۱۲۷۳۱۵۹
۱۳۳۴
۱۳۳۴
پ

شاه‌محمدی: بیرانوند را «سوپرمن» پرسپولیس می‌دانم

جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: فصل گذشته پرسپولیس از ناحیه دروازه خودش ضربات زیادی خورد که در نهایت منجر به از دست دادن عنوان قهرمانی شد.

خبرورزشی: پرسپولیس در سیرجان درحالی موفق به پیروزی ۲ بر صفر شد که علیرضا بیرانوند در نقش یک ستاره ظاهر شد. دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس با مهار پنالتی امین پورعلی بازیکن گل گهر سیرجان تیمش را در بازی نگه داشت و اسباب پیروزی سرخ‌پوشان تهرانی را فراهم ساخت. جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس ضمن اشاره به این موضوع می‌گوید: به نظر من علیرضا بیرانوند سوپرمن پرسپولیس است. یک زمانی عبدالله ویسی سرمربی وقت استقلال خوزستان جمله جالبی در مورد دروازه‌بان تیمش فرناندو دخسوس گفته بود که «داشتن دروازه‌بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است!» این جمله شاید کمی اغراق‌شده به نظر می‌رسید اما در فوتبال واقعا داشتن گلری در حد و اندازه‌های علیرضا بیرانوند یک نعمت است.

او ادامه می‌دهد: فصل گذشته پرسپولیس از ناحیه دروازه خودش ضربات زیادی خورد که در نهایت منجر به از دست دادن عنوان قهرمانی شد. یحیی گل‌محمدی قبل از شروع فصل تصمیم گرفت این نقطه ضعف را با علیرضا بیرانوند پوشش دهد. خدا را شکر هم همین اتفاق افتاد و حالا می‌بینیم پرسپولیس به یک آرامشی درون دروازه خودش رسیده. شما تصورش را کنید اگر پنالتی دقیقه ۸ گل گهر در سیرجان گل می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد! خود یحیی گل‌محمدی هم بعد از بازی گفت که اگر پنالتی گل گهر تبدیل به گل می‌شد دیگر پرسپولیس نمی‌توانست برنده مسابقه شود. البته این پیروزی فقط روی توانمندی بیرانوند حاصل نشد و همه بچه‌ها زحمت کشیدند اما تفاوت یک دروازه‌بان ستاره یا من می‌گویم سوپرمن با گلر معمولی در همین موارد است. این‌که یک دروازه‌بان ستاره در دیدارهای حساس با عملکرد خوبش به قول ما فوتبالی‌ها بازی را درآورد.

شاه‌محمدی: بیرانوند را «سوپرمن» پرسپولیس می‌دانم

مهاجم پیشین پرسپولیس در خصوص بازی این تیم بدون مهاجم نیز تصریح می‌کند: من کنار تیم نیستم و نمی‌دانم وضعیت مهدی عبدی یا حامد پاکدل چطور است؛ این‌که تیم بدون مهاجم و با ۶ هافبک بازی می‌کند تشخیص یحیی گل‌محمدی است که مربی حالا باتجربه‌ای است. به عنوان کسی که زمانی در خط حمله پرسپولیس و تیم ملی بازی می‌کردم باید این را بگویم که خود مهاجمان باید به خود بیایند. لوکادیا رفته و شیخ دیاباته هم مصدوم است. مهدی عبدی و حامد پاکدل باید بدانند برای یک مهاجم افت دارد ببیند هافبک‌ها در خط حمله بازی می‌کنند. این دو باید به خود بیایند و دو برابرِ قبل در تمرینات تلاش کنند. حتم دارم اگر یحیی گل‌محمدی این تلاش دوبله را ببیند از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کند چون هیچ مربی دوست ندارد بازیکن آماده‌اش را روی نیمکت بنشاند.

شاه‌محمدی در ادامه خاطر نشان می‌کند: به اعتقاد من پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی نیاز به خرید ۲ مهاجم قبراق و گل‌زن دارد. این تیم روی شیخ دیاباته هم نمی‌تواند خیلی حساب باز کند چرا که سنش بالا رفته و همواره در معرض مصدومیت‌های طولانی‌مدت است. یحیی گل‌محمدی مربی باهوشی است و قطعا خودش هم به این نتیجه رسیده است. پرسپولیس الان صدرنشین لیگ برتر است اما اگر قهرمانی می‌خواهد باید مهاجم باکیفیت بخرد.

او در خصوص بازی هفته پانزدهم پرسپولیس برابر نساجی مازندران نیز می‌گوید: به نظرم بازی قشنگی خواهد شد. به‌شخصه علاقه زیادی به حمید مطهری دارم و او را از زمان بازی می‌شناسم. حمید مطهری یک مربی جنتلمن و فنی است که چند سال دستیار یحیی گل‌محمدی بود و حالا در نساجی به عنوان یک مربی موفق ظاهر شده است. بازی پرسپولیس و نساجی مازندران به نظر من دیدنی می‌شود و دیدن دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج