را دارد. شما باید این دربی را از همه بازی‌ها فاکتور بگیرید؛ چراکه از تماشاگران گرفته تا مربیان و بازیکنان و مدیران هیچکدام نمی‌خواهند در این بازی ببازند و این بسیار بد است. یعنی فتح‌الله‌زاده یا درویش به‌عنوان مدیرعامل یا گل‌محمدی و ساپینتو به‌عنوان سرمربی و هر فرد دیگری که نامش در دربی هست نمی‌خواهد ببازد. این موضوع باعث می‌شود تا دو تیم به سمت احتیاط بروند. این در حالی است که دربی‌های اروپایی را ببینید که چطور پرگل و زیبا انجام می‌شود یعنی هر دو تیم برای قشنگ بازی کردن و گرفتن نتیجه می‌آیند نه اینکه به این موارد فکر کنند که نکند نتیجه‌ای به دست بیاید که هواداران به آنها فحاشی کنند. امیدوارم فرهنگ فوتبالی ما به جایی برسد که ما هم دربی‌های قشنگ‌تر و پر‌گل‌تری را شاهد باشیم. 

به‌عنوان دروازه‌بان سابق استقلال درباره بازگشت سید‌حسین حسینی از جام‌جهانی و شرایط فعلی او در آستانه دربی چه صحبتی دارید؟

مطمئن باشید سید‌حسین حسینی با شرایطی که در جام‌جهانی برایش رخ داد استارت بازی کردنش برای تیم ملی خورد و حالا می‌تواند یک رقیب خیلی خوب برای بیرانوندی باشد که مدتی در تیم ملی تنها بود. سیدحسین باید از این موقعیت به نحو احسن استفاده کند. به نظر من او آنقدر بازی نکرد تا اینکه افتخار بازی در جام‌جهانی نصیبش شد. درست است که تیم ملی با او ۶ گل دریافت کرد اما باید شرایط کل تیم و مسائل پیرامونی را در نظر بگیرید که تمام ایران روی این بازی حساس شده بودند. بازی با انگلیس هم شوخی نبود؛ زیرا آنها از لحاظ نفری گران‌ترین تیم جام‌جهانی بودند و بازیکنان این تیم در بهترین تیم‌های فوتبال دنیا بازی می‌کنند. به نظر من حسینی با شرایط آرمانی خیلی خوب می‌تواند جلوی پرسپولیس ظاهر شود؛ چراکه جام‌جهانی برای او استارت خوبی بود، این در حالی است که حق حسین حسینی در بازی با آمریکا خورده شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج