جاباما
۱۲۶۷۲۱۴
۲۵۲۵
۲۵۲۵
پ

سقوط مهدی طارمی از ویترین فوتبال اروپا!

اگر قرار باشد از نظر فردی به حضور بازیکنان تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲قطر نگاه کنیم، شاید این تورنمنت برای هیچ‌کس به اندازه مهدی طارمی مهم نبود.

خبرورزشی: ستاره ۳۰ساله پورتو که در ۳سال گذشته دوران درخشانی را پشت سر گذاشته و هر روز شایعات فراوانی در مورد احتمال ترانسفرش به یک لیگ بزرگ اروپایی وجود داشته است. او به این جام‌جهانی آمده بود تا چشم‌ها را بیشتر از قبل به‌خودش خیره کند و برای تقویت یکی از آخرین فرصت‌هایش به‌منظور حضور در یک تیم و لیگ بزرگ‌تر بجنگد؛ اما آیا چنین هدفی محقق شد؟ البته که طارمی یکی از بازیکنان درخشان تیم ملی در قطر بود اما شاید خیز تاریخی او به نقطه اوج نرسید.

تیم ملی ایران جام‌جهانی قطر را خیلی ضعیف شروع کرد؛ با شکستی دور از انتظار و ۶بر ۲در برابر انگلستان. با وجود این همین بازی فرصت خوبی برای تاریخ‌سازی طارمی بود. او با به ثمر رساندن هر ۲ گل ایران به نخستین بازیکن تاریخ فوتبال کشور تبدیل شد که در جام‌جهانی بیش از یک گل به ثمر می‌رساند. به علاوه طارمی نخستین بازیکن آسیایی دبل‌کننده در جام‌جهانی لقب گرفت که این دومی رکورد مهم‌تری بود. مهاجم بوشهری در بازی دوم در برابر ولز هم یک پاس گل به رامین رضاییان داد تا دوران موفقش در جام‌جهانی را ادامه بدهد، اما بازی سوم حکایتی دیگر داشت. در شبی که اغلب بازیکنان ایران نمایش کم‌فروغی مقابل آمریکا داشتند، طارمی هم ضعیف عمل کرد.

بد بودن در یک بازی در تورنمنت سنگین جام‌جهانی به تنهایی دلیلی برای زیر سؤال رفتن شایستگی‌های یک فوتبالیست نیست اما از بدشانسی طارمی، این بازی منجر به حذف تیم ملی شد و دیگر فرصتی برای جبران مافات باقی نماند.

بسیاری بر این باور بودند که درخشش طارمی در جام‌جهانی می‌تواند زمینه انتقال او به یک باشگاه بزرگ را فراهم کند؛ اتفاقی که باید در تابستان آینده و در فاصله یک سال تا پایان قرارداد این بازیکن با پورتو رخ بدهد. آیا با شرحی که رفت، جام‌جهانی قطر به ترانسفر طارمی کمک کرد؟ هنوز نمی‌دانیم، اما اگر او به آن توپ لحظه آخر در برابر آمریکا می‌رسید و گل صعود را می‌زد، شاید خیلی چیزها عوض می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج