۱۲۶۷۵۱۹
۸۵۳
۸۵۳
پ

بازیکنان بزرگی که قهرمان جام جهانی نشدند

در این گزارش قصد داریم به بهانه حذف کریستیانو رونالدو از پنجمین جام جهانی متوالی‌اش، به معرفی پنج بازیکن مطرح جهان که هیچ‌وقت قهرمان جام جهانی نشدند، بپردازیم. 

روزنامه اعتماد: در این گزارش قصد داریم به بهانه حذف کریستیانو رونالدو از پنجمین جام جهانی متوالی‌اش، به معرفی پنج بازیکن مطرح جهان که هیچ‌وقت قهرمان جام جهانی نشدند، بپردازیم. 

قهرمانی در جام جهانی، طعمی متفاوت با هر دستاورد تیمی و فردی دیگری دارد، شما می‌توانید مثل رونالدو توپ طلا کسب کنید و قهرمان یورو شوید، می‌توانید مثل پلاتینی فاتح لیگ قهرمانان اروپا باشید و سه توپ طلا در ویترین افتخارات خود داشته باشید یا مثل مالدینی فاتح سوپرجام اروپا باشید اما هرگز جام طلایی جام جهانی را لمس نکنید و حسرت فتح آن برای شما ابدی شود. در این لیست قصد داریم به پنج بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال بپردازیم که هرگز قهرمان جام جهانی نشدند. 

کریستیانو رونالدو (پنج ناکامی متوالی برای ابر ستاره فوتبال جهان) 

پنجمین حذف متوالی تیم ملی پرتغال و کریستیانو رونالدو از جام جهانی فوتبال، همین چند شب پیش در قطر رقم خورد.  رونالدو که پیش از این سه بار در مرحله حذفی توسط اسپانیا، فرانسه و اروگوئه از جام جهانی کنار رفته بود، این‌بار در سن ۳۷ سالگی و با تک‌گل یوسف النصیری توسط مراکش با جام جهانی وداع کرد تا بهترین عنوان کسب‌شده برای او، کسب مقام چهارمی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان باشد.  کریستیانو رونالدو با تعداد بی‌شمار قهرمانی در لالیگا، انگلیس، پرتغال، ایتالیا و کسب ۵ توپ طلا، شاید بزرگ‌ترین بازیکنی باشد که حسرت لمس کاپ قهرمانی در جام جهانی برای او ابدی شده باشد. 

 یوهان کرایف (آلمان غربی، مانع بزرگ اسطوره) 

اسطوره افسانه‌ای فوتبال هلند به فتح این جام بسیار نزدیک بود زیرا او به همراه تیم ملی هلند به فینال مسابقات جام جهانی در سال ۱۹۷۴ رسیده بود. اما آنها پس از شکست دو بر یک مقابل آلمان غربی در مونیخ، این افتخار را از دست دادند تا کسب عنوان بهترین بازیکن جام جهانی نیز برای او چندان خوشایند نباشد. کرایف در طول دوران ورزشی خود هرگز نتوانست هیچ افتخار بزرگی را با تیم ‌ملی کشورش کسب کند. آمار او در تیم ملی هلند به ثمر رساندن ۳۳ گل در ۴۸ مسابقه است تا حسرت کسب این جام برای اسطوره سابق آژاکس و بارسلونا نیز ابدی شود. 

پائولو مالدینی (بهترین مدافع تاریخ بدون فتح جام جهانی) 

به عقیده بسیاری از اهالی ورزش، مالدینی بهترین مدافع تاریخ فوتبال جهان است اما او هم هرگز موفق به فتح جام جهانی نشده است، این مدافع ایتالیایی تقریبا همه‌چیز را در سطح باشگاهی به دست آورده است، اما او هم مانند بسیاری از ستاره‌های تاریخ فوتبال جهان، هرگز نتوانست هیچ جایزه بزرگی را برای کشورش کسب کند. برخی از افتخارات کسب ‌شده توسط این مدافع افسانه‌ای در سطح باشگاهی عبارتند از لیگ قهرمانان، سری ‌آ، جام حذفی ایتالیا و سوپر جام اروپا. 

ستاره وفادار میلان طی دوران ورزشی‌اش هرگز به جز میلان، پیراهن تیم دیگری را بر تن نکرد و به همین دلیل از محبوبیت خاصی میان طرفداران میلان برخوردار است. این مدافع طی ۱۲۶ بازی که با پیراهن تیم ملی ایتالیا انجام داد فقط موفق به زدن ۷ گل شد که البته این آمار برای یک مدافع طبیعی است.  

میشل پلاتینی (سه توپ طلا، بدون قهرمانی در جهان) 

میشل پلاتینی دوران بازی باشگاهی موفقی داشت و سه جایزه توپ طلا را از آن خود کرد. او در یوونتوس مهره مهمی بود و این باشگاه را به یک قهرمانی در لیگ‌قهرمانان‌ اروپا، دو قهرمانی در سری آ و یک جام حذفی ایتالیا رساند. 

در فوتبال ملی، میشل پلاتینی موفق شد طی ۷۲ بازی ۴۲ گل برای فرانسه به ثمر برساند. او همچنین در سال ۱۹۸۴ این تیم را رهبری کرد تا قهرمان اروپا شوند. اما اوهم هرگز نتوانست کشورش را به قهرمانی در جام جهانی فوتبال برساند. بالاترین موفقیت او در جام‌جهانی، رسیدن به نیمه نهایی مسابقات در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ بود. 

 لیونل مسی  (آیا او از این لیست ناامید‌کننده خارج خواهد شد؟) 

پیش از فتح جام‌ ملت‌های امریکای ‌جنوبی در تابستان سال گذشته، ناکامی در کسب افتخارات ملی همواره لیونل مسی را زیر تیغ انتقاد مخاطبین فوتبال قرار داده بود. با این حال، هنوز یک جام مهم وجود دارد که مسی به عنوان کاپیتان تیم ملی آرژانتین بالای سر نبرده است؛ جام جهانی فوتبال. لیونل مسی در سال 2014 با رساندن تیمش به فینال، به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شد. با این حال، شانس با آنها یار نبود زیرا در وقت اضافه مقابل آلمان شکست‌ خوردند. 

مسی اما در جام جهانی قطر تنها دو قدم تا فتح این جام فاصله دارد و هیچ‌چیز برای او دور از دسترس نیست، آرژانتین سه‌شنبه شب به مصاف شاگردان دالیچ در تیم کرواسی خواهد رفت تا در صورت پیروزی در این مسابقه راهی فینال جام جانی ۲۰۲۲ در قطر شود. در صورت قهرمانی آرژانتین در این جام جهانی، تقریبا مسی هیچ حسرت ورزشی در کارنامه‌اش نخواهد داشت و تمام افتخارات را در ویترین خود خواهد دید اما در غیر این صورت، با توجه به ۳۵ ساله بودن این ستاره آرژانتینی، حسرت فتح این جام برای او نیز ابدی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج